Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wskazówki dla niezależnych hoteli odnośnie...

Artykuły serwisu


Wskazówki dla niezależnych hoteli odnośnie zwiększenia dochodu. Zacznij myśleć jak łańcuchy


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


W wielu miastach wybrzeża Florydy i w miastach w Stanach Zjednoczonych, niezależne hotele borykają się z codziennym zadaniem sprzedawania pokoi obok hoteli zrzeszonych w łańcuchach. Większość niezależnych hoteli musi walczyć z wtapianiem się na rynku, ograniczonymi funduszami na marketing, a czasem potrzebą polegania na nadmiarze gości z sąsiednich hoteli sieciowych. Ale co robić, jeśli nie ma takiego nadmiaru?

Skonsolidowany marketing i współdziałanie marek sieciowych zagraża przyszłemu istnieniu wielu niezależnych hoteli, ale pojawiło się teraz na horyzoncie kilka rozwiązań. Dzięki internetowi i innym formom narzędzi w sprzedaży elektronicznej, niezależne hotele mają możliwość równej walki, ale być może będą musiały zapożyczyć kilka technik od łańcuchów hotelowych.

Współudział rezerwacji

Udział rezerwacji jest bastionem hoteli sieciowych od wielu lat. Biura centralnej rezerwacji, uczestnictwo w globalnych systemach dystrybucji (GDS), ciągły elektroniczny dostęp do cen i aktualnego stanu pokoi oraz reklama w ramach marki są budzącymi grozę atutami sieci franchisingowych. Obietnica 25%, 30%, 35% lub więcej w udziale rezerwacji do ogólnej sprzedaży jest najsilniejszym powodem wejścia do sieci.

Czysta natura internetu i popularność pośredników online zmieniają samo pole rozgrywki. Teraz dla niezależnych hoteli możliwe jest uzyskanie 30% i większego udziału rezerwacji bezpośrednio z internetu, bez konieczności wchodzenia do sieci. Fakt, że większość opłat za licencję wynosi ponad 5% lub 6% ogólnej sprzedaż pokoi, gdy koszty sprzedaży przez internet są niskie, powoduje konsternację wśród wielu obiektów sieciowych.

Podjęta dobrowolnie wojna obiektów sieciowych przeciw pośrednikom została wywołana, co najmniej po części poprzez ich obawę, że sukces rezerwujących poprzez pośredników mógłby zagrozić ich podstawowej rezerwacji oraz sposobowi istnienia, również poprzez podkopywanie lojalności marki. Niezależne hotele mogą uczestniczyć w tej grze.

Rozprzestrzenianie się specjalistycznych typów marek, stworzonych przez obiekty franchisingowe, spowodowało trochę zamieszania na rynku. Poprzez wypełnianie nisz rynkowych, kilka sieci osłabiło swoje działania markowe poprzez tworzenie zbyt wielu marek i zamieszanie w głowach podróżującej społeczności. Szczerze mówiąc, znam wielu ludzi, dobrze obeznanych z hotelami, którzy nie potrafią określić lub opisać wszystkich ostatnich produktów na rynku; wyobraź sobie zatem ciężkie położenie przeciętnego podróżującego.

Teraz nie zrozumcie mnie źle, oczywiście nie przewiduję upadku franchisingu hotelowego. W większości zatrudniają oni doskonałych ludzi robiących dobrą robotę dla swoich sieci. Czuję jednak, że mniejsze niezależne hotele, po raz pierwszy, mają doskonałą możliwość konkurowania.

Wiele sieciowych hoteli teraz po raz drugi spogląda na udział rezerwacji od strony sieci wobec swojego obiektu.

Znaczenie sprzedaży elektronicznej

Najbardziej oczywistą lekcją od hoteli sieciowych jest wartość internetu. Jak eksperci mówią, internet jest wciąż najbardziej efektywnym i wartościowym narzędziem sprzedaży, kiedykolwiek odkrytym. Trudno jest uwierzyć, że ciągle jest wiele niezależnych hoteli, które nie odkryły jeszcze wielu korzyści z działania on-line.

Jest teraz mnóstwo niezależnych hoteli otrzymujących ponad 30-35% ogólnej sprzedaży z online, podobnie jak ich więksi „bracia” sieciowi. Internet wyniósł niezależne hotele z relatywnej ciemności i spowodował, że stały się one globalnymi graczami na światowym rynku.

Poprzez pośredników jak GenaRes w Teksasie, niezależne hotele mają dostęp do wartościowych GDS-ów, które umożliwiają biurom podróży, liniom lotniczym i firmom wynajmującym samochody rezerwować swoje hotele. Opłaty są umiarkowane i to ustawia je na równi do obiektów sieciowych. Rezerwacje od biur podróży ciągle rosną.

Porady eksperckie biznesu hotelowego

Inną mocną stroną jaką mają obiekty sieciowe była zawsze baza wiedzy eksperckiej dostarczana przez samą sieć. Dobre doradztwo biznesowe od posiadających wiedzę i utalentowanych ludzi z sieci pomaga swoim członkom obrać właściwy kurs w marketingu i działaniach operacyjnych swoich hoteli.

Pomagają oni w cenach i pozycjonowaniu na rynku, zebraniu wartościowych danych z rynku, analizie tych danych i dostarczaniu technik sprzedaży dla obiektów, które w zamian, pomagają im rozwijać udane strategie operacyjne. Wiele niezależnych hoteli ciągle robi to na wyczucie, często bez dobrego planu strategicznego.

Duch przedsiębiorczy wielu niezależnych operatorów hotelowych, z szacunkiem, ale przeszkadza wielu z nich w szukaniu pomocy doradczej na zewnątrz. W niektórych przypadkach, takie wewnętrzne myślenie ograniczało ich wzrost. W dodatku, większość powiązań członkowskich, możliwych dla mniejszych niezależnych obiektów, nie ma albo budżetu albo doświadczenia, aby pomóc swoim członkom w ten sam sposób, w jaki sieci franchisingowe pomagają swoim obiektom licencyjnym.

Występują dwa możliwe zasoby dla niezależnych hotelarzy, ale należy po nie sięgnąć aby je odnaleźć. Jest wielu doświadczonych hotelarzy, którzy mogą dostarczać porad, solidnych rozwiązań i technicznej porady za skromną opłatą. Czasami tylko mała rada załatwi sprawę. Nie musi być to kosztowne ani ciągłe rozwiązanie.

Największą różnicą pomiędzy dużymi hotelami a małymi niezależnymi obiektami są same liczby. Wiele mniejszych hoteli zrobiłby właściwie gdyby wykorzystało kilka technik używanych przez obiekty sieciowe, aby odpowiednio wypozycjonować i wejść na rynek ze swoimi hotelami.

Chociaż stanowiska są o wiele bardziej połączone w mniejszych hotelach, mogą one ciągle zajmować się tą samą sprzedażą oraz kwestią gromadzenia danych, jak ich więksi „bracia” poprzez zatrudnienie doświadczonego trenera dla swojego biznesu, kogoś do czasowego poprowadzenia do wzrostu hotelu na rynku. Korzyści mogą być ogromne.

Kopiowanie kogoś jest najszczerszą formą schlebiania. To może być klucz do sukcesu. Większość obiektów franchisingowych ma duże budżety na badania i rozwój, ich stać na najlepszych możliwych ludzi i trzymają rękę na pulsie rynku. Niezależne hotele zrobiłyby dobrze, aby badać i naśladować kilka z tych zasobów.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Revenue Grabbing Tips for Independent Hotels; Start Thinking Like the Chains"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji