Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Blogowanie w przemyśle hotelarskim: Czy już...

Artykuły serwisu


Blogowanie w przemyśle hotelarskim: Czy już zacząłeś blogować? Część 1


Dodano: 2008-07-18

Drukuj


Blogi są najszybciej rozwijającym się medium komunikacji zarówno w biznesie, jak i w przypadku osób indywidualnych. W oparciu o badania Technorati (wyszukiwarka blogów), obecnie istnieje prawie 3 miliony blogów tworzonych każdego miesiąca, a bloggersi tworzą ponad 1,6 miliona wpisów każdego dnia lub 18 aktualizacji w każdej sekundzie!

Czym są blogi?

Blogi są stronami internetowymi z systemami zarządzającymi zawartością pozwalającymi osobom odwiedzającym na dodawanie własnych treści. Stanowią one forum dla przedsiębiorstw i osób indywidualnych dla wymiany poglądów i komunikowania się z ich partnerami, klientami, pracownikami, itd.  Możesz stworzyć strony istotne dla twojego biznesu, umieszczać artykuły w różnych sprawach i zaoferować innym osobom i podmiotom platformę dla wymiany komentarzy i opinii dotyczących tego wpisu.

Glosariusz bloga

W pierwszym etapie na drodze zrozumienia tego zjawiska jest zaznajomienie się z niektórymi kluczowymi określeniami stosowanymi w świecie blogów.

  1. Blogosfera – Społeczność bloggersów
  2. Posty – Post jest artykułem, bądź komentarzem napisanym w blogu
  3. Trackback – Protokół wykorzystywany przez bloggersów wymagający notyfikacji, od osób łączących się z ich dokumentami. Trackbacki umożliwiają autorom śledzenie tego, kto się łączy z nimi lub kto odnosi się do ich artykułów
  4. RSS – Real Simple Syndication – format używany do publikowania często aktualizowanych treści i zawartości, jak np. wejść do bloga
  5. Web Syndication – zjawisko, w którym pewna część strony internetowej jest udostępniana innej stronie; odnosi się do tworzenia web feed'ów (źródeł sieciowych) ze stron, które udostępniają streszczenie, np. nowe wiadomości lub posty
  6. Content Syndication – Zdolność innych użytkowników do wpisywania się do treści na twojej stronie (przy pomocy RSS)
  7. Uspołecznianie bloga (Socializing the blog) - Promowanie swojego bloga poprzez zapraszanie istotnych bloggersów do dokonywania oceny twojej strony poprzez dodawanie postów, komentowanie i łączenie się z nią.

Dlaczego blog?

W związku ze swoją interaktywną naturą, umożliwiającą czytelnikom bieżącą reakcję i dopisywanie komentarzy, blogi oferują rzetelną platformę, zarówno dla piszących, jak i dla czytelników do współdziałania i budowania wzajemnego zrozumienia opinii strony przeciwnej. Pozwala to dyrektorom przedsiębiorstw na bliższe przyjrzenie się temu, jakie uczucia wobec nich żywią ich pracownicy, a przedsiębiorstwom na zrozumienie i zapoznanie się z opiniami klientów na temat ich produktów.

W środowisku biznesowym, uważamy że blogi oferują pewne i rzetelne fora interaktywne, które mogą być używane przez firmy do wczytywania się w potrzeby swoich klientów, skutkując w lepszym zrozumieniu ich wymagań. Informacje takie mogą być przez przedsiębiorstwa efektywnie zastosowane do adaptacji swojej ofert produktowej, aby w możliwie najlepszy i najpełniejszy sposób realizować potrzeby tych klientów. Blogi mogą być skutecznie wykorzystywane przez firmy do ustanawiania wiarygodności i zaufania, oraz do rozeznania się w ich „osobowości i filozofii”.

Blogi a wyszukiwarki internetowe

Dla internetowego handlowca, blogi stanowią potężną platformę marketingową. Nie tylko umożliwiają im uzyskanie lepszego zrozumienia swoich klientów, ale również z tego powodu, że łatwiej jest odszukiwać treści umieszczone na blogach przy pomocy internetowych wyszukiwarek. Wyszukiwarki uwielbiają blogi, ponieważ uwielbiają świeże treści. Za każdym razem, kiedy nowa treść zostaje dodana do bloga, strona z blogiem alarmuje wyszukiwarkę. Skutkuje to częstymi odwiedzinami programu wyszukującego („pająka”) na blogu, w związku z czym zwiększa się optymalizacja strony i jej ranking.

Blogi dysponują również funkcjonalnym urządzeniem RSS (Real Simple Syndicate), co oznacza, że tak szybko, jak szybko twój artykuł / post jest wprowadzony na blog, to użytkownicy otrzymują informację o tym automatycznie. Wchodzą na twój blog, aby ją przeczytać, albo czytają ją poprzez swój czytnik RSS. Wszystko to odbywa się w czasie rzeczywistym na twojej stronie internetowej. Im więcej piszesz, tym więcej osób będzie to czytało i komentowało. Bloggersi łączą się ze swoimi blogami podczas komentowania postów. Tak więc, za każdym razem, kiedy pojawiają się świeże treści, niezależnie od tego, czy to ty napisałeś nową wiadomość, czy czytelnicy twojego bloga zamieścili swoje komentarze, wyszukiwarka zostaje o tym zawiadamiana i odwiedza twoją stronę.

Blogi pomagają w zabezpieczaniu jakościowych linków odnoszących się do ważnych blogów poprzez trackbacki i komentarze, co w świecie blogów nazywa się również „uspołecznianiem blogów.” Pomaga to w uzyskiwaniu popularności połączeniowej i istotności linków, a pomaga również w bardzo szybkim uruchamianiu istotnego ruchu na stronie.

Blogi dla przemysłu hotelarskiego

Przemysł hotelarski może bardzo skutecznie wykorzystywać technologie blogów, jako swoje narzędzie marketingowe. Blogi mogą być efektywnie wykorzystywane przez hotele i marki w celach komunikacyjnych z ich klientami i do rozwijania zrozumienia ich potrzeb. Naszym zdaniem, jedną z najlepszych form blogów dla przemysłu hotelarskiego jest skoncentrowanie się na informacjach o lokalnych hotelowych rynkach.

Hotele mogą z powodzeniem wykorzystywać blogi dla przekazywania informacji o atrakcjach i innych ciekawych miejscach z ich lokalnego rynku. Znacząca ilość osób korzysta z hoteli właśnie z powodu lokalnych wydarzeń, atrakcji, ciekawego spędzania czasu, itd. Dlatego też blogi przedstawiające lokalne miejsca, będące celem podróży turystycznych, mogą być bardzo skuteczne w hotelowym marketingu.

Istnieje kilka kategorii i cech funkcjonalnych wartych rozważenia podczas budowania blogów przemysłu hotelarskiego. Przykład blogu przemysłu hotelarskiego może być odnaleziony na http://blog.rivernorthhotel.com, i na http://www.experiencewashingtonstate.com. W tych przykładach blogi te zajmują się dyskusją na temat turystycznych lokalizacji i szczytowych atrakcji na hotelowych rynkach lokalnych. Zamieszczają również informacje na temat restauracji znajdujących się w określonym regionie i zapewniają czytelnikom możliwość dodawania swoich komentarzy i opinii. Możesz przedyskutować urządzenia i udogodnienia oferowane przez twojego hotelarza przez stworzenie sekcji wybranych obiektów.

Kiedy pisałam ten artykuł, poczułam się tak, jakbym odkrywała nową pasję lub wybierała się w nową podróż do świata blogów. W przyszłych artykułach, będę się zajmować najnowszymi ideami i strategiami dotyczącymi blogowania, a także poradami w sprawie blogów i historiami opisującymi sukcesy w ich wykorzystywaniu.

Część druga blogowania w przemyśle hotelarskim zajmuje się poradami zmierzającym do odnoszenia sukcesów w blogowaniu, promocji blogów, metod śledzenia zwrotów z inwestycji na blog, dostarcza przykładów blogów przemysłu hotelarskiego i udziela odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące blogowania.

Benu Aggarwal


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji