Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Niezwykłe prośby gości

Artykuły serwisu


Niezwykłe prośby gości


Dodano: 2006-12-05

Drukuj


Każdy hotelarz wie, że mając do czynienia z wieloma gośćmi z różnych krajów i o różnej mentalności, musi być przygotowany na różne, nawet najbardziej wymyślne ich prośby, życzenia i wymagania. To właśnie świadczy o jego profesjonalizmie, jak sobie z nimi poradzi. Praktyka pokazuje i potwierdza fakt, że dla dobrego hotelarza nie ma rzeczy niemożliwych.

Michael Romei, szef działu concierge w hotelu Waldorf Towers w Nowym Jorku ma wiele opowieści o wytrwałości w obliczu niedorzecznych lub wręcz śmiesznych wymagań gości. Jedna z nich mówi o kobiecie, która przytaszczyła ogromne pudło do stanowiska concierge, z prośbą o wysłanie go do pokoju jej męża jako urodzinową niespodziankę. Najlepsze i zarazem najbardziej skomplikowane było to, że Michael musiał najpierw zmontować zawartość pudełka – a był to wózek do golfa. Inny nietypowy przykład to pewna młoda para, która zleciła wstawienie do ich ślubnego apartamentu przedstawiających ich, czekoladowych figur o normalnej wielkości. Przesłali oni swoje fotografie, które z kolei zostały przekazane szefowi kuchni do stworzenia form. Wykonanie figur zabrało kilka tygodni. Nie powiedział jednak ani słowa, kto je potem zjadł.

Francesco Santini, szef concierg w Hotelu Gritti Palace w Wenecji przytacza swoją ulubioną historię z początku lat ’70 o pewnym gości, który poprosił go, aby na uczczenie jego urodzin umieszczono na balkon apartamentu 12 małych armatek i o północny wystrzelono z nich jedna po drugiej. „To było bardzo romantyczne i zarazem bardzo dziwne przeżycie” – powiedział Santini. Z kolei inny gość chciał aby podczas uroczystej kolacji pokój oświetlały oryginalne rzymskie lampy oliwne. Santini przeczesał całą Wenecję w poszukiwaniu artysty, który mógłby perfekcyjnie wprowadzić knot do środka lamp ceramicznych.

Załatwienie prywatnego odrzutowca to już rutyna dla Carol Hooper, concierge’a z Littre Nell w Aspen. Raz już zorganizowała jednodniową wycieczkę na Bliski Wschód dla pary, która koniecznie chciała zobaczyć występ taneczny swojej córki. Dużym szokiem dla niej było jednak kupno specjalnego prezentu dla umiłowanej pewnego wczasowicza, którym miał być diamentowy naszyjnik i samochód.

Podobne doświadczenie miała concierge z Hotelu Burnham w Chciago – Tracy Alexander. Gość wręczył jej 30 tyś. $ i poprosił o zakup Hondy Accord dla jego córki na szesnaste urodziny. Kiedy lokalny diler nie miał takiego modelu w ofercie, gość dał się przekonać na BMW 325i. Innym razem poproszono ją o wysłanie pocztą do domu gościa konia na biegunach. Po szarpaniu się z pudłem, w końcu musiała zrobić je własnoręcznie.

To, jak niezwykłe rzeczy goście chcą wysyłać pocztą, przykłady przytacza wielu hotelarzy. Lanfranco Gualandi, obecny szef dzialu concierge w SoHo Metropolita Hotel w Toronto, pewnego razu dla jednego gościa z Arabii Saudyjskiej wysłał statkiem miesięczną porcję jogurtu, który tak mu zasmakował podczas pobytu w Sutton Place. Natomiast jego koledzy z Sutton Placy na jeden dzień zostali szoferami psa gościa hotelowego, przewożąc go przez granicę Kanada-USA luksusowym sedanem. Gualandi mówi, że zabawne jest spełnianie nawet „najdzikszych” życzeń. A goście potrafią docenić dobrze wykonaną robotę. Gość z Arabii Saudyjskiej często wyrażał swoją wdzięczność wręczając mu zegarki Rolexa. 

Para przebywająca w Raffles L’Ermitage w Los Angeles poprosiła Christine Grimm, aby wysłała ich córce do Japonii czerwone Alfa Romeo Spider. Po dokładnej kontroli japońskich służb celnych i przesłaniu kilku dokumentów do armatora, Spider był juz w drodze do swojego nowego domu po drugiej stronie Pacyfiku.

Podobnie było w przypadku Hectora Ramireza z Hotelu Monasterio w Peru. Amerykańską parę tak urzekły czerwone gliniane dachówki zdobiące dachy pobliskich domów, że poprosili o wysłanie 2000 szt. do Stanów. Same dachówki kosztowały jedynie 200$, ale z dostawą już 6000$.

Ciężkie zadanie miał też Steven France z Jeffersona w Waszyngtonie, którego gość w wieczór wigilijny poprosił o wstawienie do pokoju olbrzymiego pianina oraz urozmaicenie kolacji śpiewem kolędników. Drzwi do pokoju były jednak zbyt małe, więc pianino musiało być rozłożone na części i ponownie zmontowane w pokoju.

Daniel Cossavella z Llao Llao Hotel & Resort w Argentynie wspomina przypadek, kiedy pozwolił gościowi przebrać się za boya hotelowego, aby zaskoczyć syna, który planował wakacje solo. Ubrany w jego strój, posłusznie zapakował bagaż syna na wózek i nie został rozpoznany aż do samych drzwi pokoju.

Z nietypowym wyzwaniem stanęła Lucy Wang z chińskiego Hotelu St. Regis w Beijing. Urzędnikowi rządowemu, który dotarł do hotelu po północy, zaginął bagaż. A koniecznie potrzebował świeżego garnituru na rano na ważne spotkanie. Skontaktowała się zatem z właścicielem pobliskiego sklepu i poprosiła, aby otworzył go o godz. 2.00 w nocy. Następnego ranka gość ubrany już odpowiednio, mógł stanąć przed kamerami.

Źródło: The Forbes Traveller


Zapraszamy polskich hotelarzy do podzielenia się swoimi przeżyciami – z jakimi nietypowymi prośbami gościa spotkaliście się w swojej pracy?

Liczymy na Wasze komentarze.


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji