Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Pięć powodów plajtowania większości nowych...

Artykuły serwisu


Pięć powodów plajtowania większości nowych restauracji


Dodano: 2008-02-25

Drukuj


Liczba restauracji, które splajtowały, w czasie pierwszych pięciu lat swojej działalności, jest różna w zależności od tego, kogo spytamy, ponieważ niektóre osoby sugerują, iż około 40 do 50 % restauracji jest zamykana przed ukończeniem pierwszego roku działania, podczas gdy inni podają wskaźnik plajt na poziomie 90 %. Niezależnie od tego, w jaki sposób na to spojrzysz, posiadanie restauracji jest biznesem, w którym trudno jest odnieść sukces. Poniżej podajemy kilka głównych przyczyn, z powodu których większość restauracji ponosi porażkę, tak byś po zaznajomieniu z nimi mógł uniknąć tych pułapek w swoim własnym biznesie.

1. Brak wystarczającego kapitału

Dla wielu właścicieli nowych restauracji, ilość kapitału potrzebnego do założenia biznesu, może okazać się szokująca. Zbyt wielkie długi na starcie działalności biznesowej mogą ją zrujnować, pozostawiając cię bez żadnych funduszy rezerwowych przeznaczanych na sytuacje awaryjne lub na nieprzewidziane wydatki. Zbudowanie dobrego planu biznesowego, zanim rozpoczniesz działalność, jest dobrym sposobem na upewnienie się czy masz wystarczającą ilość kapitału, aby sprostać wydatkom.

2. Złe zarządzanie

Wiele osób rozpoczyna swoją karierę w biznesie restauracyjnym otwierając swój własny lokal. Oznacza to, że nie posiadają żadnego praktycznego doświadczenia i wiedzy o tajnikach zarządzania restauracją, o rekrutowaniu i zatrudnianiu dobrych pracowników, o prowadzeniu wstępnych działań przygotowawczych, o przygotowywaniu posiłków i ich sprawnym serwowaniu dla wielu klientów. Nie mają związków z handlowcami i doświadczenia gwarantującego uzyskiwanie dobrych kontraktów zawieranych na dostarczane przez nich produkty.

3. Zbyt duża konkurencja

Kiedy otworzysz nową restaurację, to na pewno weźmiesz udział w bezpośredniej konfrontacji z każdą inna restauracją, o pozyskanie tej samej grupy potencjalnych klientów, planujących spożycie posiłku „na mieście”. Jeżeli próbujesz wejść na rynek, który jest już nasycony restauracjami, to będziesz w bardzo trudnej sytuacji, aby przekonać klientów do skorzystania z twoich propozycji, kosztem ich starych faworytów. Ma to miejsce zarówno w stosunku do twojego specyficznego typu restauracji, jak i w stosunku do ogólnej liczby restauracji w obszarze, którym jesteś zainteresowany.

4. Słaby marketing

Nikt nie przyjdzie do twojej restauracji jeżeli: nie będzie wiedział, że taka restauracja istnieje, nie będzie dobrze znał twojej aktualnej oferty, nie zasugerujesz klientom, że będą się u ciebie dobrze bawili. Twój marketing znajduje się na drugiej pozycji, ustępując jedynie jakości jedzenia i czystości w twoim lokalu, pod względem skuteczności przyciągania klienta do restauracji.

Marketing obejmuje szeroki zakres ważnych aspektów w odnoszeniu sukcesów przez twoją restaurację, od lokalizacji do cen, do czcionki używanej w twoim menu lub nazwy lokalu eksponowanej nad jego drzwiami. Zdecydowanie warto jest poświęcić temu zagadnieniu odpowiednią ilość czasu i wysiłku, aby zapewnić sprawność jego funkcjonowania przed zainaugurowaniem działalności restauracji.

5. Brak elastyczności

Starsze, bardziej ustabilizowane restauracje charakteryzują się większą elastycznością w kierunku dostosowywania się do rynkowych trendów i zmian, niż restauracje nowe. Starsze restauracje zbudowały swój rdzeń lojalnej klienteli, dobrą reputację i miejmy nadzieję, kapitał niezbędny do reagowania w nieoczekiwanych okolicznościach, takich jak nagła popularność diety nisko węglowodanowej lub hałaśliwa, uciążliwa budowa uliczna realizowana bezpośrednio na zewnątrz twoich drzwi wejściowych. Nowsze biznesy muszą być w stałej gotowości do szybkich zmian, przewidując je i dostosowując się do nich, zachowując jednocześnie swój charakter.

Źródło: Restaurant Report


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji