Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Te niezapomniane magiczne chwile w hotelu

Artykuły serwisu


Te niezapomniane magiczne chwile w hotelu


Dodano: 2008-05-13

Drukuj


Jestem przekonana, że jednym z powodów, dla których my ludzie potrafiliśmy przetrwać jako gatunek przez tak długi okres czasu, była nasza selektywna pamięć. Oznacza to, że wykształciliśmy w sobie skłonność do zapamiętywania jedynie dobrych momentów i zapominania o rzeczach złych.

Dlatego też mówimy często o „starych, dobrych czasach”, albo też zaczynamy zdanie od „czy pamiętasz, kiedy...” czym powodujemy pozytywną grupową reakcję wśród naszych słuchaczy, nawet jeżeli prawdopodobnie każdy z nas pamięta konkretne wydarzenie w zupełnie inny sposób.

Tak więc, gdybyście mnie zapytali, jaki był dla mnie rok 2007, powiedziałabym, że mimo wszystko był on w moim przypadku rokiem udanym – na przykład dlatego, że go przeżyłam – i że najlepszą rzeczą, jaka mi się w tamtym roku przydarzyła, była kontuzja nogi, ponieważ uświadomiłam sobie, że dwie zdrowe nogi, są lepsze od jednej. Rozmyślałam również nad swoim rokiem pod kątem odbytych podróży – o miejscach, w których przebywałam, łóżkach w których spałam i różnorodnych doświadczeniach, które były moim udziałem.

Ponieważ podejrzewam, że moja publiczność jest taka bardziej rodzinna, ograniczę moją selektywną pamięć tylko do wspaniałych hotelarskich chwil, które przeżyłam w ubiegłym roku.

Oto więc lista nagród SHY za Niezapomniane Hotelowe Chwile w 2007 roku.

1. Zabierz mnie do siódmego nieba

Hotel de la Paix w Siem Reap za wykraczanie ponad standardowe obowiązki i przy każdej okazji świadczenie niezapomnianej obsługi, co rozmiękczało nawet rygorystycznych dziennikarzy i cynicznych, wymagających podróżnych, którzy przekazywali do domów swoje entuzjastyczne opinie dotyczące pobytu w tym hotelu. Cocktail party przy świecach na dachu hotelu było zdecydowanie uczuciem przebywania w Siódmym Niebie.

2. Dzięki za wspomnienia

Island Shangri-La w Hongkongu za odzyskanie cennego dla mnie, starego pomiętego czasopisma z samolotu linii Singapore Airlines i dostarczenie go do mojego hotelowego pokoju, jak również za odesłanie na mój domowy adres, przez kuriera, kaszmirowego sweterka zostawionego przeze mnie w hotelu.

3. Kamerdyner jest tego sprawcą

Sila Evason Hideaway na Samui w Tajlandii, za to że dysponuje kamerdynerami, którzy wiedzą o tobie wszystko, zanim jeszcze zjawisz się w hotelu - „Namierzyłem cię w Google” stanie się, jak przewiduję, nowym serwisowym sloganem dla wszystkich kamerdynerów.

4. Zapłać, a będzie ci to wynagrodzone

Conrad Singapore za uczynienie z wymeldowania niezapomnianego momentu poprzez wręczanie gościom drobnego podarunku z życzeniami bezpiecznej podróży powrotnej do domu. To drobny gest, ale sprawia tak ogromną różnicę w procedurze, z której dumna jest większość hoteli, nawet tych znanych z luksusowej marki, zapewniających zindywidualizowaną obsługę, a nie potrafiących doglądnąć takich drobnych szczegółów.

5. Obudź mnie zanim odjedziesz

Shangri-La Hotel w New Delhi za śniadanie serwowane w dniu opuszczania hotelu, poprzedzające ten niesamowity moment odlotu samolotem z lotniska Indira Gandhi Airport. Ta filiżanka herbaty i jakaś przekąska jest niewątpliwie dobrym przygotowaniem do jakichkolwiek problemów czekających cię w czasie podróży.

6. Śniadania z nieznajomymi, włącznie z kiełbaskami

Matarangi Manor, Matarangi Beach w Nowej Zelandii, za włączenie kiełbasek do menu, po tym jak poprosiłam o nie pierwszego dnia mojego pobytu w hotelu. Niewielki gest, który ma dla ciebie ogromne znaczenie, kiedy znajdujesz się bardzo daleko od domu.

Na zdrowie, za dalsze wspaniałe hotelowe momenty w nowym roku.

Yeoh Siew Hoon

 

Yeoh Siew Hoon – pochodzi z Singapuru, jest jedną z najbardziej szanowanych redaktorów i felietonistów z branży turystycznej w krajach Azji i Pacyfiku, ponad 20 lat w zawodzie, prowadzi firmę SHY Ventures Pte Ltd., wykładowca, trener, twórca eventów, autorka wielu książek (m.in. "Around Asia In 1 Hr: Tales of Condoms, Chillies & Curries”.

Kontakt:
Yeoh Siew Hoon
SHY Ventures Pte Ltd
email:
siewhoon.yeoh@gmail.com, yeoh.sh@pacific.net.sg


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji