Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Zaplanuj i zorganizuj przerwy dla uczestników...

Artykuły serwisu


Zaplanuj i zorganizuj przerwy dla uczestników konferencji. Przewodnik po Gastronomii dla Organizatorów Konferencji – cz. 6


Dodano: 2006-11-12

Drukuj


W trakcie planowania konferencji, gdzie każdy dolar jest pieczołowicie liczony, mógłbyś zakładać, że nie będziesz w stanie zapewnić uczestnikom nic innego niż kawę, herbatę czy lekkich drinków w czasie porannych i popołudniowych przerw. Jednak nawet najbardziej oszczędne budżetowo organizacje mogą pozwolić sobie na zaoferowanie uczestnikom bogatszej oferty konsumpcyjnej. Wszystko, co jest do tego potrzebne, to pomysłowość.

Na początek zapytaj hotelowego menedżera ds. usług konferencyjnych, czy hotel nie posiada jakichś rekwizytów, z których mógłbyś bezpłatnie skorzystać przy organizowaniu tematycznej przerwy - radzi Debra Dohnert, starszy organizator konferencji w American Institute of Certified Public Accountants „Organizowanie przerw tematycznych nie musi wiązać się z dodatkowymi kosztami” twierdzi. „Serwowałam chipsy z sosem salsa – bardzo tania opcja – w czasie popołudniowych przerw w Phoenix.”

Prażona kukurydza to jeszcze jedna tania pozycja, wokół której możesz zbudować tematyczną propozycję. Wszystko, czego potrzebujesz, to kilka wózków świeżo prażonej kukurydzy w woreczkach lub pudełkach, kilka sztandarów i flag oraz pracowników obsługi w ubiorze do baseballa kolportujących swoje towary, aby utworzyć boisko do baseballa jako temat na przerwy podczas konferencji. „Popcorn to fantastyczna popołudniowa przekąska: Nie jest ciężka, pachnie wspaniale, ludzie ją uwielbiają i jest nieprzyzwoicie tania” powiedziała Dana Durand, dyrektor usług konferencyjnych i cateringu w Hyatt Regency Monterey.

W Hyatt Regency Long Beach zwykły artykuł, taki jak miękkie precelki, stał się „Precelkowym Szaleństwem” w rękach kreatywnego zespołu gastronomii. W skład tego szaleństwa wchodzi szereg różnych maczanych sosów takich jak czekoladowy, marinara, musztardowy i z sera cheddar.

Tylko za dolara więcej na osobę od standardowego kosztu przeznaczanego na organizację przerw, Hyatt Regency Long Beach oferuje „Zdrową Głowę” składającą się z asortymentu świeżych soków takich jak marchewkowy czy pomidorowy, tabliczki Power, tabliczki Balance, zapiekane płatki śniadaniowe z owocami, jogurt i całą gamę różnorakich suszonych owoców.

Aby wprowadzić element dziecięcy u twoich przepracowanych uczestników konferencji, ustanów tzw. przerwę po zajęciach szkoleniowych z chłodnym mlekiem, różnego rodzaju słodyczami i ciasteczkami oraz innego rodzaju dziecięcymi przysmakami.

Nostalgia za dzieciństwem okazuje się być popularnym motywem tematycznym w Hyatt Regency Long Beach, na bazie którego personel cateringu wykreował kilkanaście dziecięco zorientowanych przerw tematycznych włącznie z „Dr. Seussem”, „Ciekawskim Jurkiem”, „Monopoly” i „Czy Masz Mleko?”. Przerwy „Ciekawski Jurek” proponują banany w polewie czekoladowej, świeżo upieczone ciasteczka, czekoladki orzechowe, cukierki oraz lody Ben & Jerry`s Chunky Monkey. „Czy Masz Mleko?” proponuje świeżo pieczone ciasteczka i czekoladki orzechowe, tabliczki Milky Way i Milk Duds ułożone na tkaninie we wzorki Holstein, przykryte polem zielonej trawy. Oferta napojów obejmuje oczywiście normalne i czekoladowe mleko.

„Pragniemy uciec od wszystkiego tego, co widzimy zazwyczaj – pokryte obrusami stoliki, termosy z kawą i wazy – i chcielibyśmy uczynić przerwy bardziej ekscytującymi” powiedziała Roseanne Doss, dyrektor działu gastronomii w Hyatt Regency Long Beach. „Ludzie doceniają rzeczy, które są odmienne. Najważniejsza jest prezentacja.” Hyatt Regency Atlanta bez wątpienia popiera tę filozofię. Jedną z ich najbardziej popularnych przerw tematycznych jest „Cytrusowa Sztuka”, dla której cytrynowe ciasteczka, tabliczki, czekoladki, cytrynowe wody smakowe i mineralne są ustawione na styropianowych plasterkach cytryny, w wysokich cylindrach wypełnionych owocami cytrusowymi, w kolorowych miskach i drucianych koszykach. „To naprawdę pobudza ludzi w czasie popołudnia”, powiedział Domenick Buffone, dyrektor działu gastronomii w Hyatt Regency Atlanta, zauważając że koszt przerwy kształtuje się w granicach od 5 do 6 dol więcej na osobę od przerwy standardowej (Uwaga: Pozycje na organizację przerwy mogą być często zakupywane na osobę).

Pamiętaj jednak, że istnieją jednak łatwe sposoby na wzbogacenie standardowych przerw bez konieczności wydatkowania dodatkowych dolarów. „Dziewięćdziesiąt pięć procent naszych klientów stowarzyszeniowych ma bardzo niepokaźne budżety na organizację przerw, tak więc prosimy o produkty, które pozostają z hotelowych śniadań typu kontynentalnego, w celu ich wykorzystania na przerwy” zauważa Karen Watson, dyrektor planowania księgowego w firmie Conferon. Podobnie również możesz serwować desery pozostałe z lunchu, w czasie przerw popołudniowych.

Wielu spośród organizatorów konferencji oszczędzających na kosztach stosowało tę strategię przez długie lata – wykorzystaj jogurt ze śniadania kontynentalnego na przerwę poranną lub skorzystaj z deseru pozostałego z lunchu, na przerwie popołudniowej. Jeżeli jednak na to się decydujesz, powiedz o tym swoim uczestnikom. „Jeżeli im nie powiesz, że deser będzie serwowany na popołudniowej przerwie, to zaczną się zastanawiać gdzie on się podział” wskazała Dohnert.

Jak dużo powinieneś zamawiać?

 

Jak korzystać z tego zestawienia: Zlokalizuj udział procentowy charakteryzujący twoją grupę i przemnóż tę wielkość procentową przez ilość uczestników ogółem. Następnie podziel uzyskany rezultat przez 20 (sześciouncjowe filiżanki na galon – przyp. red. ok. 4 l), aby określić ilość wymaganych galonów. Zaokrąglaj każdy rozpoczęty galon w górę, do następnej najwyższej połówki galonu. Przykładowo, na poranną przerwę w konferencji, w której bierze udział 500 uczestników, głównie mężczyzn, wzór powinien być skalkulowany w następujący sposób:

Kawa zwykła = 500 x 60% = 300 filiżanek = 15 galonów (60 l)
Kawa bezkofeinowa = 500 x 20% = 100 filiżanek = 5 galonów (20 l)
Herbata = 500 x 10% = 50 filiżanek = 2,5 galona (10 l)
Woda mineralna = 500 x 25% = 125 wód
Źródło: Conferon

Jeżeli chodzi o napoje, wiele organizacji oferuje normalnie większy ich wybór, niż tylko kawę, herbatę i lekkie drinki. Woda źródlana, naturalna gazowana woda mineralna, herbata lodowa, poncz owocowy i lemoniada, to popularne pozycje, zarówno dla przerw porannych, jak i popołudniowych. „Zaproponowałam herbatę lodową i smakową herbatę lodową – malinową lub z owoców passiflory – i ludzie byli zachwyceni, ponieważ było to coś innego” zauważyła Dohnert. „Jest to również dużo tańsze od wody mineralnej. Możesz zapłacić 3.75$ na osobę za przerwę z wodą mineralną, podczas gdy galon herbaty lodowej lub kawy kosztuje tylko około 40$.

Kawa żyje swoim własnym życiem w ostatnich latach, kiedy hotele zaczęły serwować najrozmaitsze napoje Starbucksa i instalując przenośne maszyny sprzedające cappuccino, na obszarze organizowanych imprez. Hyatt Regency Scottsdale wykreował nawet przerwę pod nazwą „Fasola i Herbatniki”

„Otworzyliśmy ostatnio bar dla smakoszy kawy, a szef kuchni hotelowej robi pięć różnych rodzajów herbatników, tak więc mamy jeszcze jedną opcję do zaoferowania naszym klientom” mówi Peter Rice, dyrektor działu gastronomii w Hyatt Regency Scottsdale. „Stanowi to o ekskluzywności imprezy, a organizator konferencji uchodzi za osobą zorientowaną wśród najnowszych i najmodniejszych trendów.”

Doss przewiduje, że te trendy pewnego dnia staną się standardami przemysłu. „Wiele rzeczy, które można dziś zaobserwować w przemyśle, było zupełnie nieznanych 10 lat temu” powiedziała. „Dziesięć lat temu nie było kawy Starbucksa w czasie przerw, a teraz staje się to już standardem. I jest to sytuacja korzystna dla obu stron, ponieważ dla każdego sytuacja ta wygląda dobrze.

Wszystko zależy od ustawienia



W zależności od tego, w jaki sposób ustawisz swoje stanowiska z napojami, poranne i popołudniowe przerwy mogą wypaść jak praca dobrze naoliwionej maszyny lub przypominać korki w ruchu ulicznym, w godzinach szczytu. Aby się upewnić, że twoje przerwy będą funkcjonować tak sprawnie, jak tylko to jest możliwe, Conferon – firma zajmująca się organizowaniem konferencji, z siedzibą w Twinsburg w stanie Ohio, proponuje korzystanie z poniższego zestawu reguł:

• zorganizuj stanowiska z napojami dla każdych 75 do 100 gości,
• rozciągnij i ustaw stanowiska z dala od drzwi sal konferencyjnych, tak by możliwość zablokowania płynności ruchu była ograniczona do minimum,
• otwórz w pierwszej kolejności stanowiska usytuowane najdalej od wejść do sal konferencyjnych,
• oddziel stanowiska z lekkimi napojami od stanowisk z kawą,
• zorganizuj stanowiska z kawą przeznaczone do szybkiej obsługi, ustawiając filiżanki z kawą najbliżej wejścia, a następnie z normalną kawą, kawą bezkofeinową, herbatą ekspresową w torebkach i z gorącą wodą na herbatę (upewnij się aby wyraźnie oznaczyć każdy gorący napój). Dla dużych grup, śmietanka, cukier, sztuczne słodziki, łyżeczki i pojemniczki na zużyte torebki z herbatą powinny być umieszczone na osobnym, mniejszym stoliku, w odległości około 4 stóp od każdego stanowiska z kawą.
• Dla punktu serwującego lekkie napoje ustaw szklanki na końcu stolika, najbliżej drzwi wejściowych na salę konferencyjną, najbliżej wejścia do sali konferencyjnej, w następnej kolejności: lód (z przynajmniej jedną łopatką), lekkie napoje i pojemnik bądź przestrzeń na puszki lub butelki. Dobrym pomysłem jest również magazynowanie dodatkowych lekkich napoi.

Źródło: Conferon

© Copyright 2006
www.pcma.org
Przedruk i tłumaczenie za zgodą Convene - magazynu wydawanego przez Professional Convention Management Association.

 


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji