Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Outsourcing: Najlepszy przykład, że suma części...

Artykuły serwisu


Outsourcing: Najlepszy przykład, że suma części jest większa od całości


Dodano: 2013-12-16

Drukuj


Outsourcing w ciągu ostatnich kilkunastu lat, zyskał sobie negatywną percepcję na rynku. Ostatnio wiąże się go z tendencją rejestrowaną w kręgu poważnego biznesu, zmierzającą do zlecania wykonywania niektórych usług pomocniczych, poza ich macierzystymi krajami w celu redukcji kosztów działalności, co dzieje się zarówno kosztem satysfakcji klientów, jak i lokalnych miejsc pracy.

Przykładem pogorszenia jakości usług wykonywanych w outsourcingu są pomocnicze usługi techniczne przeniesione za granicę, gdzie pracownicy techniczni, którzy nie mówią płynnie w rodzimym języku swoich klientów, starają się przekazać im skomplikowaną informację techniczną i zapewnić rozwiązanie problemów. Sytuacja pogarsza się jeszcze w związku z tym, że usługi są zwykle wyceniane według wysokich stawek na minutę; tak więc niewydolne rozwiązywanie problemów jest bardzo, bardzo kosztowne dla klientów. Natomiast, jeżeli chodzi o małe, niezależne hotele, outsourcing może zapewnić poważne korzyści, pozwalające tym obiektom zabezpieczać usługi specjalistyczne i eksperckie, których nie byłyby w stanie samodzielnie zaoferować, z uwagi na wysokie koszty z nimi związane. Jako że sprzedaż pokoi jest ich podstawowym celem, to wzmocnienia w postaci outsourcingu, stwarzają tylko okazje do zwiększenia popytu w odniesieniu do waszych obiektów.



Niewielkie, ekskluzywne i niezależne hotele stają przed wyzwaniem rywalizowania z łańcuchami hotelowymi, posiadającymi dożo większe zasoby i fundusze marketingowe, jak również przewagę efektu skali. Outsourcing wykonywania różnorodnych czynności i funkcji pozwala hotelowi na uzyskiwanie istotnego rezultatu w stosunku do zainwestowanych środków finansowych wtedy, kiedy używane są one mądrze i efektywnie. Korzystając z zewnętrznych źródeł i zasobów, które żyją ze szczegółowej specjalizacji w specyficznych obszarach, kierownik hotelu lub jego właściciel powinien powiększyć wartość swojego obiektu i wykorzystywać to większe doświadczenie, bardziej efektywne kosztowo, niż zapewniane własnymi siłami i środkami. Dlatego też, składając te wszystkie elementy razem ze sobą, można wnioskować, że suma ich części jest naprawdę większa od całości.

Sprzedaż

Pełne poświęcenia i ofiarne stanowisko w sprzedaży obowiązujące w twoim obiekcie jest idealne, ponieważ nie występuje tu konflikt interesów i nie ma możliwości wykonania rozmowy handlowej dla innego klienta, na twój koszt. Niekorzystnym aspektem tego zjawiska jest obawa, że jeżeli proces sprzedaży nie jest profesjonalnie zaplanowany i wprowadzony w życie, to wtedy koszty sprzedaży mogą przekroczyć poziom faktycznie realizowany. Istnieją firmy, które specjalizują się w zapewnianiu usług akwizycyjnych zewnętrznej sprzedaży prowadzonej w imieniu twojego hotelu. Firmy te, zajmują się z reguły bardzo różnorodną klientelą. Dlatego też, jeżeli ten rodzaj działalności wymaga gwarancji jakości i precyzji w outsourcingu, to ważne jest upewnienie się, żeby systemy i procedury zostały utworzone przez zewnętrzną firmę sprzedaży, w celu zagwarantowania sobie, że jakościowe rozmowy handlowe będą  wykonywane w twoim imieniu i że wygenerowane roczne dochody będą dziesięciokrotnie wyższe od kosztów wynajęcia firmy zewnętrznej. Ponadto, bardzo ważnym zagadnieniem jest zapewnienie sobie stałego konsekwentnego nadzoru nad taką firmą, aby zorientować się czy sprzedaż twojego obiektu odbywa się we właściwy sposób i czy firma posiada aktualne i dokładne informacje na temat hotelu, promocji, okresów popytu i warunków konkurencji.

Generowanie związków z klientami

Identyfikacja właściwego biznesu prowadzonego w twoim hotelu wraz ze wszystkimi szczegółami kontaktowymi dotyczącymi decydentów, jest jednym z najbardziej kosztownych elementów sprzedaży bezpośredniej. Niezależne hotele nie dysponują luksusem możliwości korzystania z pracy krajowych zespołów sprzedaży zdobywających w twoim imieniu wskazówki od klientów z całego świata i nie posiadają zasobów marketingowych umożliwiających rozwój silnej marki generującej związki z klientelą. Wymaga to zdefiniowania właściwego biznesu dla twojego obiektu; określenie kluczowego kontaktu (kontaktów) z ich adresami, numerami telefonicznymi i adresami mailowymi; zakwalifikowanie kluczowych klientów dla twojego hotelu. Tak więc, bardziej efektywne kosztowo mogłoby być zatrudnienie firmy zewnętrznej, która zaangażowałaby się w  zdobywanie takich informacji w twoim imieniu, a twój zespół sprzedaży skoncentrowałby się na finalizacji biznesu. Oczywiście pułapką może tu być zaangażowanie nieodpowiedniej firmy do wykonywania tego typu usług. Wiele marketingowych firm reprezentacyjnych zapewnia tę usługę za stałym wynagrodzeniem. Jednakże ważne jest tu upewnienie się, że personel zdaje sobie sprawę, kiedy występują u ciebie okresy potrzeby zwiększenia popytu, jak również z możliwości i zasad stosowania stawek oraz rodzaju klientów, na których się nastawiłeś i który pragniesz realizować. Pewna ilość firm specjalizuje się w umiejętnym oferowaniu usług dostosowanych do twojego obiektu. Będą się przedstawiały jako reprezentujący cię przedstawiciele i zapewnią ci wysoko kwalifikowane kontakty i związki z klientelą. Częściej niż rzadziej, opłata za te czynności jest dużo niższa, niż w przypadku zaangażowania marketingowej firmy reprezentacyjnej o pełnym profilu, a rezultaty są dużo lepsze.

Marketing

Mały, niezależny obiekt postawiony jest wobec wyzwania maksymalnej ekspozycji na lokalnych, krajowych i międzynarodowych rynkach. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa jest wspaniałym środkiem dla wyrównywania szans i może efektywnie pod względem kosztowym pomóc niezależnemu hotelowi w zdobyciu równie przekonywującej ekspozycji w sieci, takiej, jaką ma konkurencja skupiona w zorganizowanych łańcuchach. Jednakże poza stroną internetową, koszty realizacji tego celu dalece przekraczają przemysłowy standard dotyczący wydatków marketingowych, który typowo równa się około sześciu procentom dochodów. Dlatego też marketingowe firmy reprezentacyjne, gwarantują ci udział w najważniejszych imprezach handlowych, dystrybucji adresowej i reklamie. Koszty różnią się znacznie, w zależności od rodzaju wykonywanych usług i od tego, jak bardzo ugruntowaną na rynku pozycję, ma firma nas reprezentująca. Tak więc ważne jest oszacowanie twoich potrzeb w terminach długookresowych, jak i w terminach krótkookresowych, jak również dokonanie szacunku zwrotu z inwestycji, branej pod uwagę firmy.

Rezerwacje

Zazwyczaj w małych, niezależnych hotelach, rezerwacjami zajmuje się personel recepcji. Jednakże w hotelach o dużym natężeniu ruchu rezerwacje wymagają zatrudnienia osobnego pracownika do spraw rezerwacji mającego wgląd w pracę tej komórki. Ponadto jeżeli zatrudniamy osobiście takiego specjalistę, to jego godziny pracy są z reguły limitowane do ośmiu godzin dziennie przez pięć dni w tygodniu. Tak więc, jeżeli stwierdzimy, że z tego tytułu ponosimy straty w dochodach, ten obszar działalności możemy przekazać w ręce marketingowej firmy reprezentacyjnej. Jedną z zalet outsourcingu w tym zakresie jest to, że ekspozycja hotelu i łatwość dokonywania rezerwacji są dużo większe od tych, możliwych do osiągnięcia w małych hotelach nakładem dużych kosztów. Rezerwacje dokonywane przy pomocy poczty głosowej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, gwarantując, że każda strefa czasowa jest odpowiednia dla klienta do dokonania rezerwacji w twoim hotelu, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo zawierania potencjalnych transakcji.

Rekrutacja personelu

Większość spośród małych, niezależnych hoteli nie ma możliwości finansowych umożliwiających zatrudnianie pracownika lub stworzenie działu zajmującego się rekrutacją personelu, nawet jeżeli identyfikacja i rekrutacja wykwalifikowanych kandydatów, jest zasadnicza dla ogólnej wydajności pracy obiektu. Funkcja ta dużo częściej spada na barki dyrektora naczelnego. Dlatego też należałoby rozważyć możliwość korzystania z usług rekrutacyjnej agencji zatrudnienia, posiadającej zaktualizowaną bazę danych z wykwalifikowanymi kandydatami na wszystkie stanowiska, dysponującymi wysokiej jakości referencjami i informacjami środowiskowymi. W zależności od wielkości hotelu i ilości zatrudnionych pracowników usługa ta, jeżeli będzie realizowana, może być zakontraktowana na bazie rocznych usług doradczych wraz ze specyfikacją ilości miesięcznych i warunkami jakichkolwiek zastępstw. Outsourcing w tym obszarze pozwala dyrektorowi lub właścicielowi hotelu na poprawienie skuteczności w zatrudnianiu pracowników wysoko kwalifikowanych, legitymujących się odpowiednimi referencjami, i na oszczędność czasu, który mogą przeznaczyć na zajmowanie się planowaniem sprzedażą i działalnością operacyjną.

Restauracja / Bar

Ustalenie marży na artykułach konsumpcyjnych i napojach wymaga dobrego planowania i doświadczenia w celu zapewnienia zyskowności biznesu. Wielokrotnie w małych obiektach zdarza się tak, że prowadzenie usług restauracyjnych i barów nie jest zyskowne. Dlatego też sensowne jest powierzenie wykonywania tych usług doświadczonym restauratorom, o ugruntowanej pozycji, którzy mają wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia tego typu biznesu. Ponosić oni będą odpowiedzialność za prowadzenie interesu, skoordynowanego z twoimi potrzebami i założeniami, podczas gdy ty zapewnisz sobie dodatkowe usługi dla gości hotelowych, nie związane z wydatkowaniem przez ciebie jakichkolwiek środków finansowych.

Centrum odnowy biologicznej

Tak, jak w przypadku restauracji i barów, centra zdrowia, jeżeli są prowadzone prawidłowo, są kosztowne w utrzymaniu i rozwoju ze względu na koszty wyposażenia, personelu i ubezpieczeń. Jeżeli więc kluby zdrowia mogą podwyższyć wartość twojego produktu, rozważ możliwość dokonania w tym zakresie outsourcingu i znajdź firmę o znanej marce, zajmującą się prowadzeniem klubów zdrowia, w celu zapewnienia tej usługi w twoim obiekcie lub w jednym z firmowych klubów w sąsiedztwie hotelu.

Podsumowując, w odniesieniu do wielu firm i usług występuje wiele poziomów profesjonalizmu działania i doświadczenia. Tak więc przed dokonaniem wyboru, co jest najlepsze dla twoich potrzeb i twojego hotelu, konieczne jest dokonanie starannego oszacowania, aby wybrać najlepsze możliwości realizacji zamierzonych przez ciebie celów swojej działalności. Poprzez orientację w możliwości dostępu do określonych zasobów i ich efektywnego wykorzystania, właściciel lub dyrektor hotelu jest na najlepszej drodze do określenia kursu działalności swojego obiektu.

Brenda Fields



Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji