Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Podstawowe koncepcje co-brandingu w przemyśle...

Artykuły serwisu


Podstawowe koncepcje co-brandingu w przemyśle hotelarskim


Dodano: 2008-05-23

Drukuj


Konsumenci XXI wieku stali się coraz bardziej świadomi jakości produktów i usług, których poszukują, wobec czego oczekują ofert wzbogaconych o dodatkowe wartości. Konkurencja wśród przedsiębiorstw w zakresie przyciągania i utrzymywania klientów przybrała obecnie zaciekłe formy. Jedną z technik wykorzystywanych w walce o klienta jest budowanie świadomości marki produktu.

Świadomość marki produktu odnosi się do ustanowienia dobrze znanej nazwy dla danego produktu lub usługi, poprzez którą konkretny produkt lub usługa i ich atrybuty są z łatwością rozpoznawalne i przywoływane w pamięci klientów. Podstawową koncepcją stojącą za świadomością marki jest ustanowienie standardu, na którym klienci mogą polegać, wysoko szacując jej wartość i wyróżniając firmowe produkty spośród produktów firm konkurencyjnych. Jest to potężne narzędzie, wpływające na powtarzalność zakupów. Dla klienta możliwość związania się z konkretną marką często może wskazywać na poziom pozycji społecznej, a czasami może zwiększyć poziom poczucia własnej wartości. Dlatego też, zdolność do wbicia w pamięć klienta marki produktu jest najbardziej efektywnym i wydajnym sposobem powiększania wyniku finansowego. W celu dalszego zwiększania dochodów firmy i swojego udziału w rynku, co-branding – współpraca dwu lub więcej rozpoznawalnych marek w jednej przestrzeni - stał się popularną praktyką. Przemysł hotelarski w dużym stopniu opiera się na tym zjawisku, czy na przykład będą to związki pomiędzy różnymi produktami przemysłu gościnnego (punkty sprzedaży Pizza Hut Express w Holiday Inn), czy tez pomiędzy produktami hotelarskimi a towarami konsumpcyjnymi (toalety kąpielowe i do masażu integracyjnego w Renaissance Hotels)

Historia Co-Brandingu

Filozofia co-brandingu polega na generowaniu dodatkowych udziałów w rynku (i maksymalne zwiększanie strumieni dochodowych) poprzez wywieranie wpływu na świadomość klientów i formowanie związków z jedną, albo z większą ilością marek. Co-branding w przemyśle hotelarskim istniał w tej, czy innej formie już od lat trzydziestych dwudziestego wieku. Dopiero jednak w latach osiemdziesiątych, kiedy Red Lobster otworzył dwie restauracje w obiektach Holiday Inn w Charlottesville, Virginii i w Texarkana w stanie Arkansas, idea ta stała się popularna.

Jak wynika z artykułu napisanego przez Juliette Boone na temat co-brandingu, istnieje co najmniej pięć powodów tworzenia związków:

  • korzyści finansowe
  • dostarczanie klientom produktów o większej wartości
  • poprawa ogólnego wizerunku obiektu
  • wzmocnienie pozycji operacyjnej wśród konkurencji
  • stworzenie przewagi operacyjnej.

Uważa się, że wyniki działalności mogą być poprawione, kiedy jedna firma kompensuje słabe strony innej firmy, poprzez utworzenie związku partnerskiego, w którym obie firmy mogą być beneficjentami.

Co-Branding w przemyśle hotelarskim

Niektóre przykłady pomyślnego co-brandingu w przemyśle hotelarskim obejmują kawę firmy Starbucks serwowaną na pokładzie samolotów United Airlines oraz w różnych markowych hotelach o krajowej renomie, jak również restauracje Denny's działające w niektórych obiektach Holiday Inn. Jak wspomniano powyżej, co-branding może istnieć w wielu różnych przemysłach.

Według artykułu zamieszczonego w Hotel and Motel Management, Econo Lodge i Mr. Clean firmy Procter & Gamble jest efektywnym przykładem partnerstwa przemysłów nie związanych ze sobą. Ponieważ czystość plasuje się bardzo wysoko w obsłudze klienta, kiedy goście rozważają wybór hotelu, Econo Lodge - marka grupy Choice Hotels International - korzystała wyłącznie z produktów firmy Procter & Gamble do sprzątania swoich hoteli. W wyniku specyficznych działań marketingowych promujących ten partnerski związek, Econo Lodge wyszło naprzeciw swoim klientom informując ich, że marka bardzo poważnie traktuje sprawy czystości swoich obiektów.

Wybór właściwego partnera

Wybieranie idealnego partnera jest strategią samą w sobie, w zależności od tego, czy związek zostaje zawarty pomiędzy firmami o podobnej wielkości, czy znacząco różnymi. Proces wyboru wymaga przedsięwzięcia kilku etapów działania: zidentyfikowania strategii pozycjonowania, skontaktowanie się z pośrednikami do pomocy w formowaniu związku partnerskiego, zdefiniowania potrzeb, realizacji związanych ze współpracą zasad, wykonanie analizy dla określenia możliwości wykonawczych spółki; uzyskanie zgody najwyższych organów, zainteresowanych firm na utworzenie związku. I na koniec, przeprowadzenie negocjacji kontraktu. Cele i zamierzenia, jakie każda z firm wnosi do związku, powinny wzmacniać partnerską strategię obu firm. Związki partnerskie złożone z wielkich i małych firm wydawać się mogą związkami o wysoce niezrównoważonych potencjałach. Jednakże istotnym elementem jest tutaj to, że ich produkty uzupełniają się wzajemnie. Egzemplifikacja siły nie zależy jedynie od wielkości partnerów. Zależy ona również od udziału rynkowego danego produktu i jego rozpoznawalności. Komunikacja jest istotnym elementem od samego początku tego procesu. Jeżeli zawodzi komunikacja, związki mogą bardzo łatwo się rozpaść, a sytuacja taka może niekorzystnie wpłynąć na wyniki finansowe obu stron.

Zalety

Z perspektywy obu stron, hotelarza i jego partnera, zdolność do pozyskiwania szerszej bazy klientów i tworzenie nowych relacji z klientami jest jedną z najistotniejszych i najbardziej korzystnych zalet takiego związku. Dochody wygenerowane przez związek mogą przeważyć nad wydatkami związanymi z utworzeniem związku. W rezultacie wydatki budżetowe mogą zostać skoncentrowane w innych obszarach. Ponadto co-branding wzmacnia wiarygodność hotelowej marki poprzez zapożyczanie jej od innych marek. Z perspektywy klienta, markowe produkty nie będą sprawiać żadnych niespodzianek, np. filiżanka kawy Starbucks będzie smakowała tak samo, niezależnie od tego czy zostanie zamówiona w Seattle, Washington, czy w Omaha lub w Nebrasce.

Ponadto idea uzyskiwania „większych wartości za wydane pieniądze” podczas pobytu w określonym obiekcie, jest dla gości decydującym czynnikiem przy wyborze hotelowego produktu.

Wyzwania

Co-branding w przemyśle hotelarskim może być także trudny i skomplikowany. Pomysł wprowadzania nowych zmiennych elementów, które mogą skomplikować codzienne operacje jest jedną z najważniejszych ujemnych stron całej operacji. Kierownictwa hoteli muszą być pewni, że partnerstwo z markowym punktem sprzedaży żywności i napojów, na przykład, nie będzie skutkowało bezpośrednią rywalizacją z istniejącymi aktualnie w ich hotelu, wewnętrznymi usługami tego rodzaju. Zamiast tego, związek powinien uzupełniać ustanowione w hotelu udogodnienia. Inne wyzwania obejmują, ale nie są ograniczone do: wynegocjowania zaangażowania finansowego i wstępnych opłat inwestycyjnych pomiędzy stronami. Strach przed utratą markowej reputacji i jej rozpoznawalnością lub doświadczenia spadku poziomu jakości w trakcie trwania związku oraz troska o związanie się partnerstwem z niewłaściwą marką. Wiele przykładów nieudanych spółek było rezultatem braku komunikacji między partnerami.

Konkluzja

Wraz z rosnącym wyrafinowaniem dzisiejszych klientów, oczekuje się zwiększenia jakości produktów i usług. W związku z tym, bardzo istotne jest, aby firmy były nieustannie świadome potrzeb i pragnień swoich klientów. Taktyka budowania świadomości marki związanej z firmowym produktem w kategorię, która może się wyróżniać wśród innych konkurencyjnych produktów poprzez kontrolę jakości, gwarantuje klientowi niezmienność oferowanego produktu. W przemyśle hotelarskim, marki takie jak Marriott, Hilton, Four Seasons, Virgin Atlantic i Radisson Seven Seas Cruises konsekwentnie rywalizują z nowymi i innowacyjnymi markami, a także wzbogacają swoje aktualne produkty i usługi w celu rozszerzenia swojej bazy klientów. Innym sposobem osiągnięcia tego celu jest utworzenie związku lub co-brandingu, które mogą wykreować u klienta poczucie dodatkowych wartości i ostatecznie zwiększyć sprzedaż dla obu partnerów. Niezależnie od tego czy są to marki z przemysłu hotelarskiego, czy nie, dobranie właściwej marki, oprócz dobrej komunikacji, jest kluczem do efektywnego związku partnerskiego. Pomyślne przedsięwzięcie co-brandingu przynosi w ostateczności korzyść zarówno partnerom, jak i klientowi.

Peggy Yip


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji