Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Strona internetowa gotowa na wyszukiwanie i...

Artykuły serwisu


Strona internetowa gotowa na wyszukiwanie i napędzająca sprzedaż. Jest to dużo ważniejsze, niż mógłbyś przypuszczać


Dodano: 2007-07-30

Drukuj


Od początku lat dziewięćdziesiątych hotelarze rozpoczęli gorączkowy proces tworzenia stron internetowych i zaznaczania swojej obecności w sieci. Większość z tych wczesnych stron nie było niczym więcej, niż internetowymi folderami reklamowymi tworzonymi przez techników, którzy posiadali małe albo w ogóle nie mieli doświadczenia marketingowego. Strony te nie były łatwe do odszukania przez wyszukiwarki i brakowało na nich niezbędnego tekstu sprzedażowego zachęcającego odwiedzających do dokonywania rezerwacji. Wiele niezależnych hoteli nie miało nawet urządzeń do dokonania rezerwacji w sieci w czasie rzeczywistym.

Od tego czasu technologia zmieniła się w istotny sposób. Nauczyliśmy się w tamtym czasie, że zaprojektowanie funkcjonalnej hotelowej strony internetowej jest dużo bardziej skomplikowane, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Dla wielu projektantów stron internetowych hoteli, właścicieli i dyrektorów hoteli jedynym problemem wydaje się być wygląd takiej strony, a niestety w ogóle nie rozumieją, że o funkcjonalności i sukcesie strony internetowej decyduje wiele różnorakich czynników.

Strony internetowe są całkowicie bezużytecznie, kiedy nie mogą być odnalezione przez użytkowników, korzystających z niewyczerpanych wariacji organicznego wyszukiwania. Oznacza to, że strona musi być tak zaprojektowana, aby była przystosowana do wymagań określanych przez wyszukiwarki. Strona internetowa, która nie jest przystosowana do procesu wyszukiwania, nie może być usprawniona przez optymalizację wyszukiwania lub poprzez podobnego typu zabiegi.

Tytuły stron,  opisy stron i kluczowe słowa / frazy są narzędziami, poprzez które wyszukiwarki wybierają strony internetowe na swoje listy wyszukiwawcze i ostateczne rezultaty wyszukiwania. Przy wyszukiwaniu obrazy nie mają żadnego znaczenia, a migająca zawartość jest całkowicie ignorowana; standardowe wyszukiwanie jest wyszukiwaniem opartym o treści tekstowe.

Jednakże, strona po stronie, obserwujemy teksty, które wydają się być czyimiś przemyśleniami lub po prostu pustymi miejscami, które trzeba było jakoś zapełnić. Dobrze obmyślony tekst jest witalnym narzędziem wyszukiwarek internetowych. Kluczowe słowa/frazy muszą być wkomponowane w tekst zamieszczony na twojej stronie.

Mądre powiedzonko, że „obraz jest wart tysiąca słów”, nie ma zastosowania w Internecie, który bazuje na tekście. Obrazy dobrej jakości i o niskiej gęstości powinny oczywiście uzupełniać tekst na twojej stronie, ale nigdy nie powinny go zastępować. Tekst na twojej stronie i sposób, w jaki został skonstruowany jest najważniejszym elementem w standardowym procesie wyszukiwania odbywającym się w sieci.

Optymalizacja strony internetowej (WSO)

Podstawą optymalizacji strony internetowej jest, po pierwsze: „czy wyszukiwarka jest w stanie odszukać stronę”, i po drugie: „kiedy już ją odnajdzie, to czy strona ta zawiera niezbędne informacje tekstowe dotyczące lokalizacji, obiektu i udogodnień ułatwiających przekształcenie osób odwiedzających stronę, w osoby dokonujące rezerwacji.

Miłe dla oka rozplanowanie przestrzenne strony z odpowiednio spreparowanym tekstem i obrazami wraz z łatwo dającą się obsłużyć nawigacją, funkcjonują dużo lepiej od migających elementów i skomplikowanego systemu nawigacji oraz przeładowania strony obrazami.

Ludzie od reklamy przejawiają w tym względzie daleko posuniętą ostrożność, ponieważ zasady te stoją w jawnej sprzeczności z zasadami reklamowania towaru i projektami folderowymi, a dzieje się tak dlatego, że dystrybutorzy drukowanych reklam i folderów nie musieli nigdy polegać na wyszukiwarkach w celu udostępnienia treści reklamowych swoim odbiorcom. Dobra strona internetowa wymaga dużo więcej niż tylko miłego dla oka wyglądu. Każda strona internetowa hotelu musi służyć dwóm celom: wymaganiom wyszukiwarek i dobrze napisanym tekstom sprzedażowym do wykreowania wystarczającego zainteresowania do przekształcenia odwiedzających w rezerwujących, w sieci w czasie rzeczywistym. Reklama drukowana i folderowa nigdy nie stykała się z elementami wyszukiwania i koncepcją internetowej rezerwacji w czasie rzeczywistym.

Zmień swoje wzorce

Zmień sposób postrzegania swojej strony internetowej. Pamiętaj o tym, że tekst decyduje o tym, w jaki sposób wyszukiwarka odnajduje twoją stronę. Zasada ta obowiązuje zarówno w stosunku do strony głównej, jak i wszystkich podstron. Dlatego też, napisanie tekstu na stronę internetową jest czynnością bardziej wykalkulowaną, niż estetyczną.

Na nieszczęście, obserwujemy bardzo wiele stron, które pięknie wyglądają, ale tekst na nich zawarty ma charakter refleksyjny, albo zawartość tekstowa jest zbyt mała, aby spełniać wszelkie wymagania wyszukiwania. Spełnianie warunków wyszukiwania w trakcie projektowania strony jest najważniejszym elementem projektu strony internetowej hotelu. Około 80 % osób odwiedzających hotelowe strony internetowe, dostaje się tam korzystając z powszechnie dostępnych wyszukiwarek.

Zawartość jest królem

Niemalże stałym źródłem moich irytacji stało się oglądanie projektów hotelowych stron internetowych, ignorujących ważność danych adresowych hotelu i jego lokalizacji. Widziałem strony hotelowe, które są wyzwaniem dla osób odwiedzających w zakresie określenia domniemanej jego lokalizacji.

Prawda jest taka, że większość wyszukiwań hoteli jest związanych z ich lokalizacją. Lokalizacja twojego hotelu jest również najważniejszym narzędziem sprzedażowym. Pamiętaj także, że adres twojego hotelu nie odpowiada jego lokalizacji. Lokalizacja to dużo, dużo więcej informacji.

Z bardzo niewieloma wyjątkami, turysta najpierw planuje odwiedziny w danym regionie lub atrakcyjnym miejscu, a następnie dokonuje wyboru hotelu obsługującego ten region. Dlatego też większość wyszukiwań dotyczy regionu lub atrakcyjnego miejsca. Lokalizacja składa się zatem z opisu miejsca, w jakim znajduje się hotel w odniesieniu do biznesu i regionalnych atrakcji, decydujących o jego pomyślnej działalności.

Lokalizacja ciągle jest podstawowym kryterium wyboru hotelu. Bez względu na nadzwyczajne obiekty, obsługę i udogodnienia, lokalizacja w dalszym ciągu jest numerem jeden.

Treść zawiera również niezbędne informacje sprzedażowe, udowadniające, dlaczego twój hotel jest najbardziej wartościowy na danym obszarze. Wierzcie, albo nie, ale bardzo mało turystów poluje na najniższe ceny w trakcie dokonywania wyboru hotelu. Czasami może się wydawać, że decyzja została podjęta ze względu na wysokość stawek, ale większość ekspertów jest zgodna, co do tego, że stawki są zawsze porównywalne z lokalizacją, usługami i udogodnieniami, składającymi się na całościowe określenie „wartości” hotelu.

Dowodzi to, że tekst i obrazy opisujące twoje obiekty i udogodnienia są niezwykle ważne. Dlaczego więc istnieje tak wiele stron hotelowych zawierających źle napisany tekst? Według mnie dzieje się tak dlatego, iż hotele pozostawiają zadanie napisania tekstu technikom, którzy nie wiedzą i nie rozumieją, w jaki sposób funkcjonują wyszukiwarki i w jaki sposób klienci dokonują wyboru hotelu.

W dawnych czasach, przed epoką Internetu, foldery i reklamy drukowane zapraszały czytelnika do kontaktu telefonicznego lub pocztowego z hotelem, ewentualnie ze swoim ulubionym agentem biura podróży. Klienci posługujący się mediami elektronicznymi pragną i wymagają wszystkich niezbędnych informacji, w celu podjęcia decyzji o rezerwacji, natychmiast i za pośrednictwem Internetu. Mamy po prostu do czynienia z bardziej wyrafinowanym i mniej cierpliwym klientem.

Urządzenia rezerwacji online

Ten nowy elektroniczny Klient - eKlient życzy sobie natychmiastowej gratyfikacji zapewnianej jedynie za pośrednictwem sieciowego urządzenia rezerwacyjnego. Większość franczyzowych urządzeń do prowadzenia rezerwacji internetowej jest dobrze zaprojektowana i jest produktem podlegającym ciągłym badaniom naukowym i rozwojowym. Aby z nimi konkurować, niezależne hotele potrzebują dobrych urządzeń rezerwujących.

Niestety nie wszystkie takie urządzenia są jednakowej jakości. Prawdą jest, że wszystkie przyjmują informacje służące dokonaniu rezerwacji w czasie rzeczywistym, ale jedne robią to lepiej, drugie gorzej. Wybranie takiego urządzenia dla twojej strony internetowej nie jest wyłącznie decyzją finansową. Za niektóre urządzenia płaci się stałą, okresową opłatę, podczas gdy inne doliczają prowizje i/lub opłaty za każdą dokonaną rezerwację.

Rozważyć trzeba jeszcze parę innych spraw. Jak sprawnie dają sobie radę z gromadzeniem danych marketingowych? Dostępne są urządzenia rezerwacyjne dostarczające hotelowi cennych informacji marketingowych, takich jak np. liczbę odwiedzających korzystających z urządzenia, w porównaniu do ilości faktycznie dokonujących rezerwacji; zamiana oglądających na rezerwujących.

Są takie urządzenia rezerwacyjne, które umożliwiają automatyczne wysłanie listu sprzedażowego w momencie dokonania rezerwacji. Inne automatyczne przekazują komunikat sprzedażowy, kiedy klient wymeldowuje się z hotelu, i dużo więcej. Jeżeli w swojej działalności posługujesz się pakietami, jak sprawnie urządzenie rezerwujące radzi sobie z informacjami pakietowymi i rezerwacją? Czy twój hotel wymaga zainstalowania urządzenia funkcjonującego w innych językach? Większość urządzeń rezerwacyjnych obsługuje wyłącznie klientów angielskojęzycznych, istnieją wszakże urządzenia wielojęzyczne, umożliwiające użytkownikom dokonywanie rezerwacji również w innych językach.

Spróbuj dokonać rezerwacji przy pomocy urządzenia, którego zastosowanie rozważasz. Jak sprawnie ono funkcjonuje? Jak wiele kliknięć trzeba wykonać, aby sprawdzić dostępność pokoi hotelowych? Z drugiej strony, jak łatwo można dokonywać dostosowania zarządzania stawkami w stosunku do dostępności pokoi hotelowych? A jest to serce całego urządzenia. Będziesz korzystał z niego i dostosowywał go każdego dnia.

Jeżeli będziesz potrzebował interfejsu z wykorzystaniem twojego systemu recepcyjnego, czy takie urządzenie oferuje wymagane opcje? Czy można zajmować się zarządzaniem cenami i inwentarzem przy pomocy odrębnych transakcji bez konieczności korzystania z interfejsu? Dokonaj przeglądu wszystkich opcji urządzenia przed jego wyborem. Na rynku dostępnych jest wielu konsultantów hotelowych, którzy mogą ci pomóc w podjęciu właściwej decyzji. Wybierz mądrze.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email: NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji