Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Prosty przewodnik po hotelowym e-marketingu na...

Artykuły serwisu


Prosty przewodnik po hotelowym e-marketingu na 2008 roku


Dodano: 2008-02-14

Drukuj


Ten artykuł nie dostarczy stosu imponującej marketingowej statystyki, czy zawiłych, skomplikowanych wykresów. Poznałeś je już wcześniej. Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany, że hotelowy marketing online jest niezbędnym narzędziem sprzedaży, to musisz żyć gdzieś na bezludnej wyspie. W tym momencie, twoja strona internetowa powinna produkować powyżej 35 % twojego biznesu ogółem, a wiele hoteli znacznie przekracza ten wskaźnik.

Mam zamiar dokonać olbrzymiego założenia, że już obecnie, większość hoteli dysponuje jakąś stroną internetową. Dla niezależnych hoteli, posiadanie funkcjonalnej strony internetowej jest absolutną koniecznością. Obecnie nawet właściciele i dyrektorzy hoteli sieciowych zaczynają zdawać sobie sprawę z olbrzymich korzyści, jakie można czerpać z posiadania swojej własnej strony internetowej, będącej osobistą własnością i samodzielnie zarządzaną. Kombinacja firmowych stron, będących osobistą własnością, wspólnie z franczyzowymi stronami internetowymi, może być niesamowitą mieszanką.

Hotele franczyzowe, wraz swoimi osobistymi stronami internetowymi, przyłączają n ogół swoje linki rezerwacyjne do systemu franczyzowego: większość franczyz tego wymaga. Sprawia to trudności w wyśledzeniu rezerwacji powstających za pośrednictwem twojej strony internetowej, ale możesz być spokojny wiedząc, że twoja firmowa strona maksymalizuje ogólne wyniki wyszukiwania i przynosi znaczący wkład w ogólną produkcję rezerwacji hotelowych.

Niektóre rodzaje franczyzowych i innych organizacji zachęcają swoich członków do posiadania swoich własnych stron, będących osobistą własnością, w celu maksymalizacji wyników wyszukiwania i sprzedaży; znajdują się one w tym zakresie dużo powyżej średniej. Na nieszczęście, istnieją jeszcze niektóre franczyzy, które całkowicie zakazują swoim członkom posiadania firmowych stron internetowych. Jest to bardzo przykry fakt i bardzo krótkowzroczny.

Ogólne wyszukiwanie jest największą słabością franczyzowych stron internetowych; ta słabość może być przezwyciężona przez posiadanie strony firmowej. Tylko 20% wyszukiwań hotelu dokonuje się poprzez wykorzystanie do tego celu nazwy marki. Ogromna większość hoteli jest odnajdywana poprzez wyszukiwanie ogólne. Być może pewnego dnia, te krótkowzroczne franczyzy, obudzą się i docenią firmowe strony internetowe.

Marketing poprzez Globalny System Dystrybucyjny

GDS został zbudowany wiele lat temu na użytek agentów biur podróży, hoteli i firm wypożyczających samochody. Była to jedna z pierwszych na świecie, skomputeryzowana baza danych turystycznych. W dalszym ciągu umożliwia ona agentom biur podróży sprawdzanie dostępności hoteli / ich stawek i wyposaża ich w możliwość dokonywania rezerwacji bezpośrednio poprzez firmowe systemy, takie jak: Sabre, Apollo, itd.

Obecnie jego rola zmieniła się nieco, ale ciągle jeszcze utrzymuje ważne miejsce w światowej turystyce. Przede wszystkim uważam, że agenci biur podróży zawsze będą producentami wartościowego biznesu, dlaczego więc nie utrzymywać wykazów, w celu pozyskiwania rezerwacji za pośrednictwem biur podróży. Większość franczyz utrzymuje kontrolę nad uczestnictwem swoich członków w GDS, ale niezależne hotele muszą przystępować do tego systemu na własną rękę.

Dla niezależnych hoteli, podstawowa korzyść polega na tym, że GDS ma połączenie z takimi stronami jak: Expedia, Travelocity i Orbitz. Dlatego też członkostwo w GDS pozwala ci na reprezentację twojego hotelu na tych najważniejszych portalach rezerwacyjnych. Przewiduję, iż GDS będzie w przyszłości poszukiwał dodatkowych linków w Internecie.

Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO)

Określenie to zostało tak zniekształcone, że jego znaczenie zostało wypaczone i wykrzywione w umysłach wielu ludzi. SEO musi zostać inkorporowane do projektu samej strony internetowej, to nie jest coś, co można dodać później, kiedy twoja strona internetowa jest już gotowa. Jeżeli strona nie jest zaprojektowana w zakresie wymagań wyszukiwarki, SEO jest niemożliwe.

Wyszukiwarki nakładają wiele „przepisów drogowych”, które muszą być zastosowane w projekcie strony internetowej, zgodnie ze sposobem, w jaki dokonywane jest wyszukiwanie. Jeżeli ktokolwiek chce, aby SEO funkcjonowało na jego stronie, bez uprzednio dokonanej analizy zgodności strony z parametrami wyszukiwarki, to tak jakby chciał biec nie umiejąc chodzić. Projekt strony internetowej jest pierwszym etapem w przeprowadzaniu optymalizacji wyszukiwarek.

Reklama Pay-Per-Click (płać za kliknięcie) - narzędzie krótkookresowe

PPC jest doskonałym narzędziem do przyciągnięcia ruchu na twoją stronę internetową. Strony internetowe starają się, aby ich wyświetlenie w różnych wynikach wyszukiwania rzucało się w oczy. Obecnie, przy ogromnej ilości stron internetowych, oczywistą korzyścią jest pozycja na pierwszej stronie wyszukiwania. Pamiętaj, ponad 80 % hoteli jest znajdowana poprzez wyszukiwarki.

Z drugiej strony, celem zoptymalizowanej strony internetowej, następującej po optymalizacji dla wyszukiwarek, jest uzyskiwanie podobnych rezultatów w wyniku wyszukiwania ogólnego. 60 do 120 dni może zająć nowej stronie internetowej zbudowanie popularności wyszukiwawczej, a w takim przypadku PPC może być dobrym krótkookresowym środkiem, zanim twoja strona osiągnie wyższy ranking i 'zaskoczy' w wyszukiwaniach ogólnych.

Ważne jest, aby zrozumieć, że PPC może przyciągnąć odwiedzających do twojej strony internetowej. Upewnij się, że nie uiszczasz istotnych środków finansowych na PPC, tylko po to, aby zwiększyć ruch na dysfunkcjonalnej stronie. Takiej, która nie jest zaprojektowana do maksymalizacji rezerwacji. Analiza strony internetowej może być twoją najlepszą małą inwestycją dla upewnienia się, że twoja strona dobrze pracuje w obszarach wyszukiwania i sprzedaży.

Zrozumienie funkcjonowania wyszukiwania ogólnego (i w jaki sposób z nim pracować)

Kiedy ktoś wprowadza termin wyszukiwania do wyszukiwarki, uruchamia ona swoje narzędzia, aby odnaleźć ten termin zawarty w tekście wszystkich stron internetowych klasyfikowanych na tej wyszukiwarce. Wyniki podawane są w oparciu o wagę związku tego terminu z konkretną stroną, im bliższe dopasowanie, tym wyższa pozycja w rankingu. Wybór terminów i określeń zawartych na twojej stronie to skrupulatna procedura, a nie zgadywanka. Odnalezienie najbardziej popularnych terminów jest decydujące dla odniesienia sukcesu w wyszukiwaniu ogólnym.

Zorientowane na miejsce lokalizacji, kluczowe słowa / frazy są oczywiście najważniejsze, ale nie zapominaj o niezliczonych użytkownikach szukających według wielu innych określeń, takich jak: wesela, spotkania, bliskość atrakcji, nawet specjalne hotelowe lub regionalne udogodnienia. Kluczowe pozostaje odnalezienie tych terminów, oszacuj je pod względem popularności wyszukiwań i włącz je do tekstów na twojej stronie internetowej. Pamiętaj - narzędzia wyszukiwarki mogą tylko czytać tekst... treść jest królem.

Wchodzące linki skutkują wyższą pozycją w rankingu wyszukiwarek

Kilka najważniejszych wyszukiwarek wykorzystuje popularność strony, jako jedno z kryteriów do klasyfikacji stron internetowych. Wchodzące linki wzbogacają ekspozycję strony i przyciągają do niej większą ilość odwiedzających. Proste zainstalowanie linków wychodzących na twojej stronie, które nie powinny znajdować się na stronie głównej, nie czyni nic dla poprawy jej popularności, a może nawet spowodować obniżenie jej pozycji na listach rankingowych.

Linki wzajemne do/z popularnych stron poprawi wyniki twojej strony poprzez przyciągnięcie do niej większego ruchu. Nie zapominaj o linkach do/z twoich lokalnych Izb Handlowych i Biur Konwencji, CVB. One są skazane na wysoką popularność.

Jeżeli miałbyś u siebie pracownika sprzedaży, realizującego jedną trzecią lub więcej twojego biznesu ogółem, to bez wątpienia, darzyłbyś go wielką sympatią i zagwarantował mu odpowiednio wysokie wynagrodzenie. W rzeczywistości, elektroniczny marketing może osiągnąć taki właśnie poziom biznesu lub większy; uczyń z tego twoje główne zadanie na 2008 rok. Zapłata może być wspaniała.

Neil Salerno

 

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji