Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Marki sprzedają markę a nie hotel

Artykuły serwisu


Marki sprzedają markę a nie hotel


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Ostatni artykuł w Travel Click wskazał jak rezerwacje hotelowe przez internet przesuwają się od kanałów pośredników do kanałów bardziej bezpośrednich, szczególnie stron internetowych marek hotelowych. Kilka stron pośredników odnotowało nawet spadek w biznesie w 2004, chociaż ogólny wzrost w „rezerwacjach internetowych wzrósł o prawie 32%”.

Jeden fakt odnoszący się do artykułu Travel Click Inc. był odwołaniem do rezerwacji danej marki jako „bezpośredniej rezerwacji hotelowej”. Rezerwacja internetowa od marki hotelowej do pojedynczego obiektu nie różni się wcale od rezerwacji GDS poprzez markę lub rezerwację z call center marki. Analitycy hotelowi lub badacze mogą nazwać to bezpośrednią rezerwacją hotelu, ale nie jestem pewny czy hotelarz lub dyrektor bierze ją za sprzedaż bezpośrednią.

Ta zmiana w rynku narzuca kilka pytań – czy przyrost w sprzedaży online całej marki jest naprawdę dobry dla samego obiektu? Jaśniej, marki hotelowe stają się coraz lepsze w marketingu swojej marki, ale jak bardzo dodatkowy ruch na danej stronie internetowej pomoże takiemu markowemu obiektowi? Dodatkowy ruch musi wyprodukować większą sprzedaż dla kilku obiektów, ale nawet nowy biznes jest ograniczony poprzez koszt rezerwacji przez stronę internetową marki. Czy hotel może wejść na rynek bezpośrednio przy podobnym koszcie rezerwacji? Różni się on oczywiście w zależności od danej marki. W kilku przypadkach te rezerwacje online marki hotelowej są postrzegane przez hotelarza jako darmowe. Nic nie jest za darmo, koszt związany z rezerwacją marki jest prawdopodobnie „spakowany” z innymi usługami marki.

Innym czynnikiem, który może ograniczać wartość wzrostu ruchu na stronie danej marki hotelowej jest fakt, że na stronie internetowej marki są inne hotele tej samej marki lub tej samej grupy marek na twoim rynku. Kiedy kupujący wchodzi na stronę danej marki lub nawet podstronę hotelu na stronie tej marki, jemu generalnie proponowane są linki do zobaczenia alternatywnych obiektów tej samej marki. Marka sprzedaje markę a nie hotel!

Występują korzyści posiadania marki, ale marketing internetowy nie jest jednym z głównych korzyści. W rzeczywistości marki hotelowe stają się coraz trudniejsze dla swoich hoteli w zbiciu kapitału na możliwościach internetowych. Wszystkie marki ustanowiły własną politykę marki i warunki, które czynią to trudne, jeżeli nie niemożliwe, dla obiektu, aby zatrzymać i promować unikalne zasoby obiektu. Ta polityka najczęściej zakazuje obiektowi posiadanie swojej własnej strony internetowej, a szczególnie strony z możliwością bezpośredniej rezerwacji. Marka ma oczywiście prawo do ustalania i chronienia swoich standardów franchisingowych. Ma również dla nich sens chronienie swoich własności intelektualnych i praw autorskich. Ale dlaczego chcą one hamować prawa obiektów do bezpośredniego wejścia na rynek jeżeli jest to robione w granicach polityki marki. Dlaczego marki chcą ograniczać możliwości obiektu do zamykania sprzedaży bezpośredniej?

Marki nie powstrzymały telefonów od klientów bezpośrednio do obiektów, dlaczego zatem zatrzymywać bezpośrednią sprzedaż przez internet? Jeżeli opłaty marki są powiązane z dochodami obiektu, czyż marka nie zyskuje, nie ważne jak obiekt otrzymuje rezerwacje? Pomyślałbyś, że marka wsparłaby obiekt, który chce wydawać dodatkowe pieniądze aby przyciągać większą sprzedaż, nie ważne jak to robi.

Jak obiekt hotelowy może kiedykolwiek wejść na rynek ze swoją własną marką lub poprzez stronę pośredników? Nie przymykajmy oczu na wyszukiwarki internetowe, kiedy oceniamy różne możliwości internetowe. Z wyszukiwarkami generującymi ponad 80% sprzedaży online, pomyślałbyś, że znalazłbyś bardziej naturalną optymalizację stron marki, aby pomóc poprawić pozycję strony marki w wyszukiwarkach lub większą reklamę strony marki typu „płacenie za klikanie” Wyszukiwarki są ciągle zdominowane przez duże budżety stron pośredników. Marki muszą zakładać, że jeżeli podróżujący chcą poszczególnej marki, wiedzą oni gdzie ją znaleźć.

Ostatni projekt badawczy Accenture Consulting Inc. wskazywał, że najważniejszymi dwoma kryteriami poszukiwania hotelu były cena i położenie. Strony pośredników są jasno wypozycjonowane w wyszukiwarkach, kiedy dochodzi do kluczowych słów promujących cenę, nawet jeżeli występuje „równowaga cen” z marką. O ile promowana w wyszukiwarkach jest lokalizacja, widzimy bardzo małą optymalizację wyszukiwania poprzez markę koncentrującą się na położeniu bo nie jest to zasadnicza korzyść marki.

Ponieważ marketing internetowy ciągle rozwija się, jasne jest, że znaczenie wyszukiwarek w zakupach produktów turystycznych i procesie rezerwacji będzie ciągle znacząco wzrastało. Propozycja wyszukiwarek przedstawiona obiektom mogą tylko pomóc hotelom markowym, które podejmują inicjatywę wejścia na rynek ze swoją własną stroną, czy to z rezerwacją bezpośrednio na stronie czy przez markę.

Podsumowując, rezerwacja marki nie jest rezerwacją hotelu, to jest rezerwacja samej marki. Przyrost udziału w ruchu internetowym na stronie marki może niekoniecznie być sukcesem marki, ale raczej spadkiem zainteresowania stronami pośredników. Zarówno marki jak i pośrednicy są obecni na długi czas aby przyjść i każdy ma swoją własną wartość dla pewnych hoteli na pewnych rynkach. Strona marki musi być brana pod uwagę tak samo jak GDS, inne podobne strony internetowe, biura podróży i inne kanały sprzedaży pracujące najlepiej dla obiektu.

Nie wierzę, jak na wybór hotelarza, aby wejść na rynek z pokojami, powinna wpływać marka. Powinna ona raczej opierać się na swoich własnych wartościach, a jeżeli hotel nie uzyskuje odpowiedniego przychodu ze strony internetowej marki, hotelarzowi powinno się pozwolić wejść na rynek tak, jak wybierze. Ostateczna decyzja zawsze należy się hotelarzowi i jego możliwości do wprowadzenia efektywnego i elastycznego planu marketingu internetowego.

Richard Walsh


© Copyright Richard Walsh
Tytuł artykułu w oryginale "The Brands Sell the Brand not the Hotel Property”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Richard Walsh – Vice Prezes ds Rozwoju w Lodging Interactive, wcześniej Prezes Travel Marketing Dynamics, Hotel Web Pro oraz Amadeus w Północnej Ameryce, od ponad 25 lat innowator w sprzedaży i marketingu turystycznym, specjalizujący się w e-commerce. Jego naczelna dewiza „To co działa dzisiaj, jutro już się zmieni”

Kontakt:
Richard Walsh
Lodging Interactive
email:
rjwalsh@lodginginteractive.com
www.lodginginteractive.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji