Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Czy twoje oferty lojalnościowe są tak efektywne,...

Artykuły serwisu


Czy twoje oferty lojalnościowe są tak efektywne, jak być powinny?


Dodano: 2006-11-12

Drukuj


Czy twoja baza danych dotycząca gości mówi ci, jakie elementy motywują twoich najlepszych gości do załatwiania z tobą częstszych interesów – i jak przekwalifikować inne osoby do kategorii „najlepszych gości”? Czy baza ta pomaga ci we wstępnym określaniu dochodowości różnych potencjalnych ofert marketingowych? Czy pomaga ci w tworzeniu wyrazistych konkurencyjnie ofert? Czy optymalizuje twój wskaźnik zwrotu z wydatków?

Większość hotelowych handlowców posiada bazy danych zawierające dane demograficzne (wiek, płeć, status rodzinny, dochód) i dane behawioralne (wielkość i częstotliwość zakupów), a nawet niektóre dane psychologiczne. Niektórzy z nich posiadają wyrafinowane programy Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM). Niezależnie od tego, czy baza danych jest skomplikowana czy prosta, to tylko niewiele spośród nich zapewnia taki poziom oglądu sytuacji, który pozwala na udzielenie odpowiedzi „tak”, na powyższe pytania, z pełnym przeświadczeniem o jej prawdziwości.

Dzieje się tak dlatego, że niewiele marketingowych baz danych zawiera dane, które wyjaśniają, dlaczego goście zachowują się tak, jak się zachowują – i co może ich zainspirować do takich powtarzalnych zachowań lub zaangażowania większej części swoich portfeli do dokonywania zakupów w przyszłości. Opierając się na bieżących informacjach, zgromadzonych w większości baz danych, jakimi dysponują firmy hotelarskie, można określić segmenty rynku z wysokim odsetkiem potencjalnych gości. Ale od tego momentu, wchodzimy w sfery inteligentnych prognoz i/lub ciągłych, bieżących testów i działań kontrolnych.

Podczas gdy podejście takie jest dużo bardziej efektywne niż powszechny marketing i często bardziej praktyczne niż marketing bezpośredni, nie odnosi się to do klasycznego marketingu lojalnościowego i problemów krzyżowej sprzedaży w zależności od ważności gości, odrębności i kontroli kosztów:

Ważność gości: Prezentowanie ofert specyficznym grupom gości, które mogą ich zainteresować i zachęcą do pożądanego przez ciebie zachowania.
Konkurencyjna odrębność: Zapewnianie bodźców lub stosowanie nagród pomagających w „budowaniu marki”, które wyróżniają się i zapadają w pamięć.
Kontrola finansowa: Unikanie prostej mentalności, że „więcej znaczy lepiej”.

Na szczęście są to problemy, którym można zaradzić. Wyobraź sobie, że wiedziałbyś, dużo wcześniej, jaka będzie reakcja wybranego segmentu gości: na przykład, ważność przykładana do usługi transportu bezpośredniego zapewnianego przy pomocy taksówek, przez osoby często podróżujące w celach służbowych, którzy mieszkają w promieniu 25 mil od lotniska. Ewentualnie, gdybyś mógł określić efektywnie, priorytety dla bonusowych ofert, na specyficznym poziomie cenowym, np. korzyścią (kosztem) za 40$ dla kobiet podróżujących w interesach jest sesja w spa.
,br> Jest to miejsce, w którym to, co goście zrobili styka się z tym, dlaczego zrobią to ponownie, lub dlaczego zaangażują się w inne zachowanie, przynoszące nam korzyść – jeżeli tylko przedstawisz im odpowiednią ofertę w odpowiedni sposób. Jest to miejsce, w którym wyłania się siła prawdziwego marketingu.

Jeżeli posiadałeś tego typu informacje – a nawet lepiej, jeżeli takie informacje masz zawsze pod ręką – to możesz rozbudować, kierowaną przez bazę danych, strategię inwestycji lojalnościowych, bez poświęcania milionów dolarów i tysięcy ofiar, na ołtarzu najnowszej technologii Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM). Mógłbyś zacząć wyróżniać się spośród konkurencji, zbudować większą lojalność, zdobyć większą „część portfela” i zaoferować „korzystne wartości”, gdzie zwiększona wartość usługi, nie oznacza koniecznie, zwiększenia poziomu wydatków.

Podejście umożliwiające wprowadzenie w życie takiego potencjału, charakteryzuje się trzema bezpośrednimi elementami (są to kroki, które ostatnio podjęliśmy, aby pomóc firmie Harrah`s Entertainment, w zbudowaniu ich pulpitowego, marketingowego narzędzia częstotliwości/ lojalności):

Dokonaj kalkulacji relatywnej wartości korzyści: Wybierz gości i poprzez oparte na kompromisie, badanie marketingowe, oszacuj motywacyjną ważność, palety bieżących i potencjalnych ofert.

Połącz dane z twojej bazy danych z danymi uzyskanymi w drodze badań: Łączenie tych czynników motywacyjnych z danymi demograficznymi gości i zachowaniami kupieckimi, kreuje nam bazę danych dla tych gości, zawierających charakterystykę ludzi, ich działań i przyczyn powodujących takie działania.

Utwórz narzędzie pulpitowe: Baza danych może zostać opracowana w strukturze umożliwiającej stosowanie marketingu korporacyjnego, jak również poprzez działanie menedżerów liniowych, w celach porównawczych i dla podejmowania decyzji dotyczących optymalnych ofert marketingu bezpośredniego. Decyzje mogą być oparte na preferencjach gości lub uwzględniać restrykcje kosztowe (powiedzmy, większość efektywnych ofert, przy koszcie na gościa, mniejszym od 75$)

W takim zakresie, w jakim wasze bazy danych są wzbogacone informacjami dotyczącymi danych demograficznych gości, danymi historycznymi transakcji i nawyków związanych z dokonywaniem zakupów, i są dla ciebie dostępne i użyteczne, w takim zakresie twoje oferty, są bardziej skuteczne. Jednakże, jeżeli nie zawierają informacji dotyczących motywacji gości i przekształcania tych czynników motywacyjnych na język ofert i ich optymalizację, to znaczy, że nie korzystasz ze wszystkich strzał, znajdujących się w twoim kołczanie. Twój program marketingowy nie jest tak ważny, wyrazisty lub efektywny pod względem kosztowym, jak prawdopodobnie chciałbyś, aby był.

Judy Melanson 


© Copyright Judy Melanson
Tytuł artykułu w oryginale "Are Your Loyalty Offers As Effective As They Can Be?"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Judy Melanson – Vice-Prezes w firmie badawczo-konsultingowej Chadwick Martin Bailey, jej klientami byli m.in. Hilton Family of Hotels, InterContinental Hotel Group czy Cendant Car Rental Group, wcześniej przez 8 lat pracowała jako Sales Executive dla Resort Hotel, członek rady stowarzyszenia Meeting Planners International oraz prezes bostońskiego oddziału American Marketing Association, autorka wielu publikacji w magazynach branżowych (Hospitality Executive, Sales and Service Excellence, Sales and Marketing Excellence Hotel Executive, The Journal of Business Strategy Sales and Service Excellence)

Kontakt:
Judy Melanson
Chadwick Martin Bailey
email:
jmelanson@cmbinfo.com
www.chadwickmartinbailey.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji