Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Jak zatrzymywać zwycięzców: sprawdzone techniki...

Artykuły serwisu


Jak zatrzymywać zwycięzców: sprawdzone techniki zarządzania na utrzymanie najlepszej załogi


Dodano: 2013-11-25

Drukuj


Po spędzeniu mnóstwa czasu i wydaniu pieniędzy na wyszukanie i zatrudnienie dostępnego na rynku personelu o najwyższych kwalifikacjach, możesz znaleźć się w bardzo szczęśliwej pozycji posiadania osób wspaniałych, zaangażowanych i oddanych pracy, pracujących dla twojej firmy. Myślisz może, że nadszedł już czas na małą stabilizację i zabranie się do robienia biznesu, prawda? Nie całkiem. Dobrych pracowników trzeba przy sobie zatrzymywać, a nie tylko zatrudniać.

The Hamister Group, Inc. i spółki jej podporządkowane posiadają i zarządzają hotelami z wybranymi usługami oraz ośrodkami dla osób starszych. Ponieważ obie te gałęzie biznesu wymagają zaangażowania intensywnego nakładu pracy, sądzimy, że naszym imperatywem jest zarówno znalezienie idealnych kandydatów do wykonywania tejże pracy, jak i stworzenie odpowiedniego otoczenia i środowiska pracy, w którym mogliby się oni realizować. Chcemy motywować naszych współpracowników do jak najlepszego wykonywania swoich codziennych obowiązków i pozostania z nami przez bardzo długi okres czasu. Odnalazłem kilka pożytecznych technik działania umożliwiających osiągnięcie przedstawionego wyżej celu:



Taktyka  1: Utrzymuj otwartą komunikację

Pracownicy chcą, abyś słuchał, co mają ci do powiedzenia. Nie musisz zawsze się z nimi zgadzać, ale musisz im zapewnić możliwość, aby byli wysłuchani. Można to osiągnąć na szereg różnych sposobów: poprzez cykliczne spotkania z personelem, skrzynki przeznaczone do składania wniosków i bezpośrednią rozmowę z pracownikiem.

Ogólne zebrania z personelem powinny się odbywać regularnie. Ty wybierasz ich częstotliwość, ale cokolwiek wybierzesz, musisz już konsekwentnie się tego trzymać. Personel musi być przyzwyczajony do możliwości regularnego komunikowania się z przełożonymi w trakcie takich spotkań. Pomaga im to w swobodnym poruszaniu się w twojej obecności i w obecności innych współpracowników. Powinieneś również wymagać od swoich menedżerów działów, organizowania regularnie zaplanowanych spotkań działu, w celu przedyskutowania większej ilości spraw związanych bezpośrednio z danym działem.

Skrzynka wniosków zachęca do natychmiastowego podzielenia się swoimi propozycjami i pozwala poszczególnym pracownikom na zachowanie anonimowości, jeżeli tak zdecydowali. Jest niezmiernie ważną rzeczą, aby sprawdzać zawartość takich skrzynek regularnie (co najmniej raz w miesiącu). Jeżeli nie będziesz tego robił, twój personel przestanie z nich korzystać. Upewnij się, aby odpowiedzi na złożone wnioski, udzielane były całej załodze w zwięzły, spójny i logiczny sposób, albo na tablicy ogłoszeniowej, albo w formie pisemnej razem z dokumentami płacowymi lub też w formie e-maili.

Spotkania w cztery oczy są kolejnym koniecznym elementem efektywnej komunikacji. Mogą być przeprowadzane w każdym czasie, w każdym miejscu, na każdy temat, z każdym członkiem twojego personelu. Rozmowy takie mogą być prowadzone w trybie poufnym, jeżeli jest to konieczne lub po prostu w bardziej spersonalizowanej formie wymiany poglądów i pomysłów. Kiedy dokonujesz rutynowych obchodów swojego obiektu, musisz dokonać sensownego rozpoznania problemów, z którymi możesz się spotkać w czasie bezpośredniego spotkania z pracownikiem. I pamiętaj: zawsze mądrzej jest więcej słuchać, niż mówić w trakcie takiego spotkania.


Taktyka 2. Ustal tryb składania skarg i zażaleń

W każdej firmie, przydarza się od czasu do czasu, że członkowie załogi pragną się poskarżyć na innego pracownika, kierownictwo, politykę firmy lub podejmowane decyzje. Osobiście postrzegam swój personel jak klientów jednostki biznesowej. Patrzę na ich skargi, jak na okazje umożliwiające odkrycie problemów lub obszarów wymagających skupienia mojej uwagi. Jeżeli załatwię ich skargi we właściwy sposób, mogę w ten sposób umocnić ich związki z firmą, jak również zidentyfikować lepsze praktyki.

Poufna gorąca linia telefoniczna jest idealnym sposobem odbioru skarg i zażaleń. W Hamister Group zainstalowaliśmy bezpłatny numer telefoniczny, na który mogą dzwonić pracownicy, aby przekazać swoją wiadomość (anonimowo, jeżeli tak zechcą), ewentualnie mogą porozmawiać z naszym Koordynatorem Q.A. (Pytanie-Odpowiedź). Ta gorąca linia jest rzadko używana, ale sama świadomość, że jest dostępna, jak również jej promocja, utwierdzają pracowników w przekonaniu, że kierownictwo koncentruje swoje działania na ich potrzebach. Mógłbyś również umieścić plakat informacyjny „Gorącej Linii” tuż przy zegarze kontroli czasu pracy, aby poinformować personel o jej istnieniu.

Uważam, że każda firma powinna opracować na swoje potrzeby procedurę załatwiania skarg i zażaleń. Powinna być ustalona metoda wyrażania sprzeciwu wobec dyrektyw lub praktyk stosowanych w przedsiębiorstwie. Upewnij się, żeby te zasady podano w regulaminie pracowniczym i staraj się dokładnie wypełniać postanowienia w nich zawarte, włącznie ze wszystkimi terminami załatwiania poszczególnych spraw.


Taktyka 3. Polityka otwartych drzwi

Nieformalna polityka otwartych drzwi jest tylko dobrą praktyką stosowaną w kierowaniu firmą. Jako Dyrektor Naczelny postaraj się, aby twoje biurko było tak ustawione, abyś mógł spoglądać przez otwarte drzwi. Jeżeli jest to możliwe, zlokalizuj swoje biuro poza głównym hallem, tak by pracownicy mogli cię zobaczyć kiedy przechodzą korytarzem. Zawsze wprawiało mnie w osłupienie, kiedy odkrywałem, że biura Dyrektora Naczelnego i Zarządu usytuowane są gdzieś w ukryciu, z tyłu budynku, strzeżone przez pracowników ochrony przy ustawionych bramkach, z dala od rzeczywistego obszaru działalności operacyjnej. Jak możesz efektywnie kierować swoją załogą, jeżeli nie możesz ich widzieć i słyszeć, aby wiedzieć, co w danej chwili robią? A jak oni mogą się czuć komfortowo w twojej firmie, kiedy nigdy nie mają okazji cię zobaczyć?

Taktyka 4: Pokaż, że o nich dbasz poprzez dokonywanie konstruktywnych ocen

Doroczne okresowe przeglądy personelu wiążą się z poważną odpowiedzialnością i powinny być objęte najwyższym priorytetem dla całej kadry kierowniczej. Ocena powinna być konstruktywna, obiektywna i wyczerpująca. Poświęć odpowiednią ilość czasu, zarówno na prace przygotowawcze, jak i na sam przegląd. Jeżeli wykonywanie obowiązków przez pracownika nie spełnia twoich oczekiwań, nie czekaj aż do rocznego przeglądu, aby go o tym powiadomić. Możesz przecież dokonać takiej formalnej oceny na koniec okresu próbnego lub w takim terminie, który będzie najbardziej korzystny dla pozostałych członków personelu.

Prowadź na bieżąco dziennik z uwagami dotyczącymi wykonywania obowiązków, być może na specjalnych kartotekach i dziel się tymi informacjami z zainteresowanymi pracownikami, kiedy jest to możliwe. Jesteś prawdopodobnie zmuszony pracować w granicach wyznaczonych przez politykę twojego przedsiębiorstwa, ale to nie oznacza, że nie możesz usprawniać systemu dokonywania przeglądów. Bądź stanowczy, sprawiedliwy i konsekwentny. Zbyt często ten obowiązek jest traktowany jak zło konieczne, sporządzany na ostatnią chwilę. W rezultacie przegląd jest nieefektywny, pobieżny i nikomu w niczym nie pomaga.


Taktyka 5: Wynagradzaj pracowników

Czy stawki wynagrodzeń i płace dodatkowe są w twojej firmie konkurencyjne? Regularne dokonywanie uregulowań wypłat i dodatkowych wynagrodzeń jest bezwzględnym nakazem. Sugeruję, aby dokonywane to było przynajmniej dwa razy do roku. Czy dodatkowe zarobki oferowane przez ciebie, są naprawdę tym, czego szukają pracownicy? Czy kiedykolwiek pytałeś swoich pracowników, jakie dodatki by ich satysfakcjonowały? Oczywiście są ograniczenia tego, co może być zaoferowane i każdy to rozumie. Jednakże, to ty masz możliwość potencjalnego dokonania takich zmian, które byłyby w zgodzie z oczekiwaniami pracowników. Czy uwzględniasz dodatki za staż pracy i wydajność? Jeżeli nie dysponujesz żadnymi formalnymi programami, być może powinieneś taki stworzyć. Najbardziej oczywistym przykładem takiego programu jest wyróżnienie pracownika tytułem Pracownika Miesiąca. Najlepszym uhonorowaniem dla takiego pracownika jest wręczenie mu jakiegoś rodzaju nagrody, która ciągle przypominałaby mu o dobrze wykonanej robocie, zamiast nagrody pieniężnej. Ja lubię obdarowywać pracowników Złotymi Dolarami (amerykańskie złote monetami jednodolarowe z wizerunkiem Sacajawea – Indianina ze szczepu Szoszonów), kiedy stwierdzam dobrze wykonaną pracę. Są one moim znakiem firmowym w kategorii nagród za wzorowo wykonaną pracę.

Łatwo jest poznać dodatkowy wysiłek. Dużo trudniej jest natomiast zaobserwować, kiedy pracownik zmuszony był do jego podjęcia. Najniższą formą uznania za dobrą pracę jest zwykłe dziękuję, ale trzeba wiedzieć, kiedy to zrobić.


Taktyka 6: Niech praca będzie przyjemnością

Przyjemność nie oznacza zabawy, strojenia żartów itp. Oznacza to tylko tyle, że chcesz stworzyć środowisko pracy powodujące, że pracownicy przychodzą do pracy bo tego chcą, a nie dlatego że muszą. Można to osiągnąć poprzez przejawianie zainteresowania sprawami pracowników, w traktowaniu ich w zdecydowany, sprawiedliwy i konsekwentny sposób, w poświęceniu czasu w dostrzeganiu wielu pozytywnych rzeczy, które wykonują każdego dnia. Zawsze jestem zdumiony, jak małe pojęcie o szczegółach pracy wykonywanej przez swoich pracowników mają ich kierownicy. Pozytywne wsparcie ze strony szefa jest jednym z zasadniczych elementów dobrego przywództwa.

Kierownicy mogą nie motywować swoich pracowników, ale mogą stworzyć zachęcające środowisko pracy, w którym pracownicy mogą się motywować wzajemnie. Jeżeli kierownik jest niedostępny lub działa w sposób odstraszający i odstręczający od kontaktów, to jest na dobrej drodze do zlikwidowania motywacji wśród swoich pracowników. Rozwój skutecznego systemu komunikacji i odpowiednie środowisko pracy pomoże ci w utrzymaniu oddanych i wartościowych członków personelu.


Jack Turesky

 



Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji