Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Twoja sytuacja jest określona miejscem, w którym...

Artykuły serwisu


Twoja sytuacja jest określona miejscem, w którym przebywasz


Dodano: 2008-07-21

Drukuj


Kiedy odwiedziłem wczoraj supermarket Safeway, aby zakupić proszek do prania, byłem tak oszołomiony paletą oferowanych do sprzedaży artykułów, że prawie wyszedłem, nie kupując niczego. W jaki sposób tak prosty proces zakupu proszku do prania stał się procesem tak wysoce emocjonalnym, tak samo-określającym się doświadczeniem? Moje sumienie podpowiadało mi, abym wybrał środek przyjazny dla środowiska naturalnego, ale inna część mojej natury zapragnęła, aby moje ubrania pachniały świeżością górskiego powietrza, tak jak  w linii środków Tide Mountain Fresh..

„Dlaczego Płacić Więcej?” krzyczy nalepka ABC – bardzo ważny argument, ale czy na pewno chciałbym być widziany przy kasie z tym tandetnym opakowaniem? Mnóstwo innych korzyści starało się zaabsorbować moją uwagę. Dawn Stainscrubbers!, Colorguard!, All Stainlifters! Jeżeli podjąłbym złą decyzję, to czy lodowce roztopiłyby się, a biel zamieniła w róż? A jeżeli chciałbym środek, który charakteryzowałby się wszystkimi funkcjami sugerowanymi przez reklamy? Niestety taka opcja nie wydawała się możliwa do zrealizowania. Byłem zmuszony wybrać to, co było dla mnie najważniejsze.

Ten ciągły proces wywyższania się wśród marek, nieustępliwa pogoń za artykułami „Nowymi i Ulepszonymi!” spowodował, że to, co zwykło być prostą decyzją zakupową, stało się nagle wysoce skomplikowanym procesem. Hotele nie są w tym obszarze wyjątkiem. Zwyczajowo dzielono je na trzy kategorie – budżetowe, średniej klasy i luksusowe – a klient podejmował decyzję w oparciu o lokalizację i cenę. Sprawy zaczęły się komplikować w latach osiemdziesiątych, to znaczy w czasie, kiedy ktoś zdał sobie sprawę z tego, że nie wszystkie hotelowe lobby muszą być wykonane w mosiądzu i marmurze, nie wszystkie hotelowe pokoje muszą być w beżu, a wszystkie bary w lobby nie muszą być nieciekawe. Możemy podziękować Ianowi Schragerowi i Philippowi Starckowi za przewodzenie w tej rewolucji stylistycznej.



Od tego czasu, niezwykle popularne stały się hotele butikowe, ale z powodu wyższych cen i miejskiej lokalizacji, rynek ten w znacznym stopniu został ograniczony do młodych i zamożnych podróżnych z wielkich miast. Wszystko to zaczyna się zmieniać wraz z nową generacją butikowych hoteli: opartej na mającym wkrótce nastąpić wszechobecnym „hotelowym stylu życia”. Jak na ironię, hotele butikowe, które zostały stworzone jako alternatywa wobec hotelowych łańcuchów, zaczynają być kierowane poprzez takie właśnie łańcuchy. Próbując przywrócić utracony biznes i zdobyć nowe biznesowe źródła dochodów, łańcuchy wprowadzają koncepcję butików dla mas. Hotele wpływające na styl życia obsługują turystę, który chce zapakować coś więcej, niż tylko swoje piżamy, kiedy udaje się w podróż, on chciałby zabrać ze sobą cały swój styl życia: technologię, zdrowie i dobre samopoczucie, życie towarzyskie, psa, a nawet nieco produktów przyjaznych środowisku.

Jednymi z tych łańcuchów są hotele reklamowane w rzeczywistości wirtualnej. Wraz ze swoją obietnicą „projektów o wpływach zurbanizowanych akcentów, dostępną technologią, stylem i atmosferą społeczną” koncepcja ta brzmi jak tania namiastka W Hotels i taką jest – z wyjątkiem tego, że Starwood wykazał się dalekowzrocznością, aby zrobić to samodzielnie. Sieć W była pierwszą, która zaproponowała zmianę koncepcji butiku w łańcuch hotelowy, a obecnie są na etapie przepakowywania ich wysoce efektywnego produktu w ramy, które jak się wydaje pozwolą na obniżenie cen, będą bardziej dostępne i staną się bardziej powszechną ich wersją.

Starwood wprowadza również łańcuch hotelowy, obiektów środowiskowych o przedłużonych pobytach, zainspirowany przez Westin Hotels. Podczas gdy współczesne hotele butikowe kładą nacisk na hedonistyczny styl życia, to hotele środowiskowe Starwooda koncentrują się na ukierunkowanych na zdrowie i świadomych społecznie podróżnych. Wcześniejsze promocje przekonują do zużywających mniej wody zlewów i toalet, przyjaznych otoczeniu naturalnemu materiałów, żarówki energooszczędne oraz dozowniki szamponu i płynu do włosów, pomagając gościom w recyklingu, oszczędzać i utrzymywać niższy wpływ kanonów najmodniejszego stylu życia, w przełożeniu na warunku turystyczne, chociaż cechy te niekoniecznie są na bieżąco umieszczane na stronach internetowych. Progresywne i godne polecenia idee, ale czyż nie powinny tego robić dzisiaj wszystkie hotele.

Trzecim godnym zauważenia łańcuchem kreującym styl życia jest Edition, który zespala w jedno, najbardziej nieprawdopodobny duet: Bill Marriott i Ian Schrager. Najnowsze informacje w mediach wskazują, że Edition „będzie odzwierciedlał zmieniające się style życia i obsługiwać ogromny, zaniedbany rynek gości oczekujących, a jednocześnie wymagających unikalnego doświadczenia, zamiast zwykłego miejsca do spania. Obiekty, z jednej strony wyróżniające się, będą jako całość kładły nacisk na dobre wzornictwo, jakość, oryginalność, autentyczność i charakter, a jednocześnie będą świadczyły nieskazitelną, nowoczesną i wspaniale spersonalizowaną obsługę.” Ambitne zamierzenie, ale kiedy osobą kierującą koncepcją, wzornictwem, marketingiem, gastronomią i napojami, jest Ian Schrager, a Marriott nadzoruje rozwój i działalność operacyjną, to Edition bez wątpienia będzie liczącym się graczem rynkowym. Interesująca może być uwaga, iż w sierpniu 2006 roku, gdzieś w okolicach otwarcia niesamowitego Gramercy Park Hotel, Schrager powiedział w wywiadzie dla USA Today, „Kiedy Marriott się za to zabrał, to nadszedł czas, aby pójść dalej.” Możemy zakładać, że ten błyskotliwy człowiek się nie myli i włączył się w te działania, aby zmienić tę percepcję.

Tak jak butikowe hotele, hotele stylu życia będą małe (do 200 pokoi), ale podczas gdy współczesne hotele butikowe wykazują tendencję do lokowania się w wielkich miastach, to hotele stylu życia będą przede wszystkim skoncentrowane na rynkach wtórnych: w mniejszych miastach, na peryferiach i przedmieściach. Dziwnie się składa, że pierwsze reklamowane w wirtualnych mediach i środowiskowe hotele (marka Element Hotels), których otwarcia oczekuje się w późniejszym okresie tego roku, budowane są obok siebie w Lexington w stanie Massachusetts. Prawie 75 procent hoteli wirtualnych znajduje się obecnie w trakcie budowy, podczas gdy Starwood przewiduje powstanie około 500 hoteli środowiskowych na całym świecie. Edition, ogłosił nie dalej jak w styczniu, że pozostaje na razie w tyle, ale zamierza od samego początku zainicjować taki program w wymiarze międzynarodowym, spodziewając się otworzenia pierwszego hotelu około roku 2010.

Tak samo więc, jak zakup filiżanki kawy, samochodu lub środka piorącego, wybór hotelu staje się dużo bardziej złożonym procesem, takim, który odkryje tak dużo informacji o twoim budżecie, że będzie można zidentyfikować, kim jesteś.

Na wypadek, gdybyście byli tym zainteresowani, zdecydowałem się na Tide Mountain Fresh. Moje ubranie naprawdę pachnie bardzo, bardzo przyjemnie.

Daniel Edward Craig


Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji