Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Co oznacza gościnność?

Artykuły serwisu


Co oznacza gościnność?


Dodano: 2007-07-12

Drukuj


W miarę jak zagłębiamy się coraz bardziej w erze informatyczno–technologicznej, wygląda na to, że odwracamy się coraz bardziej od idei obsługi i gościnności. Jednak klienci są coraz bardziej świadomi braku obsługi i gościnności, gdziekolwiek przebywają. Dzisiejsi klienci żądają zapewnienia wartości, w zamian za wydawane przez nich pieniądze. Chcieliby kupować, a jednocześnie być zadowolonym z kupowania. Aby im to zagwarantować, należy wyprzedzać działania konkurencji. Wyprzedzanie konkurencji wymaga natomiast zwracania bacznej uwagi na sposoby dostarczania produktów. Gościnność oznacza spełnianie potrzeb naszych klientów poprzez wymianę wartości za wydawane przez klienta pieniądze, z uśmiechem i takimi słówkami, jak: „Proszę” i „Dziękuję”. Oznacza to, że spełniamy potrzeby i życzenia naszych klientów, a robimy to w przyjemnej dla nich formie. Gościnność jest rzeczą, która pozwala na uzyskanie przewagi nad konkurencją, kiedy zajmuje ona centralny punkt w firmie.

A więc, czym dokładnie jest gościnność i jak ją osiągnąć? Jak możemy nakłonić naszych pracowników, aby zachowywali się „gościnnie” za każdym razem, kiedy kontaktują się z klientami? Po pierwsze, sami musimy w pełni zrozumieć i wyjaśnić sobie tę koncepcję. Po drugie, co być może jest ważniejsze, sami musimy być gościnni. Jeżeli nasi pracownicy przychodzą do pracy niejako z przymusu; często obawiający się każdej minuty, którą tu spędzają, to nigdy nie będziemy mogli sprawić, aby za każdym razem byli „gościnni” dla naszych gości, kiedy się z nimi kontaktują. Czy twoi pracownicy są szanowani i pracują w przyjaznej atmosferze w swoim środowisku pracy? Czy odczuwają to, że jesteś szczerze zadowolony, kiedy ich spotykasz? Czy używasz słów „Proszę” i „Dziękuję”, kiedy załatwiasz sprawy służbowe ze swoimi pracownikami?. Jak reagujesz, kiedy pracownicy zgłaszają ci, że potrzebują czegoś do usprawnienia swojej pracy?

Przypomniałam sobie, taką krótką historię:

Pewna kobieta przemierzyła szmat drogi wraz ze swoim otyłym synem, aby odwiedzić lokalnego guru, człowieka o wielkiej wiedzy i mądrości, znającego się na wszystkich sprawach. Prosi guru, aby ten sprawił, by jej syn przestał jeść słodkie rzeczy. Guru powiedział jej, aby za dwa tygodnie ponownie z synem przyszła. Kobieta zaprotestowała i zaczęła błagać guru „Proszę, musisz sprawić, aby mój syn zrezygnował z jedzenia słodyczy! To jest złe dla niego, a jeżeli nie zaprzestanie tego robić, to cukier w końcu go zabije!”. Guru, odpowiedział: „Tak, tak, to jest dla niego złe, i może go zabić. Proszę tu z nim wrócić za dwa tygodnie.” Kobieta odjeżdża rozczarowana. Jest sfrustrowana, ponieważ Guru odmówił pomocy jej synowi. Syn, oczywiście, czuje się usprawiedliwiony w kontynuowaniu swojego zgubnego nałogu spożywania słodkości, ponieważ, mimo wszystko, guru bardzo mądry i uduchowiony, nie zakazał mu tego. Po dwóch tygodniach kobieta powraca, aby ponownie odwiedzić guru i prosić go, aby sprawił cud przy pomocy swej magii i spowodował, aby jej syn przestał jeść cukier. Guru, człowiek niewątpliwie natchniony mocą ducha, o wielkiej wiedzy i mądrości we wszystkich sprawach, spokojnie bierze jej syna na stronę i mówi: „Mój synu, musisz przestać jeść cukier. To może cię zabić”. Taka reakcja guru wprawia kobietę w osłupienie i w jeszcze większą frustrację: „Dlaczego po prostu nie powiedziałeś tego dwa tygodnie temu? Zaoszczędziłoby mi to długiej i męczącej podróży, a syn przestałby już wtedy jeść słodkie rzeczy? Dlaczego? Jesteś uczonym i mądrym człowiekiem, znającym się na wszystkim, dlaczego kazałeś mi czekać? Guru odpowiedział spokojnie: „Po pierwsze, sam musiałem przestać jeść słodycze.” Chłopiec zgadza się przestać jeść słodkości, ponieważ zrozumiał  całkowicie, że jeśli guru każe mu przestać jeść cukier, i sam przestał to robić, to cukier musi być bardzo zły, ponieważ guru jest bardzo mądrym człowiekiem, o wielkiej wiedzy i znającym się na wszystkim.

Często jesteśmy zdenerwowani, że pracownicy coś źle wykonują, a może najpierw powinniśmy spojrzeć w nasze własne lusterko. Być może sami powinniśmy zaprzestać spożywania słodyczy.

Karen Monath

 


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji