Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Kim jest właściwie kamerdyner ?

Artykuły serwisu


Kim jest właściwie kamerdyner ?


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Rzadki jest tydzień, który mija bez słowa o kilku hotelach wysokiej klasy oferujących usługi kamerdynera jako sposobu na poprawienie obsługi i zatrzymania lub pozyskania tego pożądanego statusu 5-gwiazdek lub diamentów. To tak, jak powinno być. Ale wówczas weź pod uwagę artykuł z niedawnego Wall Street Journal z deklaracją weterana przemysłu hotelarskiego - Horsta Schulza, że zamierza on ustanowić linię hoteli z kategorią 6-gwiazdek. Co wyszczególnia on jako kryteria dla tak dostojnej etykiety? Prywatne baseny. I osobistych kamerdynerów.

Wydaje się, że w rzeczywistości kamerdynarzy są nie tylko dla zamożnych w ich prywatnych posiadłościach, ale również dla ich wygody podczas ich podróży.

Więc przy zapewnieniu usług kamerdynera adekwatne pytanie mogłoby być „Kim właściwie jest kamerdyner?”. A nawet więcej „Kim są kamerdynerzy w hotelowym otoczeniu? Oni są oczywiście czymś więcej niż pies, plaża, komputer, dziecko czy kamerdynerzy w łaźniach, którzy wyskoczyli nagle w latach ’90 w pełnym „uzbrojeniu” z działów marketingu i pośpiesznie wycofali się w obliczu publicznej pogardy.

Odpowiedź jest bardzo klarowna dla tych kierowników hoteli, którzy wnieśli do obiektu kogoś z garstki trenerów będących w stanie przeszkolić ich personel jak „być kamerdynerem”. Każdy kto czytał Hotel Butlers, The Great Service Differentiators – będzie wiedział, że jest technologia i pewne zachowania, aby świadczyć usługi kamerdynera. To jest coś, czego można się nauczyć, aby wyskoczyć na powierzchnię i rozpocząć indywidualnie na Środkowym Wschodzie, Dalekim Wschodzie, Wschodnim lub zachodnim Wybrzeżu Ameryki, Karaibach i gdziekolwiek indziej w sztuce świadczenia usług kamerdynera na styl brytyjski.

Oprócz tuzina lub jeszcze mniejszej liczby trenerów pracujących na miejscu w hotelach, jest jeszcze mniej szkół na świecie uczących nieobeznanych w sztuce „kamerdynerowania” – umiejętności i szyku potrzebnego do wypełniania swojej roli z wystarczającym opanowaniem. Nie ma braku środków dla kogoś, chcącego, aby jego pracownicy zostali przeszkoleni do najwyższych standardów obsługi, jakie dają przykład kamerdynerzy.

W uznaniu dla wzrastającego popytu na kamerdynerów i późniejszej potrzeby szkolenia kamerdynerów, a nawet załogi z tym nie związanej w postawach kamerdynera, jak również dla podnoszenia standardów obsługi przez obiekty hotelowe (hotele, ośrodki, obiekty spa, prywatne wille), garstka profesjonalistów w tym zawodzie utworzyła Międzynarodowy Instytut Nowoczesnych Kamerdynerów (International Institute of Modern Butlers).

Celem instytutu jest promowanie szkoleń z modelu kamerdynera, działanie jako pośrednictwo w wymianie informacji dla zasobów szkoleniowych kamerdynerów na całym świecie i pomoc w ustalaniu i podnoszeniu standardów w zawodzie. Uznaje się, że jak każdy inny zawód, kamerdynerzy potrzebują odpowiednich standardów, aby uchronić tą profesję przed staniem się mniej znaczącą niż powinna być.

A w przypadku kamerdynerów, występuje dodatkowe wymaganie, aby model skonstruowany był o to, kim jest i co robi kamerdyner zarówno w otoczeniu prywatnym jak i hotelarskim w XXI wieku. Idealny model nowoczesnego kamerdynera przejmuje rdzenne wartości kamerdynera z początków XX wieku, a nie tylko zewnętrzne atrybuty stanowiska i poruszanie się jak kamerdyner, aby go naśladować bez odpowiednich predyspozycji.

Instytut ma siedzibę w USA z międzynarodową radą dyrektorów, która składa się z: pedagoga, autora i byłego kamerdynera Stevena Ferry, długookresowego kamerdynera i specjalistę tego stanowiska, Wernera Leuterta z Home Staffing Network, wybitnego trenera hotelarstwa z Południowej Afryki, Jane Alevizosa, znanego kamerdynera, aktora i trenera Paula Hogana (sławny z Joe Milioner) i międzynarodowego eksperta od protokołu Johna Robertsona.

Jednym z ważnych programów instytutu, jaki został ustanowiony jest program praktyki dla absolwentów szkoły kamerdynerów, dzięki któremu oddaje się ich na naukę do kamerdynerów w prywatnych domach lub pracy w „działach kamerdynerskich” w hotelach, aby poprawić swoje umiejętności i nadać substancji ich szkoleniu. To stanowi zręczne i efektywne kosztowo rezerwy personelu dla hoteli zainteresowanych oferowaniem usług kamerdynera lub chcących dodać kamerdynerów do swoich działów bez inwestowania w zatrudnianie trenera. To pozwala również absolwentom szkoły kamerdynerów wejście do przemysłu, który może być całkiem blisko.

Jeżeli trener pracujący na miejscu z uczniami jest optymalnym sposobem mocnego zaistnienia działu kamerdynerów w hotelu, alternatywą jest włączenie do tego absolwentów szkoły kamerdynerów i odbycie krótkiej wizyty trenera celem dostosowania standardów i kontroli jakości – ważnym elementem jest to, że szkoła kamerdynerów koncentruje się na przekazywaniu podstaw bycia kamerdynerem i zapewnianie szkoleń skoncentrowanych na gościa.

Co przywraca nas do pierwotnego pytania: kim jest kamerdyner w otoczeniu hotelowym?

Film i różne książki tworzą stereotyp kamerdynera, który śmieszy umiarem i uszczypliwym dowcipem w obliczu niesamowitej głupoty; zdobywanie względów poprzez jego gotowość do pracy poza kulisami, kiedy jego pracodawca beztrosko i dumnie kroczy przez scenę, odgrywając swoje własne ustanowione role. Czy to odpowiadając przez telefon czy radząc sobie z trudnymi sytuacjami, jest coś w tym usłużnym i trochę powściągliwym brytyjskim kamerdynerze, który ma miejsce w obecnych, nowoczesnych hotelach, tak samo jak w XIX wiecznych brytyjskich rezydencjach.

Może odnosi się to do ich powściągliwego podejście do obsługi, zamiast kreowania się na maestro, tak charakterystycznego dla wielu amerykańskich profesjonalistów obsługi.

Kamerdyner jest bardziej ramą dla umysłu niż statusu lub serii obowiązków. To postawa, którą każdy może zaadoptować w każdej sytuacji w życiu prowadząca do bardzo zadowalających rezultatów, ponieważ oparta jest na prawdach, że lepiej jest obsługiwać niż być obsługiwanym i że życie może być racjonalne i spokojne, kiedy ktoś bierze odpowiedzialność za wszystkie rzeczy.

W prawie każdej osobie, jest figura ubrana jak pingwin, zanikająca, aby wyłonić się na nowo, aby wnieść zaskakujący poziom opanowania, porządku i szczęścia do życia tych, wokół niego. To może wydawać się naciągane w świecie nieżyczliwych dyrektorów korporacji, egoistycznych gości i krzykliwych, okropnych dzieci, którzy czasami paradują przez świat hotelarstwa, ale to, co wygrywa w świecie obsługi, co dziwne, to pełne oddanie dla zapewniania obsługi. Wszystko inne jest oczywiste.

Kamerdynerzy są dumnymi profesjonalistami obsługi. Ich model ma wartość. To jest przyszłość. Czy zamówiłeś już swoich?

Steven Ferry


© Copyright Steven Ferry, Modern Butlers
Tytuł artykułu w oryginale "So What Is a Butler, Anyway?"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz hotelexecutive.com Hotel Business Review

Steven Ferry – były kamerdyner, autor bestsellerowej książki z branży “Butlers and Household Managers, 21st Century Professionals,” oraz Hotel Butlers, The Great Service Differentiators, Prezes International Institute of Modern Butlers (Międzynarodowy Instytut Nowoczesnych Kamerdynerów), którego misją jest ustalanie, podwyższanie i utrzymanie standardów obsługi w przemyśle, profesor i wykładowca International Butler Academy (Międzynarodwa Szkoła Kamerdynerów), twórca wielu programów szkoleniowych i autor artykułów

Kontakt:
Steven Ferry
Modern Butlers
email:
stevenferry@modernbutlers.com
www.modernbutlers.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji