Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dlaczego marketing online jest zasadniczym...

Artykuły serwisu


Dlaczego marketing online jest zasadniczym elementem twojego marketingu-mix


Dodano: 2012-10-16

Drukuj


Jeżeli twój biznes ma stronę internetową albo nawet jeżeli nie, możesz czasami dziwić się, ile wartości w rzeczywistości dodaje internet. Boom dotcomów i plajty pozostawiały w wielu odczucie sceptycyzmu. Podczas recesji kuszące jest odpuszczanie sobie marketingu on-line jako zbyteczne ryzyko. Ale to może być kosztowny błąd. Przedstawiam dlaczego.

1. Twoi klienci działają on line i poszukują ciebie

Ostatnie dane szacunkowe sugerują, że ponad 34 mln ludzi w Wielkiej Brytanii działa online - większość z nas emailuje oraz przeszukuje sieć. Ponad 70% nas szuka on-line różnych produktów i usług.

A kiedy dochodzi do zakupów w sieci - podróże, zakwaterowanie i rozrywka są najbardziej popularnymi nabytkami w internecie. Zrozumienie, jak klient używa internetu jest konieczne, jeżeli istniejesz w sieci lub masz zamiar. Jeżeli ludzie znajdą wpierw twoich konkurentów, jesteś na straconej pozycji. Podobnie jeżeli twoja strona zawozi z szybkim pojawieniem się, system rezerwacji jest nieporęczny lub strona słabo utrzymana.



Możesz pomyśleć, że najgorszą konsekwencją zaniedbanej strony jest stracony klient. Ale o wiele bardziej istotne jest to, że błędy mogą zaszkodzić twojej reputacji i zachwiać zaufanie zarówno klienta, jak i akcjonariusza.

Więc, lepiej jest nie mieć strony w ogóle niż mieć ją złą. Ale czy to oznacza wydanie mnóstwa pieniędzy? Niekoniecznie.

2. Strona nie musi dużo kosztować

Sieć Internetu szybko się rozwija – obecne drugie pokolenie web developerów wiele nauczyło się wcześniejszych błędów. Biznesy chcą stron, które spełniają pewne funkcje, a nie jedynie dobrze wyglądają – a jest wielu dostawców będących w stanie wykonać je po konkurencyjnej cenie. Możesz ją mieć za o wiele mniejsze pieniądze niż nawet rok temu.

Jeden z największych obszarów wzrostu zanotowany jest na rynku z ograniczonym budżetem. Podstawowa strona z półki może kosztować już około 100 funtów włączając hosting. Za 500 funtów możesz już mieć zapewnione bezpieczeństwo zamówień online. Nie pozwól oślepić się technologią - łatwo jest zakupić więcej niż potrzebujesz.

3. Nie ważne jakie kwoty przeznaczasz, ale jak je wydajesz

Kilku największych i najlepszych w świecie hotelarskim ma strony nie robiące wrażenia, jeżeli w ogóle je ma. Z drugiej strony inteligentna promocja prostej strony małego hoteliku może uzyskać tą samą wielkość publiki, jak hotel obracający dochodem 20 razy większym.

Wiele tradycyjnych metod reklamowych działa na zasadzie “rozpyl i módl się”. Jednak w marketingu online jest wiele sposobów przyciągnięcia właściwych ludzi do twojej strony oraz jest relatywnie łatwo ocenić działanie. To czynie je efektywne kosztowo dla mniejszych graczy. Oczywiście, oni ciągle muszą zmieniać jedynie odwiedzających stronę w jej klientów.

4. Strona internetowa jest idealna we wzbudzeniu zachwytu

Internet nie jest tylko kolejnym narzędziem promocyjnym. On jest idealny dla utrzymania klienta i budowania lojalności. A ty niekoniecznie potrzebujesz strony.

Dla przykładu, restauracja Sussex działa jedynie z newsletterem wysyłanym emailem do klientów. W pierwszych 4 miesiącach:
• Lista użytkowników wzrastała o 80-100 klientów w każdym miesiącu.
• Badanie online spowodowało uzyskanie ponad 100 odpowiedzi – a w rezultacie opinie klientów pomogły formować kluczowe decyzje operacyjne.
• Już po trzech newsletterach, miesieczne wpływy z restauracji wzrosły o 35% w stosunku do roku ubiegłego

Restauracja odkąd odpuściła sobie (droższą) reklamę w lokalnej prasie, zaoszczędziła sama tysiące funtów.

Warte pamiętania jest to, że nabycie klienta kosztuje 5-10 razy więcej niż jego utrzymanie, a 5-procentowy wzrost w utrzymaniu może przynieść wzrost dochodu od 25 do 95%.

5. Jest olbrzymi potencjał w emailu – jeżeli wykorzystywany inteligentnie

W porównaniu do tradycyjnych metod komunikacji, email jest generalnie: tańszy, szybszy, łatwiejszy do pomiaru, bardziej efektywny, bardziej osobisty, łatwiejszy w indywidualizowaniu.

Dodatkowo, wskaźniki odzewu mogą być o 60% wyższe dla emailu niż dla poczty tradycyjnej. Ale jest to niebezpieczny grunt dla niewtajemniczonych. Napływ nie zamówionych emali komercyjnych ciągle rośnie: nie dołączaj do nich. Email działa efektywnie jedynie, gdy klienci szczerze optują za jego otrzymywaniem. Nie popełniaj błędów – to jest obszar, w którym opłaca się być czystym.

Jeżeli masz zasoby i umiejętności, aby zarządzać nim w obiekcie, marketing emailowy może kosztować jedynie 20 funtów miesięcznie. W przeciwnym wypadku, spodziewaj się opłat rzędu 400 funtów w górę. To byłby również koszt od jednego wysłanego emailu, który się różni.

Działanie w marketingu on-line: wskazówki dla właściwego wykorzystania

1. Miej cel biznesowy i racjonalne podstawy dla każdej decyzji.
2. Spójrz na niego jako marketing z elementem IT, a nie drogę okrężną
3. Pamiętaj, że on jest środkiem komunikacji w obie strony.
4. Testuj wszystko.
5. Mierz to, co istotne. Liczba odwiedzających jest interesująca, ale istotniejsze w biznesie jest poznanie, ilu staje się klientami
6. Określ budżet dla promocji strony i jej utrzymania.
7. Zintegruj marketing online z twoim marketingiem mix, a nie jedynie dodawaj go.
8. W działalności online działaj zgodnie z prawem i etycznie.

 Robin Houghton



Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji