Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Twoje doznanie jest marką

Artykuły serwisu


Twoje doznanie jest marką


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Jeżeli są jakieś wątpliwości, że znajdujemy się obecnie w Erze Ekonomii Doznań, to nagłówek z kolumny reklamowej Stuart Elliott w New York Times z 5 sierpnia 2004 całkowicie je rozwiewa – "Meow Mix otwiera tymczasową kawiarnię dla kociąt. Psom wstęp wzbroniony. Właściciele kotów rozumieją to."

Meow Mix Company - producent suchej karmy dla kotów, chciał wejść w intratny segment „wilgotnego” pokarmu dla kotów. Jego metoda? Stworzenie restauracji (na Piątej Alei w Nowym Jorku) cechującej się nową linią produktu dla kotów i ich właścicieli. To tylko część z rosnącego trendu w marketingu dóbr pakowanych zwany Pop-up retail. Firmy powołują do życia swoje marki w sklepach, które same projektują i nimi zarządzają lub w innych miejscach o dużej widoczności. To podejście unika tradycyjnych miejsc, jak sieci sklepów spożywczych czy innych sklepów detalicznych, jako środków do wprowadzania na rynek lub promowania produktów i usług.

Elliott idzie za przykładem Hershey i Planters, będących innymi przykładami na użycie tej techniki. Dla każdego cel jest ten sam: stworzyć trójwymiarowe doznanie pobudzające pięć zmysłów, które okryje klienta i wywoła niezatarte odczucie i wspomnienie. To jest to pojedyncze doznanie i wspomnienie, które pomaga naszym klientom zdecydować, gdzie wydawać swoje pieniądze.

Pasywne media, takie jak reklama "działają na marginesie" według Briana Collinsa z Ogilvy and Mather "Z takim zapasem tworzysz doznanie, które ludzie mogą aktywnie odszukiwać na swój własny sposób, który dają głębię marki, sens, widok, zapach i wymiar" NY Times 8/5/2004.

Jak to działa w świecie hotelarstwa? Przykładem są obiekty Grupy Hotelowej Kimpton (The Kimpton Group of Hotel). To organizacja, która oddaje głębsze znaczenie hotelarstwa i społeczności. Dostarcza oczywistych składników błyskotliwej usługi, ale znakuje marką swoje doświadczenia wyjątkowym zrozumieniem związków, jaki ma z gośćmi. Kiedy wchodzisz do hotelu Kimpton, dołączasz do tego „plemienia”. Miejsca oferującego wszystkie doskonałe detale tego wyreżyserowanego teatralnie doznania, którego ostatecznym celem jest okrycie cię. Możesz być absolutnie pewny, spotkasz tam ludzi myślących podobnie, którzy chcą dzielić to doznanie oznakowane marką Kimpton. To przykład z ich strony internetowej.

W Kimpton Hotel & Restaurants, wiemy jak uprzyjemnić gościom najlepsze posiłki, wino i zakwaterowanie. Oni w pełni żyją naszym życiem i chcą spędzać czas otoczeni pięknym projektem, w środowisku które jest kojące i pamiętne.

Goście stają się obywatelami nastroju Kimptona, który obejmuje cechy fantastycznej oferty wokół zdrowia, wyrozumiałości, oświeconej odpowiedzialności społecznej i pomyślności. Łóżko i posiłek są jedynie wspaniałą pamiątką tego świetnego doznania.

Nawet kiedy wiadomości są złe, firmy, które stworzyły doznanie wokół swojej marki, zawsze się na nie powołują. O Krispy Kreme znalazły się informacje, które nie były dla niej zbyt przyjemne. Jednak ciągle w artykule Wall Street Journal z 3 września zawierającym wszystkie zachwyty na temat Krispy Kreme, znalazło się miejsce na cytat Roya Blounta Jr. "Kiedy Krisy Kremes są gorące, są one dla innych pączków, jak anioły do ludzi". Nieźle, jak o firmie będącej w centrum śledztwa Komisji Giełdy Papierów Wartościowych SEC i buntu inwestorów.

Howard Schulz ze Starbuck nie żartuje, kiedy mówi, że "Naszym głównym celem nie jest zwiększenie liczby transakcji, ale podnoszenie doznania w naszych sklepach" Boston Golbe 18.04.2004

Strategie Marketingu Doznania Gościa oferują drogowskazy, aby pomóc detalistom w wynalezieniu sposobów na przekazywanie marki, która spada w otchłań. Ale nawet one nie są w stanie ogarnąć marki bez wyjątkowej opowieści i głębszego celu istnienia. Starbucks nie działa w biznesie kawowym. On jest w biznesie ucieczki lub biznesie bezpiecznego schronienia. To jest właśnie doznanie, do którego odnosi się Schulz i które jest powodem istnienia. Ono również zezwala im na pobieranie piekielnych kwot za napoje bez wydawania większych pieniędzy na tradycyjny marketing. To doznanie jest marką.

Harley Davidson zdominował swój przemysłu poprzez zrozumienie, że to jest biznes stworzenia rodziny, "plemienia" kierowców myślących podobnie, mężczyzn i kobiet szukających braterstwa z innymi, bo dołączyli do lokalnej Grupy Właścicieli Harleya (HOG). Motory lepiej kiedy są dobre, ale to nie jest powód do zakupu. Ludzie chcą należeć do czegoś i łączyć się. Zadziwiającym faktem jest ta "rodzina" wykraczająca poza bariery socjo-ekonomiczne, etyczne i kulturowe, która zatrzymuje wielu ludzi na drodze. Harley daje klientom znaczenie bycia częścią tej rodziny, gdzie pojazd jest po prostu zwykłym narzędziem do bawienia się głębszym doznaniem marki związanym z niezbędnymi potrzebami ludzkimi.

Zawsze musimy pamiętać o fundamentalnym celu stojącym poza biznesem: jesteśmy tutaj, aby służyć, aby dostarczać komfortu i pożywienia. Dzielenie się chlebem i dostarczanie schronienia są dwoma z najbardziej podstawowych przykładów ludzkiej wspaniałomyślności, oferowane odkąd człowiek nabrał samoświadomości.

Doznania są stworzone przez starannie zaplanowane i wykonane przedstawienia teatralne. Sztuką jest rzecz. Nie ma drugiego sposobu na wygenerowanie trwałego doznania w gościu. To efektowne przedstawienie zakorzenione w wyjątkowej opowieści z głębszym celem, podkreśla znaczenie związku z gościem, relacji uzasadnionych i uwydatnionych poprzez liczne bodźce użyte do ożywiania doznania. Wszyscy widzimy wyniki, kiedy firmy mylą rzeczy dla uczucia.

Więc, kiedy weźmiesz pod uwagę swoje kierunki strategiczne, zadaj sobie proste pytanie "Czy to jest moje miejsce na przedstawienie?. I czy to jest doznanie, za które zapłaciłbym, aby je znowu zobaczyć?" Dobre jedzenie, obsługa czy gościnność są jedynie punktem wyjścia do bycia konkurencyjnym w nowej Erze Doznań.

Richard Hendrie

 
© Copyright R. Hendrie, Link Inc.
Remarkable Branding
Tytuł w oryginale "Your Experience Is The Brand"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Richard Hendrie – Prezes i CEO w Link Inc. Remarkable Branding, mówi o sobie że jest weteranem z ponad 30 letnim stażem w hotelarstwie i gastronomii, konsultant ds. strategii i marketingu wielu sieciowych restauracji, specjalista od sprzedaży, tworzenia przeżycia oraz lojalności klienta, twórca Method Marketing – kompleksowego podejścia łączącego mechanizm i sztukę komunikacji marketingowej, finezję przygotowania dań, tworzenie przeżycia oraz rzeczywistość prowadzenia zyskownej restauracji.

Kontakt:
Richard Hendrie
Link Inc. Remarkable Branding
email:
rick@remarkablebranding.com
www.remarkablebranding.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji