Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Przypomnij sobie rolę gospodarza

Artykuły serwisu


Przypomnij sobie rolę gospodarza


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Wzrastająca liczba hoteli boutique i sukces małych obiektów oraz różnego typu zajazdów w kraju (przyp. red. USA) pokazuje, że nasi goście żądają doznania bardziej na nich skoncentrowanego. Jak możemy dać im tej szczególnej uwagi, której szukają? Pierwszym krokiem jest przypomnienie całej załodze roli gospodarza.

Oznacza to uświadomienie każdemu pracownikowi mającego poczucie współwłasności, że w rzeczywistości przyjmują oni ludzi jak do swojego własnego domu. To pokazanie im dumy z ich pracy oraz firmy.

Związane jest to ze spędzaniem czasu ze swoją załogą, aby wytłumaczyć im obraz twoich standardów obsługi i atmosfery, jaką chcesz stworzyć.

Dotyczy to również stworzenie doznania z pierwszej ręki wśród twojej załogi, związanego z poziomem obsługi, jakiego oczekujesz. Kilka lat temu stworzyłem program między moim hotelem a innym obiektem podobnej jakości. Na 2 dni wymienialiśmy się naszymi „pracownikami miesiąca”, którzy podczas pobytu otrzymywali pokój, obiad oraz spędzali te dni z menedżerem działu. Rezultaty były niewiarygodne. Jakość ich pracy gwałtownie wzrosła, a oni powracali z wielkimi inicjatywami. Nie tylko byli bardzo zmotywowani, ale przede wszystkimi zrozumieli, jakie mają być nasze standardy i byli dumni ze swojej pracy.

Stańmy przed faktem, że w obiektach wysokiej jakości, 90% załogi nigdy tego nie doświadczyło i nie stać ich na obsługę, jaką chcemy oferować. Jak mogą oni pojąć istotę twoich standardów, jeżeli koncepcja ta jest dla nich całkiem obca? Spróbuj więc pomóc im tego doświadczyć.

Bycie gospodarzem oznacza również, że załoga powinna być sobą a nie zautomatyzowanymi robotami z ograniczoną postawą „klapek na oczach” lub zdaniami wyrwanymi z podręczników szkoleniowych. To szczera serdeczność i przyjemność kontaktu z drugim człowiekiem.

Bycie gospodarzem oznacza dawanie uprawnień twojej załodze, aby każdy mógł współdziałać i pracować nad spełnianiem próśb gości. To przezwyciężanie syndromu “to nie mój dział”.

Bycie gospodarzem to kwestia postawy, większej niż czyste umiejętności; goście wolą być obsługiwani z uśmiechem nawet jeżeli techniki obsługi nie są bez skazy.

Jako menadżer musisz być najważniejszym gospodarzem, nie tylko dla gości, ale również dla swojej załogi, abyś mógł zaoferować to, co najlepsze w dogadzaniu gościom.

Przypomnij sobie rolę gospodarza!

Emmanuel Gardinier


© Copyright Emmanuel Gardinier
Tytul artykułu w oryginale: "Bringing Back the Host"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Emmanuel Gardinier – hotelarz z wieloma nagrodami, w ciągu 20 lat zarządzał obiektami w 12 krajach. Specjalizuje się w podwyższaniu standardu obiektów, usprawnianiu działań operacyjnych i szkoleniu załogi. Aktywny konsultant i wykładowca na wielu renomowanych uczelniach hotelarskich. Obecnie osiadł w Stanach Zjednoczonych i świadczy kompleksowe usługi doradcze w hotelach o różnej wielkości i stylu, pomagając właścicielom i menedżerom osiągnąć założone cele.

Kontakt:
Emmanuel Gardinier
email:
eghotelier@hotmail.com
www.emmanuelgardinier.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji