Strona główna » Gastronomia » Naprawianie niedoróbek w menu: Szybka poprawa

Artykuły serwisu


Naprawianie niedoróbek w menu: Szybka poprawa


Dodano: 2013-10-02

Drukuj


Każda część twojego biznesu poddawana jest testowi na swoją siłę i produktywność. Menu jest dokumentem numer 1 w sprzedaży i wymaga poddania go szczegółowemu badaniu. Zapoznaj, z niżej przedstawioną listą, pracowników kuchni i personel pierwszego kontaktu z klientem – jest to idealny porządek zebrania na twoje najbliższe spotkanie z załogą.

Popraw marżę zysku

  • Mniejszy wybór: nadszedł czas na wycięcie 10 % najmniej popularnych pozycji z menu – czy ktokolwiek to zauważy. Mniej pozycji będzie oznaczała mniej potrzebnych składników.
  • Mniejsze dania: czy mega-danie może być zmniejszone i zaprezentowane na innym talerzu?
  • Aktualizuj Karty recepturowe: faktem jest, że następnego dnia po wyliczeniu kosztów menu, są one już nieaktualne, chyba że aktualizujesz koszt składników niezbędnych do przygotowania potraw. Praca ta należy do pomocnika szefa kuchni lub personelu biurowego – specjalny program komputerowy bardzo ułatwia wykonywanie tego zadania.
  • Czy w menu znajduje się wystarczająca liczba wysoce zyskownych pozycji? Z pewnością używasz najlepszych składników do przygotowywania potraw, ale musi być trochę pozycji, w których koszt składników nie przekracza 10 %, dla zrównoważenia tych, w których koszt ten jest zdecydowanie wyższy. Istnieją powody do serwowania żeberek i skrzydełek kurczaka – przyjrzyj się temu dokładnie. Czy musisz stworzyć jakieś nowe potrawy, generujące większy zysk? Te słynne, głęboko smażone cebulowe 'kwiaty' zapewniają super zyski – jaki jest twój ekwiwalent?
  • Podnieś ceny, i wyjaśnij dlaczego. To może być straszne dla restauratora, który utrzymywał te same ceny przez długi okres czasu, ale jaka jest alternatywa? 


Sprawdź popularność i zainteresowanie potrawami

  • Czy zdrowe oznacza także frajdę? Czy nazwy lżejszych pozycji z menu brzmią ekscytująco, czy też nie lepiej od tych przyrządzanych w domu? Jest to łatwy sposób wyróżnienia się od innych miejsc zapchanych wegetariańską lasagne.
  • Nie ma pszenicy, nie ma problemu. Niezależnie od tego czy jest bezglutenowe, nisko tłuszczowe, czy nisko węglowodanowe, istnieje duży popyt na pozycje menu, umożliwiające utrzymywanie 'mojej specjalnej diety'.
  • Szczęśliwe dzieci, szczęśliwe rodziny. Dobre menu wymaga takich pozycji, które utrzymują stres ojca rodziny na niskim poziomie. Wielu rodziców chciałoby jakiegoś zdrowego kącika dla swoich grymaśnych dzieci: grillowane kurczaki, a nie głęboko smażone kotlety drobiowe.
  • Nie używaj trudnych słów. Upewnij się, aby wszystkie słowa były łatwe do wypowiedzenia lub napisania, szczególnie wtedy, kiedy zaopatrujesz szeroki rynek. Nawet francuskie określenia sprawiają kłopot większości osób.
  • Menu odpowiada na pytania. Pełne opisy potraw oznaczają, że klient jest zazwyczaj gotowy do złożenia zamówienia, kiedy przy stoliku zjawia się kelner – oszczędza to sporo czasu. Upewnij się, aby problematyczne wybory były ukryte: 'strączki chilli są pikantne, a nie gorące'.
  • Coś nowego: Dla dziesięciu procent klientów, którzy zawsze oczekują zmian i nowości, są potrawy specjalne lub wystarczająca ilość możliwości wyboru, aby powstrzymać ich przed nudą.
  • Coś przewidywalnego: Dla pozostałych 90 procent, którzy życzą sobie tego samego, co ostatnio, w menu muszą zostać utrzymywane 'pewniaki', które spowodują, że będą do lokalu wracać.
  • Czy starcza słodkości? Musisz mieć bogatą opcję wyboru owoców, ciepły pudding, czekoladę, coś z kremem, coś mrożonego i coś takiego, co może sugerować, że nie powoduje przybierania na wadze. Desery mogą być wysoce zyskownymi potrawami i dodawać gościom uśmiechu na pożegnanie.
  • Czy za dużo jest pozycji dla 'niego', czy dla 'niej'? Pomyśl o tych parach męsko/damskich – czy w menu są pozycje, które będą im obojgu odpowiadały? Stek, czy surówka – dobre menu wymaga obu tych pozycji, a nie tylko jedną symboliczną potrawę.
  • Unikaj zgłaszania weto wobec menu. Twoja restauracja z owocami morza będzie miała gości, którzy nie lubią ryb, a twój grill będzie odwiedzany przez wegetarian. Upewnij się, abyś miał w dyspozycji odpowiednią ilość apetycznych wyborów, aby nie postanowili już do twojego lokalu nie wracać.
  • Czy masz wystarczająca ilość dodatków? Powinieneś mieć trzy surówki do wyboru, a nie tylko jedną i co najmniej dwie opcje wyboru chleba – wszystkie przygotowane na bazie tych samych składników.


Sprawdź design i sposób przygotowania menu

  • Drukowanie: łatwe do wytworzenia i łatwe do dokonywania w nim zmian. Idealnie zaprojektowane na twoim komputerze, a następnie wydrukowane na laserowej drukarce lub kopiarce. Maszyny do laminowania są również niedrogie.
  • Rozplanowanie: czy najbardziej zyskowne pozycje znalazły się w najlepszym miejscu menu? Jeżeli generują najlepszy zysk, powinny być umieszczone w pierwszej sekcji.
  • Kształt ceny: czy ceny są tak zaprojektowane aby pozyskiwać dodatkowe 50 centów lub 80 centów? 12,50 $ lub 12,80 $, a nie 12 $.
  • Przebiegać wzrokiem, czy czytać? Niektóre osoby lubią szybko przeglądać menu, podczas gdy inne pragną przeczytać każde słowo. Dobre menu pozwala na wybór obu opcji, z przejrzystymi sekcjami i nagłówkami, plus szczegóły dotyczące składników i przyrządzania potraw, dla tych którzy chcą zapoznać się z dużymi ilościami fachowych informacji
  • Mniej stron, za to z większą ilością informacji: zamiast jednej, stosuj dwie kolumny i dwie zamiast czterech stron.
  • Czy menu są łatwe do odszukania i czy można się nimi podzielić? Wydrukowane kopie powinny być dostępne w restauracji, na życzenie. Powinny być dostępne do ściągnięcia ze strony internetowej w formacie PDF, wraz ze stroną poświęconą menu, która jest łatwa w czytaniu, bez konieczności jej ściągania. Uważaj na biały tekst na czarnym tle – zazwyczaj trudniej go wydrukować.

 
Źródło: Profitable Hospitality

 


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji