Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Czy możesz zaufać swojemu concierge?

Artykuły serwisu


Czy możesz zaufać swojemu concierge?


Dodano: 2012-11-22

Drukuj


Jeżeli twój hotelowy concierge poleca restaurację, czy możesz zaufać jego radzie? A może concierge obstaje przy tym, aby osiągnąć coś, polecając jedno miejsce zamiast drugiego?
 
Przesłano te pytania do podróżujących biznesmenów i hotelarzy profesjonalistów, zastanawiając się, jak naprawdę wiarygodne są rekomendacje concierge’a.

Odkryto, że podróżujący są dość cyniczni w stosunku do poleceń concierge’a, którzy zakładają, że większość z nich okazyjnie akceptuje posiłki. A podróżujący nie byliby zaskoczeni, gdyby co niektórzy zarabiali grube pieniądze za pokierowanie gości do poszczególnych lokali gastronomicznych.

Według artykułu z Wall Street Journal „concierge zatrudnieni w hotelach otrzymują prowizje nawet do 15% na niektóre rezerwacje” – mówi osoba z firmy wynajmującej limuzyny. Ale artykuł podkreśla, że mają oni motywację do zadowolenia gości, by powracali do hotelu.


Na ironię – era concierge’a jako lokalnego eksperta może zanikać. Jak z rezerwacjami lotów czy pokoi hotelowych, gdzie rola concierge’a jako przewodnika jest zastępowana przez usługi online, ponieważ podróżujący często sami przeprowadzają w Internecie własne badania, ale również dlatego, że usługi concierge mało liczą się dla takich portali rezerwacyjnych jak Expedia czy Vegas.com



Tak, to prawda, klasyczną rolą hotelowego concierge’a jako eksperta doskonale poinformowanego o wszystkich zakątkach danego miasta jest szybkie przemieszczanie się przez gąszcz wielu informacji o ogólnodostępnych usługach. Stąd np. Expedia obsługuje działalności i stanowiska concierge w 76 miejscach Ameryki Północnej, prawie wszystkie ulokowane w hotelach. Niektóre ze stanowisk są nawet obrendowane logiem Expedia.

Nie dziwi zatem, że National Concierge Association nie myśli zbytnio o tym trendzie. “Kiedy wyeliminujesz ludzką wiedzę, wyeliminujesz obsługę” – mówi Sara-ann Kasner – prezes stowarzyszenia. Dodaje, że “hotele odchodzą od czynnika ludzkiego, a to jest niewłaściwe”

Trend w tym kierunku może być trochę bolesny, ale podróżujący w interesach  już poszli dalej, stali się bardziej zależni od siebie i pojęli jak wykorzystywać system. „Zamierzam najpierw poszperać samemu, a dopiero potem  poprosić concierge’a o jego opinię lub aby zrobił mi rezerwację” napisała Karen Chiantella.

Czy concierge jest lokalnym ekspertem czy po prostu działa jako ramię firm obsługujących turystów online, podróżujący prawdopodobnie będą ciągle poddawać w wątpliwość wiarygodność ich rekomendacji.

Podczas pobytu w Orlando w zeszłym miesiącu, często podróżujący Jay Hibbard podszedł do concierga prosząc o wskazówki dojazdu do lokalu serwującego fondue, o którym słyszał. Concierge odpowiedział „O, to daleko. Może polecę Panu inną restaurację. Odpowiedziałem Nie. To jest, to czego chcę. W końcu pomógł mi, podając wskazówki dojazdu. Zabrało mu  kilka minut zrozumienie, żeby nie próbować wysyłać mnie do innej restauracji” – powiedział Hibbard. „Nie wiem czy miał jakąś prowizję czy działkę, ale tam musiał być jakiś układ. Okazało się, że ten lokal wcale nie był daleko, a potrawa warta zachodu.

„Concierge otrzymujący działkę?! Co jeszcze? Politycy kłamią?! To tak normalne, że odważę się domyślać, iż 99% wszystkich concierge otrzymuje różnego rodzaju “gratyfikacje”, decydując gdzie wysłać swoich gości” – powiedział Steve Roger z Golden. „Mnie jednak nie interesuje ta praktyka. Już raz rozczarowałem się z polecenia concierge’a. Wierzę, że mimo, iż mogą otrzymywać kasę za polecanie, nie zamierzają ryzykować swojej reputacji wysyłając gości do ohydnych restauracji lub barów, niezależnie od potencjalnego zysku”

Źródło: USA Today


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji