Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Efektywni sprzedawcy pomagają grupom w planowaniu...

Artykuły serwisu


Efektywni sprzedawcy pomagają grupom w planowaniu menu


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Już niewystarczającym jest pokazywanie organizatorom konferencji i spotkań wydrukowanego menu i oczekiwanie na podjęcie decyzji tylko z tego, co zostało im zaprezentowane. Musimy przeprowadzić więcej doradztwa, kiedy chodzi o planowanie posiłku, a nie tylko skupiać się na sprzedaży gotowych już pakietów menu.

Przez lata wiele badań udowodniło, iż ze spotkania głównie pamięta się wyżywienie i obsługę, a nie mówców czy ich wypowiedzi. W "wykarmieniu" grupy chodzi o coś więcej niż o wybranie czegoś do menu w odpowiedniej cenie, czy też tego, co organizator lubi. W naszych czasach naprawdę musimy wziąć pod uwagę potrzeby i żądania członków grupy.

Gusta względem wyżywienia różnią się diametralnie w każdej grupie. W większości grup mamy zresztą swoje wewnętrzne podziały względem: wieku, płci, profesji, miejsca zamieszkania jak i różnic w upodobaniach. I zdrowe odżywianie się jest z pewnością w stylu. To nie oznacza, że serwowane jedzenie, które spełnia rolę posiłku nie powinno wyglądać atrakcyjnie czy przepysznie. Powinno przykuwać wzrok, być smaczne, ale także zdrowe.

Musimy zacząć myśleć o dietetycznych potrzebach określonych grup, którymi się zajmujemy, a także, czy tym grupom odpowiada spożywanie pożywnych posiłków, czy też jest im to obojętne. Wszystko wskazuje na to, że większość ludzi pragnie obecnie zdrowiej się odżywiać.

Kiedy już zrozumiemy potrzeby i pragnienia uczestników spotkania w zakresie żywienia i specjalnych diet, musimy być w stanie przekazać te informacje naszej załodze gastronomii i wymyślić kilka twórczych menu. Włączenie kucharza w tworzenie menu, które będą zaspokajały potrzeby członków grupy, będzie koniecznością, jeśli chcemy zapewnić wyróżniający się poziom obsługi dla naszych potencjalnych klientów.

Z całą pewnością łatwiejszym dla twoich pracowników jest wręczenie gotowych już menu i poproszenie o wybranie czegoś z kolumny A i czegoś z kolumny B. Ale czy to naprawdę służy wymaganiom grupy? Nie ma co do tego żadnych wątpliwości, że załoga gastronomii spisze się lepiej, jeśli zawczasu będziesz wiedział, czego zażyczą sobie twoi goście. Niech powiedzą ci o tym poprzez organizatora.

Organizator, dostarczający ci cechy demograficzne grupy (wiek, płeć, dzieci, rodzina, stan cywilny, typ pracy, emerytura) jest zawsze pomocny. Nie zapominaj - pracownicy odwiertów czy poszukiwacze ropy będą jedli coś innego niż emeryci. Więc musimy być w stanie zapewnić menu, które będzie miało sens dla danej grupy.

Musimy także omówić specjalne potrzeby dietetyczne. Nie czekajmy do ostatniej chwili, żeby odkryć, że nasz gość jest cukrzykiem, że potrzebuje potraw z niską zawartością soli czy też dania koszerne. Pytaj o te rzeczy podczas rezerwacji.

Bycie kimś w stylu konsultanta żywieniowego jest zapewnianiem wspaniałej obsługi naszym klientom. Czy to nie dlatego pracujemy w tej branży?

Howard Feiertag


© Copyright Howard Feiertag
Tytuł artykułu w oryginale “ Effective salespeople help groups with menu planning”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Howard Feiertag - dobrze znany weteran w przemyśle hotelarskim z ponad 40-letnim doświadczeniem w różnych obszarach hotelarstwa: zarządzanie usługami konferencyjnymi, działalność operacyjna hotelu, gastronomia, sprzedaż i marketing, jak również w przemyśle turystycznym, certyfikowany konsultant marketingu i zarządzania, członek wielu organizacji turystycznych i hotelarskich (Institute of Certified Travel Agents, HSMAI, MPI), zdobywca wielu nagród za osiągnięcia w dziedzinie szkoleń m.in. Educator of the Year (Professional Convention Management Association), Excellence in Sales and Marketing Strategy, prawdzi zajęcia dla Educational Institute of AHLA, Hospitality Services of America, MPI, HSMAI, wielu hoteli, organizatorów spotkań oraz biur podróży, autor ksiażki “Lesson From the Field – A Common Sense Approach to Effective Hotel Sales” oraz wielu artykułów w magazynach branżowych m.in. Hotel & Motel Management.

Kontakt:
Howard Feiertag
email:
howardf@vt.edu
www.hsa.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji