Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Uśmiechnij się – to poprawia wartość...

Artykuły serwisu


Uśmiechnij się – to poprawia wartość twojego oblicza


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Przypisany wybitnemu hotelarzowi? Wybłagany przez twojego stomatologa? Symbolizujący ten okropny guzik?

Rzeczywiście, ten tekst został wypowiedziany przez Dolly Parton w “Stalowej Magnolii” (dzięki uprzejmości AHLA). Pani Parton ma tą energię i urok zapakowane w autentyczność. Nie ważne, jak nagrodziłbyś jej wiele talentów, ona jest zniewalająca – jej skromne poczucie humoru, potężny głos wychodzący z małego ciała i ten zaraźliwy uśmiech. Tak apropo – ona należy do przemysłu „gościnnego”, będącego prawie imperium, który zabawia miliony. Ona wie skąd nadciąga.

W tym roku odwiedziłem obszar pewnej destynacji wypoczynkowej, która miało wszystkie składniki niezbędne do sukcesu – położenie, miejsce, infrastrukturę rekreacyjną. Jakość produktu była całkiem niezła, utrzymane standardy obsługi i urządzania w przyzwoitym stanie. Ale odczuwany był tam brak radości i emocji w wielu biznesach związanych z obsługą gości. Jestem pewny, że powody były wieloaspektowe, ale ich energia uderzała już u progu drzwi. Nikt się nie uśmiechał, co pozostawiło mnie – gościa – w przygnębiającym stanie. Uśmiech jest naprawdę prostą rzeczą - wyrażeniem powitania, bez wymaganych kosztów, jest on dobrowolny i zazwyczaj szczery. Bez niego, zatracasz to ważne pierwsze wrażenie z gościnności, a twój biznes cierpi.

To szczególne równanie złożone z czterech składników doznania, które oprawiamy dla odwiedzających na gości.

- Wartość: Prawie tak trudna do przełożenia jak Jakość, dla której mamy różne definicje i poziomy znaczenia. Ale wartość sugeruje pewną cenę, wyróżnienie i oczekiwane, zadowalające odwzajemnienie za nasze pieniądze, nasze towary i usługi. Z perspektywy odwiedzającego gościa, oczekuje on doznania przybierającego formę sztuki. Podkreśl to z uśmiechem a on powróci.

- Twarz: To „pejzaż” naszego istnienia. Szorujemy ją, upiększamy, zapuszczamy wąsy, pamiętamy o niej, używamy jej jako rzeczownik i czasownik. Twarz jest bardzo elastyczna. W Azji jest nadzwyczaj witalną koncepcją i mocno przenika ze struktury społecznej. Uwzględnia poziom gracji i szacunku we wszystkich transakcjach – osobistych i zawodowych. Każda wymiana – przekazywanie i odbieranie naszej energii i zasobów, ustanawia rezultaty. A uśmiech czyni je bardziej pamiętne.

- Poprawa: Wszyscy komunikujemy się poprzez język ciała – wiadomości przekazywane przez nasze maniery, postawę, uwagę i ruchy. Język ciała demonstruje zachowania. Wrażenia odwiedzających gości są ustanawiane przez naszą postawę – ponury recepcjonista, udręczony kelner, służalczy sprzedawca, niegrzeczny bileter – kontakt wzrokowy, przyjęcie zamówienia, niepotrzebne oczekiwanie, chłodne spojrzenie, ręce w kieszeni, uniesiona głowa – to są bardzo mocne przekazy. „Nie zawracaj mi głowy. Nie jesteś ważny. Nie obchodzi mnie to”. Wszyscy znamy te znaki – nasz biznes nie jest ceniony i nas się nie szanuje. Poprawa wymaga przywiązania uwagi na zachowanie, na wszystko, co może być ulepszone oraz poziom dostarczonej obsługi. Siła uśmiechu określa dalszy ton dla doznania.

- Uśmiech. Proste napięcie mięśni prowadzżce do zabawy, przyjemności, ulgi, zaufania i śmiem powiedzieć oddania się obsłudze. Może przybierać wiele form. „Uśmiechnij się, jesteś w ukrytej kamerze” wytwarza zmieszany szeroki uśmiech. Uśmiech do rodzinnej fotografii tworzy grymas. Uśmiech, kiedy myślisz, że znasz wszystkie odpowiedzi, mający rezultat w uśmieszku wyższości. Waszyngton i Hollywood promuje fałszywy uśmiech. A przy dobrym dowcipie, uśmiech prowadzi do gromkiego śmiechu. Z powyższym, możesz doceniać wiele form uśmiechu i środków pobudzających, które zachęcają do ruchu tych mięśni.

Jako klient, mogę współczuć i rozumieć, że masz zły dzień, że szef na ciebie „wsiadł”, dzieci są chore, masz ból zęba i trwa cała ta litania. To czego nie mogę znieść to twoja nieuwaga na moje potrzeby. Uśmiech określa etap dla naszej transakcji, zapewnia przystępność, powitanie i troskę. Dodatkowo, uśmiech jest zaraźliwy. Uważaj mogę odpowiedzieć podobnie!

John R. Hendrie

 

© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "Smile, It Enhances Your Face Value"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji