Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Projekt strony internetowej hotelu. Nie wszystko...

Artykuły serwisu


Projekt strony internetowej hotelu. Nie wszystko robi się dla obserwatora


Dodano: 2007-05-22

Drukuj


Projekt hotelowej strony internetowej jest jedną z najbardziej subiektywnych twarzy hotelowego sprzedawcy. Oto kilka wskazówek informacyjnych dla projektanta twojej strony internetowej.

Przeczytałeś chyba w końcu o jeden artykuł za dużo o tym, jak to 30 % twoich dochodów powinno być uzyskiwane dzięki Internetowi i że na dalsze 30 % ma wpływ to, co klienci odnajdują w sieci, a co dotyczy twojego hotelu i jest zamieszczone na twojej stronie internetowej... ponieważ miesięczne sprawozdania finansowe pokazują, że blisko ci do tych liczb.

Masz już wyrobiony, obiektywny pogląd na swoją stronę internetową i zdecydowałeś, że nadszedł czas na działanie... potrzebna ci nowa strona hotelowa. Chciałbyś, aby od samego początku funkcjonowała prawidłowo, ale od czego należałoby zacząć?

Na potrzeby tego artykułu zakładam prawidłowo lub nie, że przygotowałeś i spisałeś strategię internetową dla swojego hotelu, którą podzielisz się z wybranym przez ciebie projektantem stron internetowych; powinieneś teraz dostarczyć im kilka wskazówek zgrupowanych w streszczeniu,  reprezentującym elementy taktyki i kreatywności. Nasza koncentracja jest tu skierowana na „wygląd i odczucia” twojej strony...

Wiedza, jaką zamierzam się z tobą podzielić musi mieć odniesienie do konkretnego kontekstu... te zalecenia mają na celu przygotowanie cię do rozpoczęcia działań oraz mają stanowić fundament, na którym powinieneś zbudować swoją internetową obecność... nie są to jednakże sztywne reguły. Wiemy z praktyki, że te zasady się sprawdzają i poprzez ich naśladowanie, otrzymasz stronę internetową, która:

  • będzie miała dużą szansę na zajęcie pozycji na kilku pierwszych stronach  wyszukiwarek,
  • będzie atrakcyjna i przyciągnie do siebie użytkowników Internetu,
  • będzie charakteryzować się wysokim stosunkiem procentowym konwersji odwiedzających do zrealizowanych rezerwacji.

Kiedy już przygotowałeś streszczenie, ważne jest abyś pozwolił projektantowi na samo projektowanie. Nie ograniczaj jego kreatywności, ponieważ to jest w rzeczywistości to, za co płacisz. Powinieneś oczekiwać co najmniej dwu, a być może trzech alternatyw, do oceny i przeglądu, abyś w procesie udoskonalania mógł poprzez serię działań powtarzalnych, uzyskać finalny projekt, który jest zarówno odpowiedni wizualnie, jak i przyjazny dla wyszukiwarek.

Rozplanowanie – pracuj na pokratkowanej siatce, zazwyczaj w układzie trzyczęściowym (nawigacja, tekst, przyciski uruchamiające działanie lub obrazy, zwykle z prawej strony) lub czteroczęściowym. Dopilnuj, aby projektant strony internetowej rozmieścił prawidłowo podstawowe elementy, zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i w pionowej, używając siatki dla rozplanowania przestrzeni. Najlepsze rezultaty otrzymamy, kiedy w płaszczyźnie pionowej, jedną trzecią przestrzeni zajmuje nawigacja (z lewej lub z prawej strony), a dwie trzecie to część główna lub tekst. W poziomie połowa ekranu powinna być zarezerwowana dla nagłówków / identyfikatorów markowych i zawierać dominujący obraz. Dolna połowa ekranu powinna pokazywać odwiedzającym skróty najważniejszych informacji, zawierających słowa kluczowe, których poszukiwali, tekst i początek nawigacji, wszystko to bez konieczności rozwijania... możesz mieć długie strony, ale odwiedzający nie powinni być zmuszani do rozwijania skrótów, aby przekonać się, o czym jest ta strona.

Nawigacja – nawet doświadczeni użytkownicy internetu nie mają zamiaru uczyć się, jak nawigować po twojej stronie – muszą bardzo szybko dowiedzieć się, jak przenieść się do informacji o twoim obiekcie, ofert specjalnych, stawek za pokoje hotelowe i urządzeń dokonujących rezerwacji. Konsekwentnie zalecamy więc używanie pionowych pasków nawigacyjnych... ludzie są do tego przyzwyczajeni a pozwalają one na stopniowe dochodzenie do twoich kolejnych podstron i możesz w każdym momencie zorientować się, gdzie się znajdujesz... nie stosuj żadnych, ładnych ale kłopotliwych, poziomych „kurczących się” menu, które znikają i powodują, że gubisz się w całym procesie nawigacji i czujesz się sfrustrowany, kiedy ponownie zaczynają się pojawiać.

Podstrony i strony „docelowe” - wielu hotelarzy nie zdaje sobie sprawy, że przy dobrze skonstruowanej stronie, niemal połowa twoich użytkowników wchodzi bezpośrednio na tzw. „stronę docelową”, niż poprzez twoją stronę główną. Dlatego też musisz podawać swój adres i szczegóły dotyczące kontaktu w stopce, na każdej stronie, a więc upewnij się już w trakcie początkowych stadiów projektowania, że będziesz miał wgląd do projektowania twoich specyficznych podstron.

Istnieją dwie zasady projektowania, preferowane dla podstron. Pojedynczy dominujący obraz „unoszący” się w przestrzeni, przyciąga oko odwiedzającego i wywołuje jego zainteresowanie... staje się szczególnie zapadający w pamięć szczególnie wtedy, kiedy robi wrażenie. Alternatywnie można korzystać z prezentacji wielu obrazów na tej samej stronie, o jednakowej wielkości lub proporcji; powtarzalność stwarza odczucie spójności i jakości.

Jeżeli chodzi o kolory, to staraj się, aby były proste... wybierz jeden dominujący kolor i używaj odmian i odcieni tej samej barwy, w jakiej są prezentowane główne części strony. O ile nie masz szczególnie oryginalnego obiektu, trzymaj się raczej konserwatywnego stylu w zakresie doboru kolorów... błękity, zielenie i beże mogą stanowić wspaniałą paletę dla rozwijania jakości tematycznych.

Nie obawiaj się otwartej lub białej przestrzeni... są to elementy idealne dla kreacji niezagraconych kombinacji obrazów i tekstu. Twoja strona internetowa powinna przyciągać serca i umysły odwiedzających od momentu ich wejścia na stronę, a jednocześnie musi być bardzo przyjazna dla wyszukiwarek, a otwarta przestrzeń bardzo temu sprzyja i pozwala na realizację tych zamierzeń. Nawet mały obrazek umieszczony w otwartej przestrzeni, może zdziałać cuda w wykreowaniu unikalnego charakteru twojego obiektu. Używaj „cieni obrazów” generowanych elektronicznie w celu stwarzania trójwymiarowego lub wytłoczonego wyglądu.

Musisz również korzystać z przycisków (buttons)... aby być precyzyjnym, nazywamy je „przyciskami uruchamiającymi działanie”... jest to grafika pobudzająca działanie osób odwiedzających...'dokonaj rezerwacji', 'sprawdź dostępność' lub 'uzyskaj informacje w internecie', to tylko niektóre przykłady takich przycisków. Na każdej stronie powinien być co najmniej jeden przycisk, wyróżniający się od reszty materiału na stronie, ale nie przytłaczający ogólnego wystroju strony, uzupełniając natomiast elementy podstawowej nawigacji.

Copywriting – nie tylko fakty... pisz opowiadania, kreuj doznania, rozwijaj emocjonalne więzi z osobami odwiedzającymi twoją stronę. Opowiedz im o romantyzmie swoich pakietów, profesjonalnej skuteczności twojego centrum biznesowego lub tych małych subtelnościach, powodujących odróżnianie się twojego hotelu na rynku. Pamiętajcie również, że użytkownicy internetu, przeglądają raczej, niż skrupulatnie czytają wiadomości, tak więc zwracaj uwagę na nagłówki, wytłuszczenia druku, kursywę i druk rozstrzelony dla budowania wizualnych efektów, przyciągających uwagę odbiorców. Pisemne informacje powinny być wyczerpujące, ale nie mogą być na tyle długie, aby zanudzać czytelników.

Doceniamy i lubimy również referencje gości (tak, wiem przecież, że nikt nie opublikował na swojej stronie krytycznej opinii gościa)... co oprócz wizualnego działania jest również przedstawieniem niezależnej aprobaty gości dla naszego hotelu - środek nie do przecenienia.

Nie zapominaj, że wyszukiwarki czytają jedynie tekst i kody zawarte w projekcie... nie 'widzą' obrazów, tak więc na każdej swojej stronie powinieneś umieszczać minimum 200 słów tekstu, wewnątrz którego powinieneś umieszczać słowa kluczowe dotyczące twojego biznesu... w nagłówkach, w głównym tekście promocyjnym i poprzez podkreślone elementy takie jak wytłuszczenia oraz w znacznikach wyszukiwawczych (meta tags) i tytule.

Czcionki powinny być proste, sans serif (bez wymyślnych zaokrągleń i takiegoż stylu) oraz przyjazne dla oka. Używaj ciemnych szarości lub ciemnej barwy jako koloru podstawowego twoich czcionek, ponieważ kolor czarny może być za bardzo „jaskrawy” na ekranie. Tam, gdzie będzie to odpowiednie, tekst w tle może mieć barwę białą na ciemnym podkładzie i może wywoływać poczucie zaufania i bezpieczeństwa... ale tą metodę należy stosować z umiarem, ponieważ niekiedy taki element może powodować efekt przytłoczenia.

I końcowa uwaga - korzystaj ze swojego zdrowego rozsądku... twoja strona internetowa hotelu musi być łatwa do zbudowania, łatwa w utrzymaniu i modernizowaniu oraz interesująca dla użytkowników. Jeżeli zatrudnieni przez ciebie projektanci żądają trzech miesięcy lub więcej, aby zaprojektować „czołówkę” i zbudować „odbiornik” dla twojego hotelu średniej wielkości, to prawdopodobnie dokonają ich nadmiernego przeładowania i skomplikowania - od akceptacji projektu do jego całkowitego ukończenia nie powinno upłynąć więcej czasu niż miesiąc. W dzisiejszych czasach powinieneś być zaopatrzony w stronę internetową opartą o CMS - System Zarządzania Treścią (Content Management System), który pozwala na edycję lub wewnętrzne dodawanie podstron, szybko i łatwo... pozwoli ci to również na bieżące obniżanie kosztów. I wreszcie twoja strona internetowa powinna naprawdę wyglądać porządnie i stylowo... prosto, świeżo i niezbyt skomplikowanie... wystarczająco, aby zawładnąć wyobraźnią odwiedzającego bez specjalnego wysiłku.

Korzystaj z powyższych wskazówek w sposób rozsądny ( i pamiętaj, że są to tylko wskazówki a nie obowiązujące standardy) przy kompletowaniu dokumentacji na cele projektu własnej internetowej strony hotelu... następnie pozwól projektantowi, projektować... a zarówno ty sam, jak i twój projektant, znajdziecie wspólny fundament, na którym rozwiniecie dalsze prace projekcyjne i zbudujecie wspaniałą stronę internetową, która przyczyni się do sprzedaży większej ilości pokoi, bo przecież jest to podstawowy powód, dla którego decydujecie się na tę inwestycję, a tym razem chcielibyście zapewne uczynić to właściwie.

Keith Paulin

 

Keith Paulin - General Manager w firmie Hotel Marketing Workshop, piastował stanowiska kierownicze w zakresie marketingu zarówno w przemyśle hotelarskim (Hilton, Regent, Hyatt, Accor) jak i innych przemysłach (HP, Lion Nathan, Shell). Hotel Marketing Workshop współpracuje z łańcuchami oraz niezależnymi hotelami kreując praktyczne strategie hotelowego e-marketingu i je wprowadza. Keith szeroko interesuje się światem e-commerce, SEO i SEM.

Kontakt:
Keith Paulin
Hotel Marketing Workshop
email:
contact@hmworkshop.com
Hotel Marketing Workshop – Hotel Internet Marketing Specialists


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji