|
|
Ile razy myślałeś sobie – powinienem był być cytowany w artykule,
być autorytetem w komisji, ekspertem w danej dziedzinie w magazynie branżowym?
Bycie znanym jako autorytet w danej dziedzinie lub niszy ma znaczące korzyści
zarówno dla ciebie, jak i twojej firmy. Dla nowych firm lub konsultantów,
buduje to wiarygodność, prestiż i świadomość zaistnienia. Dla ugruntowanych
firm wzmacnia pozycję przywództwa, pomaga w rekrutacji i generuje publicity.
Poprzez budowanie referencji jako autorytet, poprawiasz możliwości rynkowe,
podnosisz swoją wartość i generujesz prasę oraz możliwości zawodowe, które
mogłyby nawet skończyć się zaproszeniem do zasiadania w radach nadzorczych
korporacji.
Przedstawiam dziesięć wskazówek, jak to uczynić.
1. Wykorzystaj badania jako pomost do ustalenia swojej wiedzy specjalistycznej.
Zrobienie własnych badań jest obecnie łatwiejsze i efektywne kosztowo przy
wsparciu stron internetowych. Weź również pod uwagę połączenie sił z firmą badającą
rynek lub większą firmą, która posiadającą dział analiz/badań.
2. Pisuj artykuły do magazynów z branży hotelarskiej i mediów on-line (czy to
nie jest to, co właśnie teraz czytasz?). Te artykuły umieszczą cię w bazie
danych i wyszukiwarkach, aby dziennikarze piszący artykuły na tamaty przemysłu
odnaleźli cię z przodu i w centrum. Plus, pisanie wycinków prasowych jest
wartościowym dodatkiem do twoich referencji.
3. Zajmuj stanowisko w sprawach ważnych dla przemysłu. Donald Trump nie stał
się znany poprzez wyrażanie na głos mdłych komentarzy.
4. Używaj swojej fotografii, gdzie tylko możliwe. Ludzie mogą nie czytać
wszystkich artykułów, ale zawsze patrzą na zdjęcie, a ktoś, kogo zdjęcie jest
konsekwentnie prezentowane, jest uważany za „gracza”.
5. Uczestnicz we współzawodnictwie z nagrodami, nie tylko dla swojej pracy, ale
również jako wkład poczyniony dla swojego zawodu i społeczności.
6. Poznaj opiniotwórcze media w przemyśle hotelarskim i turystycznym oraz w
twojej lokalnej społeczności. Oni mogą nie mieć czasu na lunch, ale będą często
otwarci na spotkania informacyjne w ich biurach.
7. Upewnij się, o ile możliwe, że relacje z wiadomości zawierają twoje cytaty,
a cytat ten ma zawiera rzeczowe informacje. Ideą cytatu jest, aby był on
wykorzystywany, a żeby tak się zdarzało, potrzeba nadać opowieści pewnej
wartości. Pracuj ze swoją załogą od PR lub agencją dając im ważne informacje.
Nie mogą oni cytować czegoś, czego nie znają.
8. Wysyłaj newslettery firmowe do mediów branżowych i upewnij się, że zawiera
twoje zdjęcie i list od ciebie skierowany do czytelników (odnośnik we wskazówce
nr 4).
9. Przemawiaj na konferencjach branżowych. Dzieląc się swoją wiedzą, stajesz
się doceniany jako ekspert i ktoś kto aktywnie promuje przemysł.
10. Upewnij się, że twoja biografia jest regularnie uaktualniana. To twoja
“wizytówka” do rozpoznania.
Użyj wszystkich 10 wskazówek, wybierz trzy lub wyróżnij pięć. Którykolwiek
sposób wybierzesz, aby spożytkować te 10 podstawowych działań, nie będziesz już
dłużej anonimową twarzą w tłumie. Staniesz się gwiazdą.
Karen
Weiner Escalera
|