Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » SPA & Wellness » Samo SPA nie wystarczy

Artykuły serwisu


Samo SPA nie wystarczy


Dodano: 2008-01-03

Drukuj


Posiadanie spa w twoim hotelu jest bardzo miłe, ale to nie wystarczy – aby prawdziwie ogarnąć doznanie spa i rynku stanowiącego doświadczenie dla twoich klientów, niezbędne jest posiadanie udogodnień spa w każdym pokoju hotelowym. Chciałabym podzielić się z wami niektórymi osobistymi uwagami, zanim przejdę do pomysłów wzbogacających twój hotel.

Podróżuję bardzo intensywnie. Jednym z moich ulubionych hoteli jest Westin. Dlaczego? Mają najlepsze na świecie poduszki! Ich bielizna pościelowa jest bardzo bogata i po ciężkim dniu wypełnionym konsultacjami i szkoleniami, moja umęczona głowa docenia te ekstra puszyste poduszki.

Wraz z mężem wybrałam się w podróż do Chicago, gdzie moje stowarzyszenie - The Spa Association (SPAA) było gospodarzem konwencji. Kiedy się pakowaliśmy, zauważyłam, że nie zabiera swojego urządzenia do ćwiczeń. Skomentował ten fakt w taki sposób, że po prostu udogodnienia, takie jak ośrodki fitness i spa nigdy nie są dobre w hotelach, dlaczego więc ma sobie zawracać głowę.

Te dwa obrazki mówią absolutnie wiele, w jaki sposób obsługiwać gości – zapewnij im niewielkie udogodnienia. Daj im więcej, niż oczekują. Twój spa może w tym pomóc!


Tematyka

Tematyka twojego hotelu powinna pasować do tematyki spa, a ta tematyka powinna być stale widoczna, w każdym elemencie doświadczenia gościa. Tematyka, jaką wybierzesz dla swojego hotelu lub ośrodka spa może mieć związek z twoim regionem geograficznym.

Może mieć ona również związek z rodzajem akcentów uwzględnionych w tematyce realizowanej w twojej restauracji. Tematy są również z powodzeniem budowane na takich zjawiskach jak epoki historyczne, programy międzynarodowe i kulturowe, tematyka oparta na wrażeniach (Disney). Tematyka taka powinna być powiązana z twoim podejściem do klientów, ich doświadczeniem w spa oraz doznaniem związanym z pokojami hotelowymi. Na przykład zadzwoń do paryskiego hotelu w Las Vegas, a doświadczysz powitania w rodzaju „Bomjour”.


Menu twojego SPA

To samo tematyczne odczucie powinno być reprezentowane w twoim menu. Oznacza to, że jeżeli masz spa rodem z Wenecji, powinieneś reprezentować włoski typ kuracji i terapii. Z drugiej strony jeżeli twoje spa ma charakter grecko-rzymski, element rzymskiej łaźni powinny być tropem, za którym podążasz.

Twoje menu powinno wywoływać odczucia związane z tematyką twojego ośrodka, jak również reprezentować tematykę twojego hotelu. Podczas budowania swojego menu miej na uwadze „kuracje pasywne”, jako czynniki generujące zysk. Kuracje pasywne są takimi usługami, które wymagają bardzo mało, lub w ogóle, opieki ze strony twoich techników obsługujących spa.

Rzeczy takie jak hydroterapia, natryski Vichy, bary tlenowe, łaźnie parowe i suche sauny, to wszystko udogodnienia, które możesz zaoferować, albo za darmo jako dodatek, albo mogą one być włączone do innych usług w ramach pakietów. Podczas gdy wanna do hydroterapii może być wyceniona w wysokości 45$ za 20 minut, to koszty produktu i koszt pracy w ofercie takiej usługi prawie w ogóle nie istnieją. Co więcej dorzucenie usługi takiej, jak eukaliptusowa para, pozwoli ci na pobieranie większych opłat za twoje usługi podstawowe i doda błysk profesjonalizmu i ekstrawagancji do twojej oferty.


Obecność w twoim hotelu

Nie myśl, że samo posiadanie spa w twoim hotelu będzie wystarczające do dokonywania sprzedaży wśród twoich gości. Twoje spa jest częścią twojego hotelu i tak, jak każdy kochany członek rodziny wymaga, aby był prezentowany wszędzie tam, gdzie przebywają goście w trakcie swojego pobytu. Spraw, aby twoje systemy komunikowania z gośćmi zawierały na bieżąco informacje o spa i jego promocję.

Zachęcaj gości do odwiedzania twojego spa poprzez atrakcyjne opisy relaksujących przyjemności oferowanych przez ten ośrodek. Informacje o spa umieść w recepcji i dołącz karteczki marketingowe do kart-kluczy do hotelowych pokoi. Selektywne wyciągi z menu powinny być również ulokowane w hotelowej restauracji, zareklamuj także najbardziej popularne usługi spa znajdujące się w menu. Działania marketingowe przeprowadź zarówno w stosunku do rynku lokalnego, jak i gości aktualnie przebywających w hotelu. Twoje spa jest źródłem zysków.

Nie lekceważ takich działań. Umieść informacje o swoim spa absolutnie w każdej reklamie i kampanii publicznej, w której bierzesz udział. Nie możesz unikać spa w swojej polityce informacyjnej, a jednocześnie oczekiwać z tego tytułu zysków. Spa wymaga rozreklamowania, rozsławiania i wypromowania, w takim samym stopniu, jak ma to miejsce w stosunku do hotelu.


Obecność w pokoju

W dużym stopniu, twoi goście oceniają hotel poprzez pryzmat doświadczeń związanych z hotelowym pokojem. Przebywałam w wielu hotelach z przepięknymi i bogatymi wejściami i podobnymi lobby. Te same hotele, jak się wielokrotnie okazywało, dysponowały zwyczajnymi, małymi, brudnymi, niewygodnymi i zawilgoconymi pokojami. Nie śpię przecież w lobby, śpię w pokoju!

Jednym ze sposobów wzmocnienia doświadczeń gości jest prawdziwe okazywanie gościnności i serdeczności i podzielenie się z gośćmi dodatkowymi elementami spa realizowanymi w ich pokojach. Może to być takie ekstrawaganckie, jak przerobienie każdego prysznica na prysznic parowy lub zainstalowanie w każdej łazience prysznica szwajcarskiego. Jeżeli nie chcesz posuwać się tak daleko, spróbuj zaoferować asortyment swojej własnej marki, z sygnaturką hotelu na etykiecie. Dodaj trochę egzotycznych elementów do typowych usług łazienkowych oferowanych przez hotel.

Na przykład, zaoferuj wieloziarniste mydło lub szczotkę do szorowania. Dodaj szorstką lub specjalną gąbkę (po 15 centów). Dodaj herbacianą świeczkę (to znowu koszt zaledwie paru centów). Te drobne specjalne akcenty, robią bardzo dużą różnicę dla gościa, a stanowią minimalną część kosztów ogólnych.

Umieść niewielką notkę na poduszce każdego z gości, z załączoną czekoladką, co sugeruje czytelny przekaz dobrej nocy. Zaoferuj usługi spa na zawieszkach śniadaniowych tak, aby gość nie musiał kiwnąć palcem, aby zarezerwować wizytę na następny dzień. Reklamuj swoje usługi spa w pokojowej TV. Bądź obecny w pokoju!

Posiadanie usług spa w hotelu może być przedsięwzięciem ogromnie zyskownym, jeżeli będziesz wykorzystywał wszystkie opcje przyciągające i utrzymujące klientów. Twoje spa nie jest problemem, chyba że je zignorujesz. Twoje spa to centrum zysków.

Melinda Minton



Komentarze:

Luksusowy wypoczynek w Hotelu na Mazurach - na co postawić? ...więcej»

Hotel SPA - gdzie wybrać się na weekend? ...więcej»

Góralskie domki inwestują w skandynawskie balie ...więcej»

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji