Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak być gotowym na spotkanie z mediami?

Artykuły serwisu


Jak być gotowym na spotkanie z mediami?


Dodano: 2008-08-27

Drukuj


Co robisz, jeżeli dzwoni ktoś z mediów? Dziennikarz życzy sobie, abyś skomentował trendy na rynku gastronomicznym, albo sytuację personalną. Nakręcany jest telewizyjny film dokumentujący region, w którym znajduje się twój hotel – jak możesz to wykorzystać? Po obserwacji straconych możliwości i szans w nowym restauracyjnym reality show, przygotujmy cię do roli osoby 'inteligentnej medialnie', wykorzystującą każdą nadarzającą się okazję.

Przygotowanie twojego biznesu do gotowości medialnej:

Dobra strona internetowa jest sprawą zasadniczą, ze świeżą, zaktualizowaną zawartością i mnogością informacji. Jest to kościec twojego publicznego profilu, dla wszystkich, spoza bezpośredniego sąsiedztwa. Prawdopodobnie dziennikarz zdołał ją odszukać w wyszukiwarce internetowej – i co na niej znalazł? Strona internetowa wymaga publikacji menu, zdjęć i przyjaznej informacyjnie sekcji „O Nas” z nazwiskami i wizerunkami właścicieli oraz kluczowego personelu, z niewielkim dodatkiem traktującym o historii firmy. Takie informacje mogą podsunąć dziennikarzowi wszystkie potrzebne słowa dla opisania twojego biznesu. Czy strona ta potrzebuje odchwaszczenia i ponownej pielęgnacji?

Przygotuj tzw. „prezentację w windzie”, czyli szybkie i zwięzłe objaśnienie prowadzonej działalności oraz swojej klienteli, nie trwające dłużej niż 30 sekund. Przećwicz swój tekst i postaraj się uczynić go autentycznym – oto jest dobre sieciowe narzędzie pomocne do przygotowania Scenariusza Sprzedaży w Windzie.

Uszy i oczy szeroko otwarte. Określenie techniczne to 'monitorowanie mediów' – rejestrowanie tego, o czym się dyskutuje. Jeżeli nie możesz śledzić aktualnych trendów w radiu, telewizji i gazetach, to z pewnością jest ktoś, kto może – pracownik zatrudniony we własnym domu lub członek rodziny dysponujący wolnym czasem.

Rozmawiaj o nowościach w biznesie gastronomicznym czy biznesie rozrywkowym. „Jesteśmy zaskoczeni tym, jak dużo sprzedajemy bezglutenowych posiłków z naszego nowego menu” lub „odkryliśmy bardzo dobre lokalne pinot grigio – i nagle stało się ono naszym najbardziej popularnym winem.” Rozmawiaj o rzeczach najnowszych i niezwykłych, a nie o tych dających się przewidzieć. Coraz więcej kawiarni, restauracji i barów umieszcza swoje nowości na blogach i internetowych dziennikach – trochę informacji, za to często aktualizowanych.

Szklanka jest w połowie pełna, a nie w połowie pusta. Biznesmeni skarżący się na uciążliwości codziennego życia, nie sprawiają dobrego wrażenia – pozostawcie to politykom. Nawet jeżeli twoja obsługa jest powolna, to opowiadaj o jednym z pracowników, który jest bystry i inteligentny lub o zmianach w menu. „Sprawiaj dobre wrażenie, aż osiągniesz sukces” - i nie będzie tak, po raz pierwszy.

Kto jest uprawniony do wypowiadania się w imieniu firmy? Prawdopodobnie nie będzie to nowa Dyżurna Manager – ona zaledwie zdążyła zapoznać się z menu, czy z działem organizacji przyjęć weselnych. Upewnij się, że pracownicy odbierający telefony są nastawieni przyjaźnie do interesantów i postępują zgodnie z procedurami, nie zapominając o tym, aby cię szybko powiadomić i zapewniając dziennikarza, że ktoś niezwłocznie oddzwoni, w ciągu dziesięciu minut. Oddzwonienie w ciągu dziesięciu minut jest również korzystne dla ciebie – masz czas na skonsultowanie się ze współpracownikiem lub wypracowanie własnego stanowiska. Szczególnie wtedy, kiedy sprawa dotyczy niezbyt przyjemnej historii.

Miej coś na papierze do wysłania pocztą elektroniczną – strona z przepisami, twoje '10 Najlepszych Porad na Przyjęcie', albo informacja o nagrodzie ze szkolenia kulinarnego. Papier wciąż jest użyteczny – sformatuj dokumenty w PDF, jeżeli ważny jest wygląd.

Zapewnij dostępność dobrych fotografii – zdjęcia portretowe, zdjęcia z miejsca pracy w trakcie normalnej działalności biznesowej. Większość magazynów prasowych i gazet wymaga zdjęć o wysokiej rozdzielczości. Wysoka rozdzielczość oznacza 300 dpi (liczba plamek na cal długości – plamki także równają się pikselom) o objętości co najmniej 4 MB. Mogą one być zbyt duże, aby wysyłać je mailem, tak więc powinieneś mięć duży ich wybór na innych nośnikach, jak np. CD, albo korzystać z serwisów, takich jak YouSendIt. Zamieść wybór zdjęć na portalu Flickr, tak by dziennikarz mógł zobaczyć, co jest dostępne.

Sprawdź swoje publiczne strony (oraz strony wyższego personelu) funkcjonujące na społecznych stronach internetowych. Publiczne profile na Facebook i MySpace powinny być czyste, klasyczne i standardowe. Jeżeli nie, zmień je na swoje strony prywatne – jest to nowe zjawisko wymagające wielu uwagi!

Aktualizuj na bieżąco sieciowe referencje przekazywane tobie, twojemu biznesowi i twoim konkurentom. Sporządź ich listę w bezpłatnym programie Google Alert, tak byś mógł zostać powiadomiony e-mailem, jeżeli ktoś z nich pojawił się na stronach internetowych.

Czasami 'perfekcjonizm jest wrogiem postępu'. Jeżeli potrzebują zdjęć, nie poczekają, aż zrobisz nowe, albo zanim nowa strona internetowa będzie gotowa. Za to ty, będziesz gotowy, uśmiechnięty i pomocny – osoba, do której znowu zadzwonią, w przyszłym miesiącu, po komentarz w innej sprawie, będącej w przygotowaniu.

Źródło: USA Today


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji