Strona główna » Gastronomia » Gotowy z zamówieniem?

Artykuły serwisu


Gotowy z zamówieniem?


Dodano: 2014-02-03

Drukuj


Pytanie – Ile słów jest potrzebnych na obsłużenie gościa w restauracji o pełnym zakresie usług? W oparciu o moje najnowsze doświadczenia, znam odpowiedź. Staram się nie pisać o złych doświadczeniach związanych z obsługą zbyt często, ponieważ nie chcę iść na łatwiznę. Ponadto myślę, że wygląda to na zwykłe zrzędzenie. Powiedziawszy to, chciałbym przedstawić wydarzenie, które mnie poruszyło i o którym muszę napisać.

Zdarzenie

Było krótko po godzinie pierwszej po południu, kiedy mój partner biznesowy, Stuart i ja, zatrzymaliśmy się na parkingu restauracji w Dallas. (Nazwa restauracji nie będzie ujawniona, dla ochrony osób niewinnych). Hostessa ciepło nas przywitała i posadziła przy stoliku w przedniej części restauracji. Przyjęła od nas zamówienie na drinka i powiedziała, że nasz kelner wkrótce do nas podejdzie. Podano nam zamówione przez nas drinki i w parę sekund później nasz kelner „Bill”, zjawił się przy naszym stoliku.



Powitanie jest kluczowym momentem wzajemnego oddziaływania pomiędzy klientem a obsługą. Pierwsze wrażenia, tworzenie aury gościnności itd... To właśnie w tym momencie profesjonaliści się potykają, a nowicjusze (lub osoby nieprzeszkolone) zazwyczaj odnotowują wpadkę.

Najważniejsze z repertuaru powitań Billa: „Gotowi z zamówieniem?”

Nienawidzę takiego powitania!! Wszystko, czego potrzebuję, to miłe powitanie, co nie jest jak sądzę jakimś wygórowanym zachowaniem, jakiego powinieneś wymagać od swojego personelu.

Wiedziałem już, że coś będzie nie w porządku, zamówiłem więc burgera. Jeżeli personel kelnerski jest tak fatalnie wyszkolony, to nie zamierzam podejmować ryzyka, jeżeli chodzi o kuchnię. Naprawdę trudno jest pomylić burgera z frytkami.

Stuart postanowił dać Billowi szansę do zrehabilitowania się, zapytał więc „Proszę mi powiedzieć jakie macie naprawdę znakomite danie, które spowoduje, że będę chciał was jeszcze raz odwiedzić”? „Żeberka” brzmiała odpowiedź złożona z jednego słowa. Najwyraźniej uznał, że nie potrzeba było żadnego bliższego wyjaśnienia.

Bill oddalił się pośpiesznie z zamówieniem na burgera i żeberka i po jakimś czasie zamówione potrawy pojawiły się na naszym stoliku. Powinienem wspomnieć, iż koordynacja czasowa serwowania zamówienia była fantastyczna.

Byłem całkowicie pewien, że przed upływem dwóch minut lub dwóch kęsów posiłku kelner pojawi się z rachunkiem i muszę powiedzieć, że się nie rozczarowałem. Już przy samym zakończeniu posiłku Bill zauważył nasze puste szklanki i zapytał „Co Panowie piją?”

Zadanie zaliczone! Bez większego wysiłku Bill podwoił swój licznik słów. Wspaniała robota, Bill. Tak trzymaj!

Bill zakończył grzecznie obsługę podziękowaniem, kiedy odchodziliśmy od stolika. Zastanawiałem się później, czy ustanowił dzisiaj swój rekord życiowy używając jak najmniejszej ilości słów w trakcie cyklu obsługowego.

Odpowiedź

Znamy więc już odpowiedź na pytanie postawione na samym początku. Ile słów jest potrzebnych do obsłużenia gościa przy stoliku? Osiem.

Rozwiązanie

Nie mogę nazwać tego rodzaju zdarzenia, pozytywnym doświadczeniem. Przez cały czas, myśleliśmy wraz z moim partnerem, gdzie się podział kierownik? Bill najwyraźniej nie jest stworzony do wykonywania tego rodzaju pracy, ale przecież ktoś go zatrudnił i skierował do pracy w sali restauracyjnej. Czy zawsze prezentuje ten sam typ zachowania, czy miał po prostu zły dzień?

Właściwie postawione pytanie powinno brzmieć: Jak duże straty dla restauracji powoduje pracownik pokroju Billa?

Oto kilka porad, z których możesz skorzystać w celu zapobieżenia wyżej przedstawionym sytuacjom w swojej restauracji.

1. Zdefiniuj swoje oczekiwania względem obsługi
Korzystaj ze stałego strukturalnego programu szkoleniowego dla personelu kelnerskiego, tak byś mógł ustanawiać swoje oczekiwania względem obsługi od samego początku, zadzwoń do nas po pomoc w tej kwestii.

2. Narzędzia komunikacyjne
Znajdź sposób komunikowania się z twoimi gośćmi. Karty komentarzy i strony internetowe są znakomitymi początkowymi narzędziami.

3. Kontrolki obsługi
Przeprowadzaj kontrolę obsługi. Oferujemy naszym klientom arkusze robocze Kontrolek Obsługi, w ramach wstępnego szkolenia.

4. MBWA (Kierowanie poprzez Obchody)
Kierowanie przez Dokonywanie Obchodów. Wątpię, aby ktokolwiek czytający ten tekst pozwolił na taki rodzaj zachowania (prezentowany przez Billa). Musisz jednak być tego świadkiem, aby je skorygować.

Przejdź się po swojej sali restauracyjnej i zobacz, jakiego rodzaju doświadczenia obsługowe serwowane są twoim gościom. Nie pozwól, aby zła obsługa, stanęła na drodze do twojego sukcesu.

Jeff Hookham


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji