Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Co kryje się za uśmiechami pracowników hoteli

Artykuły serwisu


Co kryje się za uśmiechami pracowników hoteli


Dodano: 2013-10-24

Drukuj


Betty pracowała ciężko dla ABC Hotel Management Company przez ponad 25 lat. Dawno juz przekroczyła wiek uprawniający do świadczeń emerytalnych, no i ostatecznie musiała się pożegnać z pracą. Ciężka praca i wiek odcisnęły na niej swoje piętno. Dział, w którym pracowała, zorganizował z tej okazji pożegnalny lunch: były kwiaty i uściski.

W czasie ponad dwudziestoletniej służby, nie zaoferowano jej ani jednego płatnego dnia urlopu z jakiegokolwiek tytułu, żadnych innych dodatkowych świadczeń. Miała za to środki na utrzymanie. I za to powinna być wdzięczna.

Wśród siły roboczej zatrudnionej w przemyśle hotelarskim daje się odczuć wzrastający niepokój, szczególnie w firmach w których nie ma organizacji związkowych, zwłaszcza wobec spektakularnych sukcesów odniesionych i wywalczonych w wyniku twardej postawy związków zawodowych w ubiegłym roku. Ale, jak to zwykle dzieje się przy końcu roku, niektórzy pracodawcy zrobią po prostu trochę więcej niż zwykłe przekazanie życzeń świątecznych i zorganizują firmowe przyjęcie, podarują pracownikom indyka lub bony towarowe, a może nawet wynagrodzą ich drobnymi premiami finansowymi. Zazwyczaj jest zbyt mało i zbyt późno. I wygląda to tak, jakby nakładać maść łagodzącą i uśmierzającą ból na krwawiącą ranę.



Podarunki wręczane pracownikom z okazji pożegnania z pracą i przyjęcia z okazji zakończenia roku są dobrą praktyką, lubianą i docenianą. Ale spójrzcie również na wszystkie media reklamujące nasz przemysł, zawierające zdjęcia szczęśliwych pracowników z uśmiechniętymi twarzami i perfekcyjnie równiutkimi, lśniącymi, białymi zębami. Być może nasi pracownicy powinni bardziej doceniać nasze programy stomatologiczne lub zasiłki na opiekę zdrowotną czy płace przekraczające granicę poziomu ubóstwa albo doroczną nagrodę za wydajność pracy, czy w końcu lepsze warunki pracy. Pomimo imponujących, w ostatnim czasie, dochodów w przemyśle i pozytywnych prognoz na przyszłość, z mojego punktu widzenia przemysł usługowy jako całość, zapewnia mniej jakościowych, poprawiających standard życia, korzyści związanych z pracą, a średnia płaca jest dużo niższa niż w innych konkurencyjnych przemysłach. Pomimo tego, kierownictwo hoteli żąda od pracowników pierwszej linii, poszukiwania każdej nadarzającej się okazji do tworzenia najbardziej niezapomnianych wrażeń, dzień po dniu, bez wyjątku, niezależnie od ich osobistego statusu w pracy.

W międzyczasie, krajowe i regionalne stowarzyszenia hotelarskie kontynuują uporczywą pracę w kierunku przeforsowania stanowiska blokującego inicjatywy rządowe, nakładające obowiązek stosowania wyższych płac minimalnych i socjalnych, nawet wtedy, kiedy najnowsze głosowania w tej sprawie żądające wprowadzenia takich uregulowań, były przytłaczające.

Czy przemysł nasz nie jest już zmęczony tą dwulicowością? Czy nie nadszedł już czas na zmiany? Liderzy hotelowego przemysłu powinni zdecydować, że nie ma już dłużej sensu jęczeć i biadolić w sprawach braku adekwatnych ilości wykwalifikowanych pracowników lub niskiej jakości prezentowanej przez kandydatów do pracy. Hotelarze posiadają zdolność do przeprowadzania czynności naprawczych i uzdrawiających niekorzystne zjawiska. Ich czas mógłby być lepiej wykorzystany w procesie adaptacji do warunków, które poprawiłyby wizerunek przemysłu i pozwoliły mu na konkurencyjność i rozwój w przyszłości. Być może  finansowanie swojego ludzkiego kapitału na tak niskim poziomie, przez te wszystkie długie lata (wiedząc o tym, że wielu pracowników kwalifikowałoby się do rządowych zasiłków dla ubogich i przerzucając brzemię opieki zdrowotnej na podatników, takich jak ty i ja), obróciło się przeciwko nim i zaczęło ich prześladować.

Przypomina mi się cytat z francuskiego dramatopisarza Moliere`a „Nie ma sensu chwalenie się pobiciem kogoś, kto mieści się w twojej kieszeni”. Zreflektujmy się w czasie przygotowywania budżetu na przyszły rok. Czy twoja filozofia dotycząca osobowych kosztów płac zaakceptuje zmieniającą się rzeczywistość i zdoła zbić kapitał na dostępnych szansach i okazjach? Jeżeli twój obiekt przyniósł mały lub żadnego zysku w ubiegłym roku, to jak dużo z budżetu na pracę, możesz rzeczywiście obciąć, bez dalszej degradacji poziomu obsługi? Jeżeli twój hotel przyniósł przyzwoity zysk, to czy jakaś część tego zysku przeznaczona zostanie na wynagrodzenia personelu pierwszej linii w następnym roku? Dlaczego nie? Jeżeli twój obiekt zanotował znaczący dochód w 2006 roku, to dlaczego więcej niż średnia część tego zysku nie może być zwrócona tym, którzy ten zysk wypracowali?

Moja najgorsza obawa jest taka, że nic się nie zmieni, że pieniądze budżetowe pójdą na konieczne usprawnienia infrastruktury, część na kroczące potrzeby w zakresie ciągle rozbudowujących się udogodnień dla klientów i tylko część na spełnienie obowiązkowego, wynikającego ze standardów markowych, programu szkoleniowego pracowników. Bezpośredni związek pomiędzy prezentującymi wysoką jakość, dobrze wyszkolonymi, szanowanymi, zadowolonymi i lojalnymi pracownikami, a wyższymi zyskami, będzie szybko zapomniany. Powróci mentalność liczykrupy. Ambitny wizerunek hotelarstwa będzie raz jeszcze zignorowany.

Od hotelarzy wymagamy jedynie spojrzenia w lustro, aby zrozumieli dlaczego rząd przystąpił do zmasowanej ofensywy w zakresie interwencji płacowych. Ten przemysł i inne jemu podobne, nie cieszą się pozytywną publiczną reputacją. Jak wielu młodych ludzi, być może twoich własnych dzieci, marzy głośno o zrobieniu kariery w przemyśle hotelarskim? Czy mając taką szansę, zachęcałbyś twojego syna lub córkę do aspirowania w kierunku objęcia posady dyrektora naczelnego w hotelu? Najnowszy ranking w Business Week na najlepszą ofertę pracy dla absolwenta college`u, nie zamieszcza niestety żadnego stanowiska w przemyśle hotelarskim. Zaskoczony? Nie powinieneś być. Bardzo niewiele hoteli kiedykolwiek uplasowało swoje stanowiska na tej liście. Jeżeli lista taka zostałaby rozszerzona do 100 stanowisk, czy byłoby na niej miejsce dla firmy hotelowej? Mam nadzieję – ale nie jestem optymistą.

Przemysł hotelowy nie może już dłużej ukrywać się za sprytnymi 'uśmiechniętymi' reklamami. Społeczeństwo i prawodawcy już to zauważyli. Nastąpił zanik przesytu. Było to, na nieszczęście, nieuniknione; ale jednocześnie zapobiegawcze. Zbyt długo, zbyt wielu hotelarzy ignorowało swoją socjalną odpowiedzialność. Jak powiedziała Madame Maria Curie „Nie możesz mieć nadziei na zbudowanie lepszego świata, bez poprawy ludzi. W tym zakresie każdy z nas dzieli ogólną odpowiedzialność za całą ludzkość, gdzie naszym szczególnym obowiązkiem jest niesienie pomocy tym, którym według naszej oceny jest ona niezbędnie konieczna.” Aby być konkretnym, pomóż naszym uśmiechniętym pracownikom.

Joseph M. Gravish


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji