Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wiele stron internetowych hoteli jest ciągle...

Artykuły serwisu


Wiele stron internetowych hoteli jest ciągle dysfunkcjonalnych i nie w pełni wykorzystywanych


Dodano: 2008-02-28

Drukuj


Jeżeli jesteś już zwolennikiem Internetu, to twoja strona tam umieszczona jest obecnie jednym z najbardziej solidnych dostarczycieli przychodów; w wielu przypadkach wytwarzając jedną trzecią ogólnego przychodu z pokoi hotelowych. Przy czym należy sobie uświadomić, że wiele hotelowych stron osiąga jeszcze lepsze wyniki. Jeżeli twoja strona nie generuje biznesu na zadowalającym poziomie, to prawdopodobnie masz trudności z uwierzeniem w ogromną potęgę Internetu. Co gorsza, możesz być zwolennikiem Internetu, ale nie wiesz czy twoja strona wytwarza biznes, na takim poziomie, na jakim powinna.

Nie załamuj się; w większości przypadków, wszystko co trzeba zrobić, to dokonanie kilku zmian w projekcie twojej strony i dobra, internetowa strategia promocyjna. Dobrą wiadomością jest, że zwrot z inwestycji czyniącej z twojej strony wytwórcę przychodów, może być niewiarygodnie szybki. Nigdy nie jest za późno na to, aby stać się jednym z większych graczy internetowych na swoim rynku.

Niezależnie od tego, zaskakujące jest to, że tak wiele stron internetowych hoteli w dalszym ciągu jest dysfunkcjonalnych i nie w pełni wykorzystywanych, podczas gdy tak niewiele potrzeba, aby je usprawnić. Możesz być jednym z wielu hotelarzy, którzy sparzyli się na niekompetencji projektanta stron internetowych. Najprawdopodobniej posiadasz stronę internetową, która wspaniale wygląda, ale generuje niewielki biznes. Jest to powszechne zjawisko. Wszyscy ci projektanci, którzy stworzyli sieciowe broszury reklamowe, zamiast kompatybilnych z wyszukiwarkami i kierujących się sprzedażą stron internetowych, demaskują się poprzez brak zdolności generowania przez nie przychodów.

Istnieje wiele różnych poglądów, pośród projektantów stron internetowych, dotyczących najlepszego sposobu zaprojektowania hotelowej strony internetowej. Są tacy, którzy uważają za interesujące wprowadzanie migających elementów, krzykliwych kolorów, animowanych obrazów. Projektanci ci mierzą sukces strony internetowej na podstawie tego, jak ładnie ta strona wygląda (foldery reklamowe online). Są jednakże tacy projektanci, którzy uważają, że wiele zdjęć można zastąpić dobrze napisanym tekstem, ale to też nie jest idealne rozwiązanie. Najgorsi projektanci uważają zaś, że optymalizacja dla potrzeb wyszukiwarek i zastosowanie innych środków marketingowych może skompensować źle zaprojektowaną stronę internetową. I to jest stanowisko fatalne.

Projekty w stylu folderów reklamowych, które ładnie wyglądają, ale ignorują wymagania wyszukiwarek i wymagania związane z zawartością sprzedażową, prawie zawsze nie są w stanie zapewnić akceptowalnego poziomu biznesu przez siebie generowanego.

Faktem jest, że podstawowe zasady dotyczące projektu hotelowej strony internetowej, całkowicie się różnią od innych rodzajów stron sprzedaży detalicznej. Zdumiewające jest, że tak wielu projektantów stron internetowych nie posiada stosownej wiedzy i doświadczenia, potrzebnych do skonstruowania hotelowej strony internetowej, która byłaby kompatybilna z wyszukiwarkami i kierująca się wymaganiami procesu sprzedaży.

Zbudowanie strony internetowej jest łatwe, ale uczynienie jej efektywną, wymaga posiadania fachowej wiedzy i orientacji w zasadach pracy wyszukiwarek oraz tego, w jaki sposób ludzie wyszukują, wybierają i dokonują rezerwacji hotelowych pokoi. Hotelowa i internetowa wiedza marketingowa jest sprawą zasadniczą. Projekt hotelowej strony internetowej musi być dostosowany do wymagań wyszukiwarek, powinien również zawierać niezbędną tekstową zawartość sprzedażową, aby móc dokonywać konwersji osób odwiedzających, w osoby dokonujące rezerwacji.

Wyeliminuj domysły i przypuszczenia ze swojej pracy

Jedną ze wspaniałych rzeczy związanych z projektem strony internetowej jest fakt, że jest ona niemal całkowicie wytłumaczalna. Praktycznie każda podstrona i rozdział twojej strony internetowej może być zmierzony pod kątem swojej efektywności - jest to marzenie każdego marketingowca. Każda strona może być zmierzona i dostosowana do wytwarzania maksymalnych rezultatów. Nie jest to niestety możliwe, w przypadkach innych form marketingu.

Nie zadowalaj się prostą wiedzą w rodzaju, ile osób odwiedza twoją stronę. Kogo obchodzi liczba osób odwiedzających stronę, jeżeli strona nie przekształca odwiedzających w rezerwujących? Jeżeli twój administrator nie dostarcza ci danych dotyczących twojej strony, to możesz skorzystać z dobrego, prostego i bezpłatnego narzędzia pomiarowego dostępnego za pośrednictwem witryny Google. Nazywa się ono Google Analytics. Wszystko, co musisz zrobić, to założenie konta w Google. Przy pomocy Analytics możesz dokonać pomiarów wielu aspektów efektywności twojej strony internetowej; takich jak źródła odwiedzających, najbardziej popularne strony, rezultaty wyszukiwania naturalnego oraz jak wielu odwiedzających dokonało rezerwacji. Wiedza jest potęgą.

Nie bądź jednym z tych menedżerów lub właścicieli, którzy nie mają pojęcia, czy ich strona internetowa generuje biznes. Marketing twojego hotelu w Internecie jest zbyt ważną sprawą, by ją ignorować.

Uczyń z projektanta strony internetowej odpowiedzialnego za rezultaty

Zaprojektowanie strony internetowej tak, aby była kompatybilna z wymaganiami wyszukiwania naturalnego jest bardzo ważnym elementem w budowaniu jej długoterminowej efektywności i popularności. Ignorowanie tych wymagań jest jednym z najbardziej powszechnych błędów w projektowaniu stron. Zbyt często słyszy się narzekania projektantów stron internetowych winiących właścicieli tych stron za kiepskie rezultaty w sprzedaży, z powodu ich niepowodzeń w stosowaniu reklam typu pay-per-click. W rzeczywistości jest to tylko zasłona dymna. Pay-per-click nie ma nic wspólnego z efektami wyszukiwania naturalnego.

Pay-per-click winno być tymczasowym miernikiem. Jest to rodzaj dobrego rozrusznika dla nowych lub nowo zmodernizowanych stron. Korzystanie z PPC może przynosić pokaźne korzyści na rynkach głównych, ale kiedy strona jest właściwie zaprojektowana, naturalne wyszukiwanie musi przynieść wymierne efekty za 120, do 180 dni. Do zawartości tekstowej twojej strony muszą być włączone słowa kluczowe / frazy. Jest to podstawowa różnica pomiędzy tworzeniem kolorowego internetowego folderu, a zaprojektowaniem funkcjonalnej strony internetowej.

Przyciągnięcie osób odwiedzających do twojej strony jest rzeczą elementarną, ale pamiętaj, że jest to dopiero połowa pracy związanej ze stroną. Drugim, równie ważnym elementem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu konwersji odwiedzających w rezerwujących.

Zawartość strony może zdziałać cuda

„To, o czym mówi twoja strona internetowa i w jaki sposób o tym mówi, jest jedną z istotniejszych części projektu takiej hotelowej strony.” Większość wyszukiwań hoteli w Internecie jest dokonywana w oparciu o ich lokalizacje. Dlaczego więc dzieje się tak, że tak wielu projektantów, umieszcza tak mało informacji na temat lokalizacji hotelu w projektach stron internetowych? Lokalizacja hotelu to coś więcej, niż tylko jego adres. Informacje lokalizacyjne są najważniejszym tekstem na twojej stronie.

Nikt nie oczekuje, aby odwiedzający czytali każde słowo, na każdej stronie twojej witryny internetowej, dlatego też informacje powinny być napisane w formacie hierarchicznym; najpierw najbardziej istotne i tak dalej. Pomocne w tym są listy punktowane, ale utrzymane we właściwych proporcjach. Nie umieszczaj prostych opisów swojego hotelu. Napisz czym twój hotel się wyróżnia na tle konkurencji, a w to wchodzi właśnie lokalizacja twojego obiektu.

Dokonaj przeglądu zdjęć zamieszczonych na stronie; nieaktualne i słabej jakości zdjęcia powinny zostać z niej usunięte. Fotografia cyfrowa nie jest droga, a dobre zdjęcia przyciągają oko i dodają wiarygodności zawartości tekstowej. Chociaż zdjęcia są ważne i wzbogacają stronę, to jednak nie mogą zastąpić właściwie napisanego tekstu. Wyszukiwarki widzą tylko tekst, a to powoduje, że właściwie napisany tekst jest elementem decydującym o liczbie odwiedzin na twojej stronie internetowej.

Sprawdź tematykę nawigacyjną swojej strony

Przekaż swojemu projektantowi, aby trzymał się z dala od przycisków nawigacyjnych, zawierających w sobie tekst lub obraz. Może i wyglądają fantastycznie, ale wyszukiwarki „nie widzą” tekstu wewnątrz obrazu. Postaraj się, aby tematyka nawigacyjna nie była skomplikowana. Listy rozwijane i używanie niehotelowej terminologii jest kiepskim pomysłem. Odwiedzający nie powinni się „uczyć”, w jaki sposób mogą poruszać się po twojej stronie.

Wszystkie te migotliwe próby z krzykliwymi efektami są często wyłącznie zasłoną dymną, stosowaną dla pokrycia złych technik projektowych wykorzystanych w budowie strony i brakiem hotelowej wiedzy marketingowej.

Nie pozwól projektantowi na „zaśmiecanie” twojej strony.

Nie ma absolutnie żadnego powodu, aby umieszczać na stronie głównej jakiś linków do stron zewnętrznych lub pozwalać sobie na takie kaprysy jak „aktualna pogoda” lub inne formy zbędnych elementów rozrywkowych. Celem twoje strony głównej jest generowanie wystarczającego zainteresowania dla zachęcenia osób odwiedzających do przewertowania całej zawartości strony. Nie zachęcaj odwiedzających, aby opuścili stronę.

Projektowanie funkcjonalnej strony internetowej jest jak rzeźbienie słonia; musisz po prostu odłupać wszystko, co nie wygląda jak element słonia. Na stronie internetowej wyeliminuj wszystko, co może odstręczać odwiedzających od pozyskiwania hotelowych informacji i dokonywania procesu wyboru. Na twojej stronie internetowej nie może być miejsca na rzeczy nieistotne.

Jeżeli nie jesteś jeszcze zwolennikiem olbrzymiej potęgi sprzedaży za pośrednictwem Internetu, albo jeżeli rozczarowałeś się słabymi rezultatami spowodowanymi dysfunkcjonalną stroną internetową, powinieneś wyedukować się w zakresie praktycznych możliwości hotelowego marketingu w Internecie. 2008 rok zapowiada się na kolejny rok, w którym pobity zostanie rekord ruchu na hotelowych stronach internetowych.

Neil Salerno

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji