Środa 17 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Revenue Management w SPA

Artykuły serwisu


Revenue Management w SPA


Dodano: 2008-02-26

Drukuj


Jest to poruszanie się w kierunku sprzedaży najlepszego miksu usług i produktów w danym okresie, dla wygenerowania najwyższych przychodów i zysków.

Wszystkie pomysły dotyczące lepszych praktyk biznesowych są w rzeczywistości związane z zarządzaniem wynikami finansowymi. Słyszałeś prawdopodobnie ostatnio o czymś takim, jak Yield Management, o którym to dokładnie, będzie mowa w niniejszym artykule.

Istnieją mierniki biznesowe stosowane od szeregu lat w przemysłach hotelowym i lotniczym, które pozwalały na utrzymywanie stałego, w pewnym stopniu dającego się kontrolować, a nawet przewidywalnego wyniku finansowego, w trakcie okresowych sezonów szczytu i zastoju oraz zmieniających się podaży i popytu.

Chociaż ciągle jeszcze znajdujące się w fazie testowania i w okresie niemowlęcym, w przemyśle spa, niektóre z tych płynnych mierników stają się istotną częścią dla rozwiązań biznesowych i wyzwań, przed którymi stajemy w codziennym działaniu, czy w okresach tygodniowych. Jeżeli przestudiujemy nasze historyczne raporty, możemy przeanalizować te dane pod kątem lepszego dostosowania do sytuacji obecnej naszej sprzedaży i polityki cenowej w celu osiągania lepszych rezultatów w przyszłości.

Ośrodki spa są dobrymi kandydatami dla Yield Managementu, jako że doświadczają ogromnych wahań poziomu wykorzystania swojego potencjału, do tego stopnia, że muszą odprawiać klientów z kwitkiem w soboty, natomiast w poniedziałki nie zgłasza się do nich żaden z klientów.

Taka sytuacja nie może trwać w biznesie przez długi okres czasu. Rozważ niżej przedstawione zestawienie alternatyw dla usprawnień w biznesie:

  • Sprzedawaj wysoko płatne usługi w okresach szczytu
  • „Ogranicz” ilość usług o niskiej marży, które codziennie realizujesz, wygospodarowując czas na te, które przynoszą wyższe zyski
  • Sprzedawaj i określaj terminy realizacji Pakietów Spa tylko w okresach poza szczytem (nie w weekendy)
  • Przystosuj swoje menu spa do osiągania zysków, a nie sprzedaży samej w sobie. Stosuj cross-selling (sprzedaż produktu z dodatkowymi opcjami) oraz sugestywne techniki sprzedaży w swoich folderach sprzedażowych.
  • Przeszkol personel zajmujący się rezerwacjami pod kątem sprzedaży w pierwszej kolejności droższych usług, o wyższej marży.
  • Przeszkol wszystkich swoich pracowników pod kątem sprzedaży droższych produktów i usług
  • Uzależnij wynagrodzenia personelu od uzyskiwanych marży za sprzedaż zarówno usług, jak i produktów.
  • Spowoduj, aby administrowaniem droższych i opłacalnych usług zajmowali się wysoko wynagradzani pracownicy.
  • Przeszkol wszystkich pracowników w zakresie wnoszenia swojego wkładu w generowanie przyszłych dochodów poprzez pracownicze programy, takie jak Mini Marketing
  • Zaprojektuj przestrzeń z myślą o wysoko płatnych usługach i produktach
  • Oferuj klientom „korzystne ceny” na przyszłe rezerwacje przypadające na okresy poza szczytem
  • Wprowadź taryfy cenowe dla poszczególnych dni tygodnia i w weekendy, a nawet propozycje cenowe na usługi w określonych porach dnia.
  • Zawsze dysponuj ofertami last minute na swoje usługi. Powiadamiaj personel o ich otwarciu tak, by mogli je sprzedać. Powiadamiaj klientów tak, by mogli je kupić
  • Oprzyj wszystkie ulgi cenowe (dyskonta); promocje i kampanie na osiąganych marżach.

Przez poświęcenie uwagi chociażby jednej z tych opcji, chcąc nie chcąc będziesz musiał zauważyć poprawę w biznesie. Życzę powodzenia i zadowolenia z procesu wprowadzania zmian!

Leslie Lyon


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji