Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Już dziś zostań ekologicznym gościem hotelowym!

Artykuły serwisu


Już dziś zostań ekologicznym gościem hotelowym!


Dodano: 2008-03-26

Drukuj


Będąc od dawna osobiście zaangażowanym w ochronę naszego środowiska naturalnego, jak tylko jestem w stanie sobie przypomnieć, ekscytującym było dla mnie zaznajomienie się w ostatnim czasie z informacją o wielkiej liczbie hoteli i marek hotelowych, które minimalizują swój wpływ na środowisko, redukując ilość odpadków, a nawet wprowadzając „Ekologiczne Pokoje” (Greek Rooms), jako jeden z typów zakwaterowania. Podczas gdy wszystko to jest niewątpliwie bardzo interesujące, to jednak w dalszym ciągu istnieje ogromna większość hoteli, które muszą jeszcze podjąć wysiłki zmierzające do ograniczania odpadów lub propagowania wśród gości zachowań ekologicznych.

Nie martwcie się; współcześni turyści biznesowi i wypoczynkowi stoją codziennie w obliczu licznych okazji do natychmiastowego zmniejszenia swojego negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Wszystko, co musimy zrobić, to wziąć osobistą odpowiedzialność za swoje pozostałości, jakie tworzymy w trakcie swoich podróży.

Jeżeli jesteś jednym z wielu gości, w coraz większym stopniu zainteresowanych zachowaniem naszego środowiska naturalnego dla naszych dzieci i przyszłych pokoleń, przedstawiam kilka porad, które jak mam nadzieję, na coś się przydadzą, a także że podzielisz się nimi w trakcie swoich kontaktów biznesowych, zarówno osobistych jak i zawodowych, dla dobra ekologii.

Kiedy przygotowujesz się i pakujesz przed podróżą:

  • Spakuj swoje osobiste udogodnienia, ułatwiające ci funkcjonowanie w podróży. Jeżeli korzystasz ze środków do pielęgnacji włosów, kup i wykorzystuj wielokrotnie pojemniczki napełniane szamponem, odżywką i płynem do mycia, zamiast osobnego kupowania tych produktów w sklepach detalicznych w małych opakowaniach, zaśmiecających otoczenie.
  • Kiedy drukujesz potwierdzenia rezerwacji z linii lotniczych lub z firmy wypożyczającej samochody, względnie inne dokumenty z internetu, wydrukuj pierwszą i ewentualnie drugą stronę dokumentu, oszczędzając tusz i papier, nie drukując „warunków rezerwacji”, których i tak nie czytasz.
  • Drukuj plany podróży i potwierdzenia w trybie 'ekonomicznym'; jeżeli zaś masz drukarkę kolorową to ustaw ją na tryb drukowania czarno-biały lub w odcieniu szarości, aby oszczędzać kolorowy tusz.
  • Zarezerwuj samochód, który cechuje się dobrą ekonomiką spalania, zamiast samochodu, który i tak jest za duży na wycieczki przez ciebie planowane.
  •  

     Po przybyciu do hotelowej recepcji:

  • Powiedz recepcjoniście, aby zachował na później pakiet dołączany do klucza do pokoju, a dał ci sam klucz. Poproś tylko o jeden klucz, jeżeli podróżujesz samotnie i upewnij się, że go oddałeś przy wymeldowywaniu, aby służył innym, zamiast zostawiania go w swoim pokoju, gdzie mógłby zostać gdzieś zapodziany.
  • Podobnie, jeżeli potrafisz sobie poradzić z odnalezieniem swojego pokoju, zrezygnuj z mapy pokoi wraz z całym niepotrzebnym pakietem papierowych dokumentów, którymi jesteś obdarowywany.
  • Jeżeli jest to możliwe, korzystaj ze schodów lub z ruchomych schodów, zamiast marnować energię na korzystanie z windy.
  • Nie przyjmuj powitalnych podarunków, których nie zamawiałeś, takich jak kosze z owocami, ciastkami lub powitalnymi przekąskami. 

W pokoju gościnnym:

  • W przypadku krótkich wycieczek, skontaktuj się natychmiast z działem housekeepingu, aby zrezygnować z ich usług oraz z usługi przygotowywania łóżek wraz z zostawianymi na nich ciasteczkami, napojami itp. Pozwoli to na zaoszczędzenie dużych ilości energii w związku z brakiem konieczności korzystania każdego dnia z odkurzacza, jak również ze środków do czyszczenia, które były używane do porządkowania pokoju w celu doprowadzania go do nieskazitelnego stanu.
  • Po wejściu do pokoju, zgromadź wszystkie gadżety, z których nie będziesz korzystał i połóż je w ustronnym miejscu, jak np. mydło, szampon, saszetki z kawą i płaszcze kąpielowe. Pozwoli to na ich ochronę przed zamoczeniem na łazienkowych półkach lub przed innymi uszkodzeniami, pozwalając housekeepingowi na ponowne ich wykorzystanie, dla następnego gościa.
  • Podobnie, wybierz ręczniki i przybory toaletowe, z których będziesz korzystał w trakcie pobytu i odłóż je na bok. Pozostałe nietknięte ręczniki odłóż w widoczne miejsce, aby zasygnalizować pracownikom housekeepingu, że nie będziesz z nich korzystał.
  • Zużywaj taką samą ilość ręczników i pościeli, jaką zużyłbyś w domu. Po skorzystaniu z ręcznika powieś go na wieszaku do wyschnięcia, abyś mógł z niego skorzystać ponownie, w trakcie krótkiego pobytu.
  • Jeżeli przebywasz samotnie w pokoju z dwoma podwójnymi łóżkami, nie wygniataj pościeli na sąsiednim łóżku tak, by nie musiała być wymieniania pościel.
  • Jeżeli zdarzy się taka sytuacja, że będziesz musiał korzystać z wyposażenia hotelowej łazienki, zabierz ze sobą nie wykorzystaną część płynów ze sobą, abyś mógł z nich skorzystać gdzie indziej.
  • W trakcie pobytu pij tylko zagotowaną wodę bieżącą. Jeżeli nie lubisz smaku tej wody, zakup butelkę wody z wbudowanym filtrem, która może być wykorzystana również gdzie indziej. Jeżeli jednak będziesz już musiał kupić zwykłą butelkowaną wodę, to przynajmniej uzupełniaj ją wodą z następnej wodnej fontanny, jaką spotkasz. Pozwoli to nie tylko na zaoszczędzenie butelek po wodzie, ale również paliwa wykorzystywanego na dowożenie następnych dostaw.
  • Dla mężczyzn, w trakcie golenia napełnij wodą umywalkę zamiast korzystania z bieżącej wody. Dla kobiet, wyłącz prysznic w trakcie golenia i spłukuj ciało później. Dla obu płci, wyłącz bieżącą wodę w trakcie mycia zębów! 

W trakcie pobytu:

  • Wyłączaj oświetlenie i telewizor, kiedy wychodzisz z pokoju hotelowego, szczególnie wtedy, kiedy już opuszczasz hotel, ponieważ pokój może nie być sprzątany bezpośrednio po twoim wyjeździe.
  • Podobnie, wyłącz klimatyzację, ewentualnie zmniejsz lub zwiększ ogrzewanie, w zależności od pory roku tak, by urządzenia te niepotrzebnie nie pobierały energii.
  • W trakcie letnich miesięcy, opuść zasłony, aby nie dopuszczać do wewnątrz słonecznego żaru; w trakcie miesięcy zimowych, unieś zasłony, aby pomóc w dogrzaniu pokoju w trakcie dnia.
  • Kiedy idziesz popływać, korzystaj kilkakrotnie z basenowych lub plażowych ręczników, a tam, gdzie jest to możliwe zabieraj je ze sobą do hotelowego pokoju i rozwieś je do wyschnięcia
  • Poproś hotelowego menedżera, aby przystosować do komfortowego poziomu klimatyzację (lato) lub ogrzewanie (zima) w pomieszczeniach publicznych, takich jak lobby czy sale bankietowe. Zapoznaj się z powszechnym doświadczeniem, które uczy nas, że większość hotelowych miejsc publicznych jest o wiele za chłodna w lecie, i o wiele za ciepła w zimie, marnując olbrzymie ilości energii, w każdym z obu przypadków.
  • Kiedy zamawiasz room service, powiedz aby nie dostarczali innych dodatkowych potraw lub przypraw, których nie potrzebujesz. Jeżeli nie używasz masła, przy produkcji którego powstaje wyjątkowo dużo odpadów, powiedz im żeby je sobie zatrzymali. Podobnie, jeżeli pijesz czarną kawę, zgłoś, że pijesz ją bez śmietanki. Jeżeli nie potrzebujesz żadnych przystawek z grzankami, czy bułkami, poproś aby tego nie dostarczali.
  • Jeżeli nie jesteś bardzo głodny, poproś o połowę wielkości zamówionych porcji; jeżeli restauracja nie jest przygotowana do wystawiania rachunków za połowy porcji, zgódź się na zapłatę za całe porcje. (Tracisz i tak, w każdym przypadku, a lepiej jest stracić pieniądze, które i tak musiałbyś zapłacić, niż stracić dodatkowe jedzenie, którego i tak byś nie zjadł).
  • Zapytaj swojego kelnera z room service, czy przyprawy które ci dostarczono będą używane ponownie; jeżeli tak, odeślij je z powrotem. Jeżeli nie, zachowaj paczki po galaretce i butelki po mini keczupie, i zabierz je ze sobą do domu.


W restauracji lub barze:

  • Zamów coś spoza oferty bufetowej lub poproś o specjalność dnia, ponieważ są to dania i potrawy sporządzane według specjalnie zakupionych składników, a nie przygotowywane hurtowo.
  • Zapytaj czy łosoś pochodzi z farmy hodowlanej. Nawet jeżeli zamawiasz łososia z farmy hodowlanej z powodów zdrowotnych, poproś kelnera, aby powiadomił szefa kuchni o negatywnym wpływie hodowlanych łososi na środowisko naturalne oraz żeby rozważył możliwość serwowania potraw na bazie naturalnego łososia.
  • Pij piwo pochodzące bezpośrednio z beczki, a wodę gazowaną z fontanny wody pitnej, zamiast napojów tych podawanych w butelkach, co pozwala na zaoszczędzenie ton paliwa i energii, aby te dodatkowe opakowania wyprodukować i dowieźć do punktów sprzedaży. Jeżeli zamawiasz butelkowaną wodę sodową, piwo lub wodę, pij je prosto z butelki zamiast z jednorazowych kubków zaśmiecających środowisko.
  • Pij wodę z kranu w restauracjach zamiast wody butelkowanej, a jeżeli nie chcesz wody, poproś aby ci jej nie przynosili, szczególnie w regionach doświadczanych systematycznie przez susze.
  • Kiedy już musisz kupić butelkowaną wodę, kup markę lokalną (która nie musi być transportowana na duże odległości).
  • Nie korzystaj z dodatkowych serwetek; jeżeli i tak już ci je przyniesiono, zachowaj je na późniejszy użytek.
  • Rezygnuj z patyczków do mieszania, kiedy zamawiasz drinka w barze, a nawet gdy zamawiasz kawę. Podobnie, nie życz sobie pokrywek na napoje lub słomek, chyba że naprawdę są potrzebne.
  • Jeżeli spotkasz się z działaniami hotelu w zakresie ekologii, wynagródź ich poprzez złożenie karty gratulacyjnej i swoją pozytywną opinią w tej sprawie. Jeżeli przebywasz w hotelu, który całkowicie nie dba o ekologię, zastanów się przez chwilę zanim wypełnisz kartę z komentarzem, i zwróć im na to uwagę, że takie rzeczy są na tyle ważne, że mogą zmienić twoje przyszłe decyzje zakupowe związane z turystyką i podróżowaniem.
  • Tam, gdzie jest to możliwe, zamawiaj potrawy, które są produkowane lokalnie, w związku z czym są mniej szkodliwe dla środowiska, ponieważ nie trzeba ich transportować na duże odległości, aby do ciebie dotarły.
  • Jeżeli twój hotel jest jednym z tych obiektów, który wdrożył już program recyklingu przeznaczony dla hotelowych gości, nie tylko z niego korzystaj, ale podziękuj osobiście kierownictwu za jego wysiłki w tej dziedzinie i/lub na karcie komentarzowej. Jeżeli recykling nie jest dostępny w twoim pokoju hotelowym, wspomnij o jego braku w osobistej rozmowie z kierownictwem hotelu lub poprzez uwagi zawarte w karcie przeznaczonej do wyrażania przez gości swoich opinii
  • Unikaj korzystania z polistyrenowych kubków i pojemników, kiedy tylko jest to możliwe. Woź ze sobą i korzystaj z kubków do kawy wielokrotnego użytku, jeżeli preferowany przez ciebie łańcuch hotelowy oferuje tylko polistyrenowe kubki w hotelowych pokojach. Jeżeli już musisz używać naczyń z polistyrenu, poproś kelnera, aby dolewał ci napoju do kubka, z którego już piłeś, zamiast skorzystania z następnego opakowania.


Poprzez zwracanie baczniejszej uwagi na nasze osobiste postępowanie w trakcie podróży, to my Wojownicy Dróg, kiedy wszyscy poddamy się osobistej odpowiedzialności, możemy wspólnie mieć decydujący wpływ, na zanieczyszczenia, jakie wytwarzamy. Najlepiej byłoby, gdybyśmy sami się przeprogramowali, aby podczas podróży stać się mniej uciążliwymi dla otoczenia, a uzyskane tą drogą doświadczenia, przeniesiemy do naszych codziennych, domowych zwyczajów. 
 

Doug Kennedy




Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji