Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » 100% penetracja udziału w rynku nie jest...

Artykuły serwisu


100% penetracja udziału w rynku nie jest wystarczająco dobra


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Hotele często przechwalają się, że mają 100% penetrację udziału w rynku. Jeśli obiekt jest dobrze umiejscowiony w kategoriach produktu i ceny, 100% udział w rynku to to, co otrzymuje się, kiedy otwiera się frontowe drzwi i nie wygania się klientów tylnymi drzwiami słabą obsługą. Ponad 100% to rezultat efektywnych działań w sprzedaży.

Na przykład, klient powiedział mi ostatnio, że złą wiadomością było, iż jeden z jego hoteli miał miesięczny zysk mniejszy o 50 tys. $ w porównaniu z zeszłym rokiem, ale miał za to 117% udziału w rynku i 125% indeksu zysku. Na rynkach, które słabną wciąż możliwe jest osiąganie powyżej 100% udziału w rynku, więc wyeliminujmy wymówkę, że malejące udziały w rynku są efektem „złego rynku”.

Prosta definicja 100% udziału w rynku mówi, że jeżeli twój hotel ma 20% dostępnych na rynku pokoi i zachowałeś 20% wszystkich zajętych pokoi w danym okresie czasu, to osiągnąłeś odpowiedni udział zajętych pokoi albo 100% udziału w rynku. To pojawia się co miesiąc w twoim raporcie Smith Travel STR. Jednakże możesz nie mieć dostępu do tego raportu, ponieważ działasz na małym rynku, który nie ma wystarczającej ilości obiektów, aby Smith Travel mógł wystawić odpowiedni i poprawny raport o konkurencji albo nie jesteś hotelem na licencji lub działasz na rynku, który posiada wiele niezależnych, nielicencjonowanych hoteli. Ale i w tych warunkach możliwe jest obliczenie udziału w rynku, jeśli inne hotele podzielą się swoimi stanami obłożenia albo jeśli w twojej okolicy występuje podatek od zakwaterowania.

Z tej definicji powinno być łatwe w zrozumieniu, dlaczego twierdzę, iż osiągnąć 100% udziału w rynku jest relatywnie łatwo. Kolejnym argumentem (wymówką), który często słyszę o utrzymywaniu udziału w rynku w wysokości mniej niż 100%, jest to, iż wpłynęłoby to negatywnie na indeks Yield czy indeks REVPAR. Wręcz przeciwnie, możliwość zarządzania dochodem aby maksymalizować indeks Field pojawia się, kiedy hotel działa powyżej 100% udziału w rynku.

Przy udziale w rynku mniejszym niż 100% trudno jest wybierać klientów dopasowanych do twojego idealnego profilu klienta. Hotel akceptuje taki biznes, jaki się nadarzy, a nie rozwija biznesu, który przyniósłby największe korzyści dla obiektu.

Ulepszanie i wspieranie biznesu są kluczami do penetracji udziału w rynku. Na dowolnym rynku jest niewiele hoteli, jeśli w ogóle są jakiekolwiek, które mają swoich sprzedawców szukających biznesu „na ulicy”. Załoga od sprzedaży nigdy nie będzie w pełni wiedziała, którzy klienci pasują do ich profilu, jeśli nie dokona analizy wszystkich biznesów i firm należących do ich rynku. Równie ważnym do zrozumienia jak kto nie przynosi biznesu obiektowi, jest kto go przynosi. Mnóstwo czasu jest marnowanego na zdobywaniu klientów nie mających dla obiektu żadnego potencjału. To wynik słabych technik kwalifikacji klientów.

Kiedy już określisz potencjalnego klienta, który może mieć dla ciebie jakąś wartość, odrób swoja pracę domową. Teraz jest to o tyle łatwe, że wszelkie źródła są dostępne w Internecie. Zaloguj się na jego stronie albo po prostu czegoś o nim poszukaj. To da ci cenne informacje o firmie, jak na przykład jej rozmiar, położenie, określenie misji czy wartości, a także kluczowe kontrakty. W niektórych wypadkach, zwłaszcza ze stowarzyszeniami, da ci ona również informacje o miejscu ich poprzedniego spotkania czy corocznej konferencji. Miejsce i hotel, z którego korzystali, powie ci, czy są oni w twojej „lidze”.

Przyjście przygotowanym na spotkanie zaimponuje twojemu potencjalnemu klientowi i może ci powiedzieć jak zbliżyć się do niego. Poniżej podano kilka pytań, które można zadać podczas procesu kwalifikacyjnego.

Czy korzystacie z hoteli w okolicy? Wiem, że to brzmi jak słowa bezmózga, ale zadziwia mnie ile razy sprzedawcy zaczynają swoja prezentację tylko po to, aby usłyszeć, ze rozmówca nie potrzebuje hotelu.
Kto w firmie podejmuje decyzje związane z wyborem hotelu i rezerwacjami? Ile czasu jest marnowanego na rozmowy z kimś, kto nie ma wpływu na decyzje?
Z których obiektów korzystaliście obecnie dla swojego biznesu i ile pokoi wynajmujecie w trakcie miesiąca lub roku? To powie ci dużo o ich wrażliwości na ceny, wygodach dla nich ważnych oraz określenia potencjału.
Dlaczego z nich korzystacie i czy jesteście zadowoleni ze sposobu w jaki was obsłużono? To pytanie poinformuje cię o ich czułych punktach i czynnikach zakupu, które są kluczowe do dobicia targu.
Jakimi przedziałami cenowymi kierujecie się podczas poszukiwania hotelu? Pewnie już znasz odpowiedź na to pytanie, po zadaniu poprzednich, ale możesz się dowiedzieć, czy klient negocjował ceny z konkurencja, jeśli tylko znasz ceny u konkurencji.
Czy znacie nasz hotel? Wiele osób z twojego lokalnego rynku mogło nie być w twoim hotelu ostatnio albo w ogóle. Potencjalny klient spoza twojego rynku mógł słyszeć o twoim hotelu, ale jego wiedza może nie być najnowsza. Mogłeś dokonać renowacji albo znaczących ulepszeń od czasu, kiedy widział on ostatnio twój hotel. Nie zakładaj, że znają twój produkt i ceny.

Możesz mieć tylko jedną okazję do spotkania się z tym klientem, więc zrób dobre wrażenie i rozpocznij nowy związek, który może prowadzić do nowego biznesu dla twojego hotelu.

Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą ci skroić prezentację hotelu do wymagań potencjalnego klienta i innych ważnych rzeczy, do których przywiązuje on wagę podczas wyboru hotelu. Kluczem do udanej prezentacji obiektu jest tak dobra jej znajomość, ze nie będziesz zastanawiał się, co zaraz powiedzieć i nie będziesz zagłębiał się w informacje, które są zbędne dla klienta.

Mędrzec powiedział kiedyś, że rosnąca fala porywa wszystkie łodzie. Na większości rynków fala pojawia się, ale nie rośnie. Te obiekty, które nie dokonują przemyślanych i efektownych działań w sprzedaży, odkrywają nagle, że wciąż są na plaży. Zdobycie udziału w rynku powyżej 100% to tak jakby wznieść się powyżej fali.

Carol Verret


© Copyright Carol Verret
Tytuł oryginału "100% Market Share Penetration is Not Good Enough"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Carol Verret – od 1999 Prezes firmy Carol Verret Consulting and Training - zajmującej się konsultingiem oraz szkoleniami w hotelarstwie, jej specjalnością są: zarządzanie dochodem (revenue management), sprzedaż w hotelu, obsługa klienta oraz zagadnienia human resources, autorka licznych publikacji, prowadzi szkolenia ze sprzedaży on-line.

Kontakt:
Carol Verret
Carol Verret Consulting and Training
email:
carol@carolverret.com
www.carolverret.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji