Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Masz doskonałą stronę www… Co teraz? Jak ją...

Artykuły serwisu


Masz doskonałą stronę www… Co teraz? Jak ją wypromować


Dodano: 2007-01-05

Drukuj


W ciągu ostatnich kilku lat wielu hotelarzy podejmowało działania mające na celu skorygowanie swoich stron internetowych pod kątem przystosowania ich do potrzeb wyszukiwarek i wytycznych hotelowego marketingu. Chociaż w dalszym ciągu istnieje wiele stron internetowych hoteli, które są dysfunkcjonalne i nieproduktywne, inne są już usprawnione i w pełnej gotowości do „produkowania” rezerwacji. No i tu właśnie rozpoczyna się ta trudniejsza część - co zamierzasz zrobić aby zdominować swoją konkurencję w Internecie?

Zgodnie z danymi firmy Merril Lynch, w bieżącym roku ponad 27% wszystkich dochodów hoteli będzie generowany przez Internet. Jak przewidują eksperci, w 2007 r. 39% całej sprzedaży w turystyce będzie pochodziła z transakcji dokonywanych w Internecie. Tak, jak z każdym innym segmentem rynku, znajdującym się w twoim arsenale, wyzwaniem jest zgarnięcie więcej niż twój dotychczasowy udział biznesowy na twoim rynku.

Przyciąganie biznesu do strony internetowej

Przyciągnięcie biznesu do twojej strony internetowej wymaga wiedzy, planowania, czasu i wysiłku. Jeżeli zamierzasz uzyskać przewagę konkurencyjną nad swoimi przeciwnikami, to musisz zbudować ruch do twojej strony, poprzez wprowadzenie w życie efektywnej internetowej strategii marketingowej. Aby to osiągnąć, należy zaangażować dużo więcej sił i środków, niż tylko korzystanie z optymalizacji wyszukiwarek.

Niektórzy projektanci mogą z pewnością zaprojektować fantastyczne strony internetowe. Niestety większości z nich brakuje wiedzy hotelarskiej i specjalistycznej fachowości do stworzenia efektywnej strony hotelowej lub wprowadzenie efektywnego programu marketingowego online. Proces ten wymaga doświadczenia w marketingu hotelowym,  wiedzy o tym, dlaczego i w jaki sposób klienci dokonują wyboru hotelu.

Na szczęście, wielu hotelarzy otwiera się na nową rzeczywistość, która wymaga, aby hotelowa strona internetowa była tak funkcjonalna jak atrakcyjna, ale również musi stać się marketingowym narzędziem sprzedaży generującym rezerwacje. W rezultacie wiele hotelowych stron internetowych jest w chwili obecnej poddawana korektom, a nowe strony są tworzone przez doświadczonych, utalentowanych specjalistów od rynku internetowego; doświadczenie w marketingu hotelowym sprawia, że różnica jest znacząca.

Zgodnie z danymi z wielu systemów rezerwacji internetowej, średni poziom zamiany z „oglądających” na „zamawiających” wynosi tylko 3,7 %. Traktując to jako wyznacznik sukcesu jest to wynik bardzo anemiczny. Poprawienie tego wskaźnika zdobywania klienta powinno być funkcją projektową zdolności marketingowej twojej strony internetowej. Nawet nieznaczna poprawa tego stosunku może przynieść wspaniałe rezultaty finansowe. Połącz lepsze przekształcenia, z jeszcze większą ilością odwiedzających, a efekty będą oczywiste.

Pierwszym krokiem w procesie promocji twojej strony jest upewnienie się, że strona jest łatwo odnajdywana przez wyszukiwarki. Wyszukiwarki są najbardziej popularnym sposobem na znajdowanie hotelu. Następnym krokiem jest przekonanie się, o czym twoja strona hotelowa mówi i w jaki sposób o tym mówi.

Czy twoja strona jest przygotowana do promocji?

Zanim rozpoczniesz rozwijanie swojego planu promocyjnego, skorzystaj z tej prostej listy, aby zorientować się, czy twoja strona jest przygotowana do promocji.

·   Nieskomplikowany projekt z łatwą, rozsądną nawigacją. Klienci nie powinni uczyć się, jak poruszać się po twojej stronie.
· Dobrze przemyślany tytuł strony oraz wyrazy opisujące stronę (description tags), dopasowane do każdej podstrony.
·  Starannie dobrane kluczowe frazy słowne wyszukiwania; pomocne dla niektórych typów wyszukiwarek.
·  Dobrze napisane teksty sprzedażowe, które odzwierciedlają kluczowe frazy słowne każdej podstrony; wyszukiwarki czytają wyłącznie tekst.
·  Galerie zdjęć z treścią dla każdego zdjęcia (alt tags) dającą się łatwo wyszukać.
·  Oszczędne używanie treści wykonanej w technologii flash (migające); zbyt duża jej ilość może całkowicie zniszczyć twoją stronę.
· Gęstość obrazów, która decyduje o szybkości otwierania się strony na jakimkolwiek komputerze; czekanie na załadowanie strony jest najbardziej denerwujące.
·  Tekst zawierający lokalizację hotelu (najważniejsze), udogodnienia i możliwości aktywności w obiekcie.
·   Możliwość dokonywania rezerwacji online, szczególnie ważne dla niezależnych hoteli.
·  Strona hotelowa zaprojektowana według pomysłu doświadczonego eksperta hotelowego marketingu.

Optymalizacja wyszukiwarek

Obecnie hotelarze zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że optymalizacja wyszukiwarek rozpoczyna się wraz ze specyfikacją projektu samej strony internetowej. Prowadzenie marketingu mającego na celu zwiększenie popularności w rankingu stron jest bezcelowe, zanim nie przygotujemy i nie zaprojektujemy stron kompatybilnych z wyszukiwarkami.

Kiedy SEO (Optymalizacja Wyszukiwarek) stała się po raz pierwszy popularna, wielu hotelarzy rzuciło się na SEO tylko po to, aby się szybko rozczarować słabymi rezultatami ze stron, które były słabo przygotowane i słabo zaprojektowane. Nie ma po prostu sensu, wykonywać SEO do źle zaprojektowanej strony internetowej. Poddanie się działaniu wyszukiwarek może być nadzwyczaj korzystne, tylko przy dobrze przygotowanej i dobrze zaprojektowanej stronie internetowej.

Wykorzystanie emaila do promocji strony internetowej

Niektórym ludziom może się to wydawać dziwne, ale dodanie adresu URL strony do sygnatury emailowej może wypromować ruch do twojej strony. Sygnatura emailowa jest twoją wizytówką biznesową. Twój zbiór sygnaturowy jest mini-reklamą twojego hotelu i usług przez niego świadczonych (nazywa się to „sigvertising”). Zamiast podawania tylko numeru telefonicznego i adresu URL, przekaż czytającemu trochę więcej informacji wewnętrznych dotyczących hotelu i powód, dla którego mógłby odwiedzić hotel, np. położony w odległości około 3 km od centrum kongresowego.

Wykorzystanie strony www do rozwoju listy mailowej na bazie dostępu dozwolonego

Rozwijanie listy mailowej odwiedzających na bazie dostępu dozwolonego jest doskonałym sposobem na tworzenie listy lojalnie odwiedzających twoją stronę. Wiele hoteli czyni tak przy pomocy mailowych newsletterów; hotele na Florydzie robią to już od wielu lat. Istnieje wiele urządzeń mailowych, które można umieścić na stronie internetowej, które będą zbierały te ważne dane, przechowywały je i zezwalały na komunikację z osobami odwiedzającymi twoją stronę.

Jeżeli masz problemy z przygotowywaniem profesjonalnego miesięcznego lub kwartalnego newslettera, możesz skorzystać z pomocy firm marketingowych dysponujących odpowiednią wiedzą w zakresie sprzedaży hotelowej, które za drobną opłatą mogą je przygotowywać; zagwarantowany jest zwrot z tej małej inwestycji.

Reklama Pay-Per-Click (płać-za-kliknięcie)

Pay-per-click jest doskonałym sposobem zwiększenia zauważalności twojej strony internetowej. Hotele zabiegają o umieszczenie ich w sponsorowanych wynikach wyszukiwania. Ponieważ niektóre wyszukiwarki biorą pod uwagę popularność twojej strony, w celu ustalenia rankingu w rezultatach wyszukiwania, może to być metoda na ważne bieżące zadanie marketingowe.

Chociaż nie jest to miejsce dla nieśmiałego lub niedoświadczonego użytkownika, pay-per-click może przynieść znakomite rezultaty. Główne wyszukiwarki zapewniają format budżetowy, tak byś mógł ustalić wydatki w miesięcznych okresach i abyś nie musiał denerwować się niespodziankami w postaci rachunków na koniec miesiąca kalendarzowego. Doskonałymi wyszukiwarkami marketingowymi i jednocześnie bardzo popularnymi są np. Yahoo i MSN.

Grupy informacyjne, blogi i hotelowe artykuły

Czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Być może jednym z najbardziej potężnych narzędzi marketingowych jest czytanie i dowiadywanie się o nowych technikach i pomysłach w Internecie. Wiem... powiesz, że nie masz czasu; ale jest to niedostateczna wymówka, aby nie zabrać się do nauki.

Istnieje wiele pokaźnych źródeł informacji. Subskrypcje są generalnie bezpłatne i wszystkie te źródła zapewniają zajawkę informacji na temat treści artykułu, tak więc możesz zdecydować, zawczasu, czy artykuł cię zainteresował. Osobiście mogę mieć w tym względzie jakieś uprzedzenie, ale jeśli twój czas przeznaczony na czytanie jest ograniczony, subskrybuj informacje od wielu wydawnictw zorientowanych na tematykę hotelową. Wiedza o tym, gdzie można znaleźć pomoc, kiedy jej potrzebujesz, jest kluczowa dla przeprowadzenia wielu pomyślnych operacji.

Rozwijanie strategii dynamicznych linków

Rozwijanie strategii linków jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Jest to zadanie pochłaniające bardzo dużo czasu, ale jest to czas dobrze zainwestowany. Jeżeli nie jesteś w stanie powierzyć tej pracy komuś z twojego personelu, mogą to za ciebie wykonać profesjonalne firmy marketingowe. Linki są bardzo ważnym elementem, ponieważ:

1.  Odpowiednio ulokowane mogą być czynnikiem budującym ruch.
2.  Wiele z często używanych wyszukiwarek bierze pod uwagę popularność linków jako jedno z kryteriów rankingowych. Im więcej jest linków do twojej strony, tym bardziej jest ona popularna; tak więc ilość linków do twojej strony może mieć znaczący wpływ na twoje umiejscowienie w wyszukiwarkach.
3. Im więcej masz linków do swojej strony, tym więcej okazji dostarczasz wyszukiwarkom na odnalezienie cię wśród wielu podobnych stron.

Nigdy nie umieszczaj linków wychodzących na stronie głównej; powinny one być zawsze dwie, trzy warstwy poniżej. Chcesz przecież, aby odwiedzające cię osoby zobaczyły najwięcej twoich informacji, zanim dasz im okazję przeniesienia się na inne strony.

Obecnie strony internetowe hoteli mają możliwości i zdolności do wyprodukowania istotnej części dochodów hotelu; wiele hoteli otrzymuje ogółem 30-70% rezerwacji za pośrednictwem internetu. To jest zdecydowanie warte twojej uwagi.

Neil Salerno

© Copyright Neil Salerno

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji