Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wyróżniaj się, albo zgiń

Artykuły serwisu


Wyróżniaj się, albo zgiń


Dodano: 2008-08-05

Drukuj


Wyróżnienie twojego hotelu spośród innych hoteli funkcjonujących na rynku zawsze jest wyzwaniem. Każdy obiekt poszukuje swojej części krótkoterminowych, wypoczynkowych i grupowych klientów – w zależności od swojej lokalizacji, rozmiaru i segmentu w przemyśle hotelarskim.

Kiedy reprezentujesz hotel niezależny, za którym nie stoi żadna rozpoznawalna marka, może to być inny rodzaj wyzwania. Twoja nazwa może nie być łatwo rozpoznawalna na rynku, w którym działasz – w przeciwieństwie do konkurencyjnych hoteli reklamujących się dobrze znanymi symbolami.

Jednakże, status hotelu niezależnego, bez konieczności odpowiadania za swoje działania przed franczyzodawcą, może stanowić wielką zaletę i pozwolić ci na stanie się prawdziwie oryginalnym obiektem. Zakładając, że masz właściwie dobrane kierownictwo hotelu, możesz cieszyć się pełnym zakresem elastyczności i wolności w marketingu i promocjach. Jest to prawdziwe znaczenie bycia „niezależnym” - dysponowanie całkowitą, kreatywną kontrolę nad swoimi promocjami, reklamami i nagłośnieniem swojej działalności.

Oto kilka sposobów na wyćwiczenie twoich marketingowych muskułów w charakterze niezależnego hotelarza:

Uaktywnij swój osobisty urok

Rozpocznij osobistą obsługę  i opiekę nad swoimi gośćmi, już od momentu, kiedy wchodzą do hotelu. Zakładając, że twój hotel jest relatywnie mały w porównaniu do gigantów obsługujących wielkie konwencje i konferencje, poświęć swój czas, jako właściciel hotelu lub dyrektor naczelny na odwiedzenie hotelowego lobby. Przedstaw się gościom, wręcz im swoją wizytówkę i osobiście ich powitaj.

Możesz nawet zastosować taką opcję, jeżeli masz na to odpowiedni budżet i personel, aby zatrudnić specjalną osobę, która zajmowałaby się pomocą w trakcie meldowania się do hotelu, odprowadzaniem gości do ich pokoju, zajmowaniem się ich bagażami i wręczaniem wizytówek na wypadek gdyby później gość jeszcze czegoś potrzebował. Dzięki temu, gość nie będzie musiał przeprowadzać żadnych negocjacji z wieloma osobami w recepcji czy z bagażowym i nie będzie się czuł zobowiązany do dawania im napiwków na swojej drodze od wejścia do hotelu, do swojego pokoju. Posiadanie takiego poziomu spersonalizowanej, profesjonalnej obsługi, która nie jest ukierunkowana na zarabianie na napiwkach, ale raczej na chęć zaspokajania niezbędnych potrzeb gościa, pozwoli na zamianę podróżnego raz korzystającego z usług hotelu, w bardzo cennego wielokrotnego gościa.

Rozszerz takie spersonalizowane podejście na dalsze obszary. Zaoferuj gościom powitalne drinki w trakcie meldowania się w hotelu. W lecie chłodną lemoniadę, a w zimie gorący cydr. W porach obniżki cen na barowe drinki (happy hour), zaoferuj drinki lekko energetyzujące. Jak serdecznie będą się czuli goście przy koktajlu podanym przez uśmiechniętego pracownika hotelu, po ciepłym przywitaniu, kiedy meldują się w hotelu po długim, wyczerpującym locie. Jako hotel niezależny, masz opcję eksperymentowania z tego rodzaju dodatkami i udogodnieniami dla twoich gości.

Zbuduj unikalną osobowość

Hotele markowe obstają przy zasadzie oferowania konsekwentnego, jednolitego doświadczenia we wszystkich swoich obiektach. Podczas gdy konsekwencja w działaniu zawsze jest bardzo istotna i ceniona, to jednocześnie nie pozostawia zbyt wiele miejsca dla wyróżniania się, bycia kimś specjalnym, a przede wszystkim – niezapomnianym. Ty, z drugiej strony, możesz zaoferować swoją unikalna osobowość, jako hotel butikowy. Możesz być elegantszy i bardziej stylowy, trochę oryginalniejszy i podejmować bardziej wymyślne i niekonwencjonalne działania.

Część tej osobowości zawarta jest w twoim projekcie. Jeżeli rozważasz możliwość przeprowadzenia  renowacji, postaraj się współpracować z lokalnymi projektantami wnętrz, którzy są dobrze znani w twojej społeczności. Kontynuuj ten lokalny wydźwięk poprzez oferowanie domowych produktów wytwarzanych przez okolicznych farmerów. Uczyń tak samo ze swoimi wypiekami, poprzez promowanie lokalnego piekarza, albo opracuj specjalny przepis kulinarny na sernik lub gorące bułeczki z masłem. Wykorzystaj w promocji fakt, że współpracujesz z tymi lokalnymi przedsiębiorcami.

Zaoferuj również coś nieprzewidywalnego w pokojach gościnnych. Zamiast zwyczajowych udogodnień łazienkowych, z których tak wielu z nas korzystało i szybko o nich zapomniało, zaopatrz swoje łazienki w nowe szampony i mydła przyjazne dla środowiska naturalnego, wyprodukowane ze specjalnych balsamicznych składników łagodzących wszystkie rodzaje skóry. Ewentualnie zamiast powszechnie przyjętych butelek z wodą, przygotowanych da gości w ich pokoju, umieść tam parę butelek z najmodniejszym ostatnio na rynku, owocowym drinkiem.

Zagwarantuj swoim gościom różnorodne pakiety i promocje, jakich nie mają markowe hotele. Przeprowadź burzę mózgów ze swoim zespołem kierowniczym dla wykreowania odpowiedniego rodzaju tych promocji. Na przykład, w naszym nowym obiekcie Hotel Sax w Chicago, oferujemy rozrywkowy pakiet 'Celebrity Rider', czyli pakiet z dodatkowymi uzupełnieniami, których zażyczyły sobie sławne osoby. W pakiecie tym oferujemy gościowi wszystko, co jego lub jej ulubiony wykonawca otrzymuje w klauzulach dodatkowych do rezerwacji pobytu. Ten rodzaj informacji kontraktowych dotyczący sławnych osób jest dostępny w Internecie.

Na przykład, jeżeli ktoś jest fanem Jennifer Lopez i odkrywa, iż klauzula dodatkowa w jej kontrakcie stanowiła, że wszystko w jej hotelowym pokoju musiało być białe (biała pościel, białe kwiaty, itd.), to sprawimy, że pokój gościa, który sobie tego zażyczy, będzie wyglądał identycznie, jak pokój Lopez. Pakiet ten pozwala nam, na wygenerowanie dodatkowych przychodów. Przyniósł on nam także niewiarygodną publicity. A ponadto sprawia, że goście nas za to uwielbiają – kreuje on unikalne wspomnienia, które będą trwały przez całe życie i ustawią nasz hotel daleko przed konkurencją.

Zwiększ odwiedziny swojej strony internetowej

Przenieś indywidualność hotelu na swoją stronę internetową. W obecnych czasach, strony internetowe są jednym z najlepszych sposobów dla wypromowania własnego przedsięwzięcia. Jeżeli jesteś częścią wielkiej marki, to twoja strona internetowa jest poddawana nieustającej kontroli. Jako niezależna firma zaś, masz opcję bycia bardziej kreatywnym. Jako że, tak wielu podróżnych przegląda hotelowe strony internetowe, zanim zdecyduje się na zarezerwowanie usług turystycznych, wykorzystaj to internetowe medium, jako sposób na zabłyśnięcie na hotelarskim rynku. Oferuj pakiety i promocje na stronie internetowej, które zawierają trudne do zdobycia bilety na lokalne wydarzenia lub atrakcje. Promuj unikalne kulinarne menu, a nawet przepisy stosowane w twojej restauracji (-ach). Połącz promocje z innymi lokalnymi atrakcjami i spotkaniami. Ponadto upewnij się, czy jesteś znacząco obecny w wyszukiwarkach i że oferujesz liczny zestaw linków.

Na przykład, w naszym hotelu w Lake Tahoe, umieściliśmy naszego hotelowego kota Thomasa, bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Podróżni dokonują rezerwacji naszego kurortu w rzeczywistości z powodu naszej wspaniałej lokalizacji i Thomasa. Życzą sobie się z nim spotkać, kiedy wprowadzają się do hotelu. Thomas stał się częścią naszej osobowości i lokalną atrakcją tego kurortu, tak więc promujemy go na naszej stronie internetowej. Jest to zabawne, jakieś inne zjawisko i pomaga nam ono wyróżniać się spośród wielu innych kurortów i destynacji turystycznych tej zimy i lata.

Tak więc, ceńcie swoją niezależność i sprawcie, aby o waszym hotelowym obiekcie mówiło się 'na mieście'.  Wykazując nieco pomysłowości i kreatywnego myślenia, możesz spowodować, że twój marketing będzie świecił przykładem, a twój hotel pozostanie w czołówce wyborów dokonywanych przez klientów.

Mark van Hartesvelt


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji