Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Hotele oferują lżejsze potrawy w ramach zdrowego...

Artykuły serwisu


Hotele oferują lżejsze potrawy w ramach zdrowego żywienia


Dodano: 2007-08-09

Drukuj


Warren Kurtzman dużo podróżuje służbowo i jak mówi, jego możliwość wyboru „prawie zawsze ogranicza się do sałatki”, kiedy prosi w hotelu o zdrowe pożywienie.

Ale Kurtzman, który jest konsultantem ds. mediów w Raleigh, w stanie Nowy Jork, będzie wkrótce mógł korzystać z innych opcji, jako że przemysł hotelowy ogarnęła gorączka serwowania potraw, które są lepsze dla klienta.

Starwood, do którego należą takie marki hotelowe jak, Sheraton, Westin czy W, ogłosił w ubiegłym miesiącu, że w okresie do końca roku, wyeliminuje nienasycone kwasy tłuszczowe w swoich ponad 400 hotelach w Ameryce Północnej i na Karaibach. Marriott, Loews, Hampton, Red Lion i Carlson - właściciel Radissona, też potwierdzają eliminowanie tych 'złych' tłuszczów we wszystkich lub w większości hoteli. Nienasycone kwasy tłuszczowe wiązane są z otyłością i chorobami serca.

W międzyczasie Hyatt przedstawił właśnie odpowiednie (StayFit) menu, przeznaczone dla room service’u, które będzie dostępne w jego wszystkich hotelach w Ameryce Północnej, w przeciągu następnych dwunastu miesięcy. Za StayFit, jak twierdzi Hyatt, stoi nowa filozofia gotowania, która kładzie nacisk na świeże, dostępne lokalnie, składniki.

Hotele utrzymują, że to popyt wśród klientów doprowadził do zwiększenia oferty zdrowszej żywności. Oferta taka jest również sposobem na zwiększenie konkurencyjności i dochodów z gastronomii, jak twierdzą eksperci przemysłu hotelarskiego. „Amerykańskie społeczeństwo staje się otyłe, a klienci stają się coraz bardziej uświadomieni pod względem zdrowego żywienia” mówi Joe McInerney, prezes American Hotel & Lodging Association. „Hotele starają się utrzymywać w czołówce przedsiębiorstw, które przyczyniają się nie tylko do utrwalania świadomości konieczności stosowania diet, ale również świadomości dotyczącej zdrowego żywienia.”

Bądź zdrowy, bądź konkurencyjny

Wielu wyrafinowanych gości hotelowych oczekuje opcji wyboru zdrowego żywienia, tak więc hotel, który nimi nie dysponuje „pozostaje w tyle i traci na swojej konkurencyjności” mówi Rupert Spies, wykładowca w Cornell University's School of Hotel Administration. Twierdzi on, że atrakcyjne menu, bary i miejsca publiczne mogą wpływać na wybory dokonywane przez turystów.

Zdrowe menu jest częścią ponownych narodzin hotelowych restauracji, mówi Spies. „Zatoczyliśmy pełne koło, poczynając od lat osiemdziesiątych i wczesnych lat dziewięćdziesiątych, kiedy hotelowe restauracje nie przynosiły zakładanych zysków, a hotele starały się je zamknąć lub skorzystać z usług outsourcingu.” twierdzi Spies. „Hotelowe restauracje powracają obecnie na rynek z wielką energią.”

McInerney nie wierzy, że zdrowsze składniki restauracyjnych menu, przyciągają więcej klientów restauracji. Jeanne Bischoff , wydawca magazynu Hotel F&B, nie zgadza się z tą opinią. „Hotele, bardziej niż kiedykolwiek, zdają sobie sprawę z tego, że zaczęły rywalizować  z lokalną społecznością restauracyjną,” mówi Bischoff.

Gina LaBarre, dyrektor w Candlewood Suites mówi, że reagowanie na zainteresowanie klientów zdrową żywnością, buduje lojalność klientów. Łańcuch hoteli nastawionych na przedłużone pobyty gości, w którym pracuje LaBarre, oferuje owoce oraz nisko-tłuszczowe i nisko-węglowodanowe śniadania, z płatkami zbożowymi i jogurtami, które goście mogą ze sobą zabierać, kiedy opuszczają hotel.

„Jeżeli słuchasz tego, co mają do powiedzenia goście i dokonujesz zmian, odpowiednich z ich wskazówkami, to bardziej prawdopodobne jest to, że przyjadą do ciebie ponownie.” mówi LaBarre.

Niektóre inicjatywy żywieniowe hoteli:

- Menu StayFit w hotelu Hyatt, składa się z takich przystawek jak jabłka, cykoria i sałatki z serem feta; czy zupy pomidorowe i z białej fasoli. Dania główne składają się z ravioli z nadzieniem kabaczkowym i japońskim makaronem 'soba' oraz z grillowanym twarożkiem sojowym tofu. Nowe menu powstało w odpowiedzi na wymagania klientów dotyczące wyboru „smacznych potraw o wysokiej jakości” - mówi Achim Lenders, szef korporacji Hyatt.

„Chcemy stworzyć różnorodność ofert, korzystających z bogactwa sezonowych składników i budujących silne związki z lokalnymi hodowcami i producentami.” mówi Lenders.

- Hilton ogłosił w kwietniu, że jego hotele w Ameryce Północnej wprowadzą tego lata kolorowe nalepki umieszczane w sąsiedztwie śniadaniowych menu i bufetów „aby pomóc gościom wizualnie w doborze potraw spełniających wskazania zawarte w ich specyficznych dietach.” Nalepki oznaczają odpowiednio, czy pozycja w menu jest nisko-tłuszczowa, o niskiej zawartości cholesterolu, nisko-kaloryczna, o wysokim poziomie antyoksydantów, wysoko-energetyczna lub 'uzależniająca'.

- Kilkanaście łańcuchów, włącznie z Wyndham, Radisson i Loews przemianowały swoje śniadaniowe menu, z korzyścią dla pozycji związanych ze zdrowym żywieniem. Śniadania Wyndham'a zwane „Słonecznymi Polami”, zawierają płatki zbożowe i jogurty, świeże owoce i beztłuszczowe bułeczki. Menu „Smakowite Wybory” hoteli Radisson kładzie nacisk na nisko-kaloryczność, niską zawartość tłuszczów i niską zawartość węglowodanów w oferowanych potrawach, jak również na ich bogactwo smakowe wraz ze świeżymi, wysokiej jakości składnikami. Loews oferuje takie pozycje śniadaniowych menu jak: omlety z tofu, mięsa śniadaniowe na bazie mięsa indyczego i wegetariańskie włoskie omlety.

- Restauracje Kem Holiday Inn zmieniły zawartość swoich menu, „aby sprostać wymaganiom klientów związanych ze świeżą i grillowaną żywnością,” mówi ich rzecznik prasowy, Brad Minor. Restauracje wprowadzają do swoich menu więcej sałatek, grillowane lub gotowane na parze warzywa i grillowane łososie, natomiast likwidują takie niezdrowe pozycje jak, sztuka mięsa czy smażone kurczaki.

Okładki jadłospisu nie zawierają już zdjęć hamburgerów z frytkami. W ich miejsce przedstawiane są kolorowe wyobrażenia talerzy i sztućców.

Możliwość wyboru zdrowej żywności bardzo odpowiada Davidovi Ellisowi, konsultantowi komputerowemu, z Asheville, który korzysta z usług room service dwa razy w każdym tygodniu, ale często wychodzi z hotelu, aby poszukać czegoś zdrowszego. „Restauracje hotelowe oferują zbyt wiele smażonych potraw, w przeciwieństwie do potraw pieczonych lub potraw z rusztu, takich jak: rybne filety lub pieczone piersi z kurczaka,” mówi Ellis.

Często podróżująca Sue Reiss, konsultant ds, bezpieczeństwa z Iron River, w stanie Massachusettess mówi, że gdyby w hotelowych restauracjach lub w usługach room service'u dostępny był większy wybór zdrowej żywności, to ona „z całą pewnością korzystałaby z nich dużo częściej.” Jednakże Tink Wilkinson, konsultant oprogramowania komputerowego z Mobile w Alabamie mówi, że nie robi to dla niego żadnej różnicy. „Lubię coś zjeść 'na mieście',” mówi. „Jedzenie w hotelu jest zazwyczaj ostatnim wyjściem”.

Hotelowi oficjele i inni eksperci hotelowi przewidują, że zdrowe menu będzie długoterminowym trendem. Będzie to odpowiadało podróżującemu służbowo Kurtzmanowi, który jada średnio 125 razy w roku, w hotelowych restauracjach.

„Cokolwiek, co hotel może uczynić w sprawie zdrowszego żywienia w trakcie podróży służbowych – kiedy znalezienie odpowiednich, zdrowych opcji jest bardzo często trudnym zadaniem – zawsze będzie sprawiać, że będę szczęśliwszym klientem,” mówi Kurtzman.


Źródło: USA Today


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji