Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Kara za rezygnację z usługi nie podlega VAT

Artykuły serwisu


Kara za rezygnację z usługi nie podlega VAT


Dodano: 2008-01-09

Drukuj


Opłaty pobierane od osób, które zrezygnują z planowego zabiegu kosmetycznego, mają charakter sankcji. Kary te, podobnie jak i zmniejszenie wartości zamówienia, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ nie mieszczą się w katalogu czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o tym podatku. Tak uznał dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy (nr ITPP1/443-510B/07/MN). Potwierdził tym samym stanowisko podatnika, który uważał, że kary pobierane od klientów z tytułu rezygnacji z zamówionego zabiegu kosmetycznego i z tytułu zmniejszenia zamówienia mają charakter kar umownych. Nie wiążą się więc z żadnymi konsekwencjami w zakresie VAT.

Spółka oprócz hotelu prowadzi instytut kosmetyczny i restaurację. Na żądanie klientów rezerwuje miejsca hotelowe i terminy zabiegów kosmetycznych wykonywanych na rzecz gości hotelowych. Przy rezygnacji z zabiegu będzie – w momencie opuszczenia hotelu – pobierana opłata. Zostanie ona naliczana w momencie, gdy oczywiste będzie, że zarezerwowane świadczenie nie zostało i nie będzie wykonane. Jeżeli zaś wartość zmniejszenia zamówienia przekroczy poziom uzgodniony przy rezerwacji np. o 10 proc., a klient zawiadomi o tym po uzgodnionym terminie, pobierana też będzie opłata za zmniejszenie zamówienia.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Z kolei w myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej. Zarówno działanie, jak i zaniechanie. Nie każde jednak powstrzymanie się od działania może zostać uznane za usługę w rozumieniu przepisów o VAT. Aby tak było, muszą być spełnione łącznie trzy warunki. Zobowiązanie do powstrzymania się od działania musi być odpłatne, musi wynikać z wyraźnego stosunku zobowiązaniowego i musi istnieć konkretny podmiot, będący bezpośrednim beneficjentem (konsumentem) tego zobowiązania. W tym przypadku brak jest beneficjenta usługi, bo klienci rezygnujący z zabiegu nie uzyskują żadnych bezpośrednich korzyści. Nie ma więc mowy o odpłatnym świadczeniu usług.

Źródło: Rzeczpospolita – 9.01.2008 r.


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji