Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Sposób, w jaki powinien być prowadzony każdy...

Artykuły serwisu


Sposób, w jaki powinien być prowadzony każdy hotel


Dodano: 2014-04-16

Drukuj


Czy byłeś ostatnio w podróży? Dlaczego obecnie większość doznań z pobytu w hotelu, bez wyjątku, są tak słabe? Wydaje się, że przewodzi miernota. Ale twój hotel może być zwycięzcą, kiedy będzie kierować się kilkoma prostymi zasadami.

Każdy ma swoją przerażającą opowieść

Zawsze interesująco jest wdać się w samolocie w rozmowę z towarzyszem z miejsca obok na temat jego negatywnych wrażeń podczas podróży, szczególnie jeśli dotyczy hoteli. Jedna z opowieści może rozpocząć się „To nic w porównaniu z tym kiedy ja byłem w …” Wszyscy mamy takie przerażające opowieści i one rozciągają się na różne obszary: słaba obsługa, brudne pokoje, podłe jedzenie, opryskliwi recepcjoniści, niegrzeczni kelnerzy, nie honorowane zagwarantowane rezerwacje.



Nie tak dawno w Internecie, hotele Doubletree dostały cięgi w rezultacie sprytnej i komicznie ukartowanej prezentacji na Power Point 17 slajdów stworzonych przez dwóch rozczarowanych gości, którym najwidoczniej odmówiono zakwaterowania o 2.00 pewnego listopadowego ranka w Houston w Teksasie. „Macie bardzo zły hotel” – tak zatytułowana była prezentacja, „Graficzna prezentacja przygotowana dla…” z nazwiskami dyrektorów hoteli i kierowników recepcji przyozdabiającymi pierwszy slajd. Wydaje się że dwóch towarzyszy podróży mocno rozwścieczyła postawa niegrzecznego i nie skruszonego recepcjonisty, kiedy dotarli oni do hotelu, aby odkryć że ich potwierdzone rezerwacje nie będą honorowane. „Większość naszych gości nie przyjeżdża o drugiej nad ranem” – cytat recepcjonisty na jednym slajdzie. „Nie mam za co Państwa przepraszać” – kontynuuje, oznaczając odpowiedź Mika – recepcjonisty na nocnej zmianie wyjaśniającego „dlaczego mylnie zdenerwowaliśmy się, że nasze zagwarantowane pokoje nie zostały dla nas zatrzymane”.

Hotel jest odczuciem

U podstaw zażalenia gości hotelu Doubletree leżał brak zrozumienia u Mike’a - nocnego recepcjonisty, że hotel jest odczuciem. Tak, hotel to cegły i zaprawa, bekon i jajka, łóżka i telewizory, ale na koniec dnia, jest tym, co klient ma w swoim wnętrzu i jak odczuwa swój pobyt w hotelu, kiedy opuszcza go wychodząc za drzwi. Słowo „hotelarstwo” – (z ang. Hospitality) wywodzi się z korzeni greckich, gdzie „hospis” oznacza - leczyć lub opiekować się. A dla większego rozszerzenia tego określenia, to o kogo troszczymy się w hotelu, oprócz dostarczania podstawowej potrzeby bezpiecznego schronienia, jest odczuciem ludzi i ich ego. Co prowadzi nas do zasady numer jeden:

Zasada numer 1: Zatrudniaj ludzi, którzy z natury nie mają tego gdzieś

Zatrudniaj ludzi, którzy troszczą się o innych. Jest masę narzędzi sprawdzających, aby odkryć tych, przychodzących do twojego działu kadr, którzy naprawdę tak robią. Ale może najlepszym sposobem jest poproszenie ich, aby przytoczyli rzeczywiste przykłady, jak i kiedy pomogli innym ludziom. Nie zadawaj pytań w sensie hipotetycznym. Zapytaj ich w czasie przeszłym „Podaj przykład kiedy „zboczyłeś z drogi”, aby pomóc innemu człowiekowi”. Nie ważne czy ich odpowiedź jest związana z pracą czy nie, ale jeżeli pracowali już wcześniej w biznesie hotelowym powinni szybko wskazać przykłady, kiedy sprawiło im radość, gdy uczynili, że ich klient poczuł się naprawdę dobrze. A to jest rzeczywista podstawa dobrego hotelarstwa: uczynienie, aby ludzi czuli się wyjątkowo i mile widzianymi. Jeżeli Mike byłby takim typem recepcjonisty, byłby przerażony sytuacją, że dwóch wyraźnie znużonych gości dotarło do hotelu, nie spodziewając się, że nie ma dla nich pokoju i byłby wylewnie skruszony. To jest zasada numer dwa.

Zasada numer 2: “Przepraszam. Proszę mi wybaczyć.”

Kiedy pojawi się błąd, przyznaj się do niego i bądź szybki w przeprosinach. Najszybszym sposobem, aby rozproszyć emocje złości jest poproszenie o wybaczenie. Mike powinien był powiedzieć znużonym gościom „Naprawdę bardzo mi przykro z tego powodu. Zawaliłem sprawę i sprzedałem wasze pokoje komuś innemu ponieważ szczerze mówiąc nie sądziłem, że się pojawicie. Proszę mi wybaczyć.” Jeżeli on by tak zrobił, wątpliwe jest, że ci zdenerwowani klienci spożytkowaliby całą swoją energię na poinformowanie ogromnej rzeczy publiczności w Internecie. Jeżeli przeprosisz kogoś i poprosisz o wybaczenie, automatycznie wywołujesz proces dawania zdenerwowanemu klientowi środka do odkrycia zdrowego kanału dla tej emocjonalnej energii. Złość i wybaczenie nie może ze sobą koegzystować.

Zasada numer 3: 50% twojej pracy to uśmiechanie się i bycie przyjaznym

Bycie serdecznym oznacza okazywanie serdeczności, a ty po prostu nie możesz tego robić ze zmarszczonymi brwiami. Ludzie w biznesie hotelowym, którzy nie działają szybko, aby uśmiechać się do innych, nie powinni w ogóle być w tym biznesie. Dotyczy to również naczelnego dyrektora. Widzimy tak wiele śmiertelnie poważnych twarzy w ciągu dnia w czasie podróży, że zwracamy szczególną uwagę na tego jednego, kto przekazuje nam serdeczny i przyjazny uśmiech. Ta zasada hotelarstwa prawie stała się wyjątkiem. Poszukuj atrybutów przyjazności podczas rozmów z potencjalnymi pracownikami twojego hotelu. Po tym jak zatrudnisz najbardziej życzliwych ludzi, którzy przechodzą przez twoje drzwi, pomóż im zrozumieć, że spowodowanie, aby ludzie poczuli się lepiej w danym dniu z uśmiechem jest w dużej części, a w zasadzie, główną częścią ich pracy. Po tej linii dochodzimy do zasady numer 4.

Zasada numer 4: Serdecznie i szczerze witaj

Właściwym sposobem na powitanie klienta podchodzącego do recepcji nie jest powiedzenie “Pokoik dla Pana?”. Poprawnym sposobem, aby przywitać klienta stojącego przy drzwiach wejściowych do restauracji nie jest “Dla palących czy niepalących?” Czy możesz wyobrazić sobie powitanie w drzwiach gościa, którego zaprosiłeś do swojego domu, ze śmiertelnie poważnym spojrzeniem i słowami „Zostajesz na obiad?” Oczywiście że nie! Podobnie nie powinieneś pozwolić, aby twoja załoga witała klientów w ten sposób. Podkreśl znaczenie tej zasady poprzez witanie się z twoją załogą również w ten sposób. A kiedy twoi klienci wyjeżdżają, idź za przykładem zasady numer 5.

Zasada numer 5: Wyraź wdzięczność i powiedz „Dziękujemy za odwiedziny!”

Po trzydniowym pobycie w hotelu, zatrzymałem się przy recepcji o czwartej pewnego ranka, na 40 minut przez wyjazdem, aby zdążyć na lot o 5:50 z lotnisku w Waszyngtonie. Zostałem powitany przez recepcjonistę na zmianie nocnej w stylu „nie zawracaj mi teraz głowy, właśnie pracuję” (który mógłby być kuzynem Mike’a), z zachwycająco gorącym przywitaniem „Wymeldowujemy?” Odpowiedziałem twierdząco. „Dobrze. Czy otrzymał Pan rachunek pod drzwiami pokoju” - spytał. Znowu potwierdziłem. ”Więc może pan opuścić hotel”. I tak mnie wypuścił.

Poczekaj chwilę! Możesz jechać? Czy wydałem wystarczająco pieniędzy w hotelu, aby zapłacić temu recepcjoniście miesięczną wypłatę, że zostałem oczyszczony przez ławę sądową i uwolniony z aresztu? A co z „Dziękujemy za Pana wizytę. Następnym razem, kiedy będzie Pan w naszym mieście, mam nadzieję, że znowu zostanie Pan u nas”.

Wyrażanie wdzięczności za biznes staje się rzadkie w dzisiejszych czasach, a jednym z moich ulubionych miejsc do spożywania śniadania blisko biura nie jest wcale sławna restauracja, ani miejsce, które nigdy nie znajdzie się w niebezpieczeństwie utraty swojej trzeciej gwiazdki. Ale kocham sposób w jaki właściciel-kasjer zawsze mówi do mnie „Dziękuję. Życzę miłego dnia i zapraszam do nas ponownie”.

Zasada numer 6: Każdy pracuje w housekeepingu

Usiądź czasami w hotelowym lobby (zakładając, że hotel ma lobby) i zwróć uwagę na kawałek papieru leżący na podłodze. Nie obawiaj się, zawsze jeden znajdziesz. Teraz, zabaw się i policz pracowników, którzy przechodzą, mijając go. Jeżeli przysiądziesz tam na wystarczająco długi czas, ostatecznie zauważysz pracownika lobby zmiatającego go. I w tym leży problem z wieloma hotelami: pracownicy nie kwapią się, aby zadziałać więcej niż wynika to z ich zakresu obowiązków i odpowiedzialności. „Nigdy nie przechodź obok kawałka śmiecia bez podniesienia go” - powinno być jednym z twoich aksjomatów, które ciągle powtarzasz swoim pracownikom. Nieskazitelnie czysty hotel w obecnych czasach jest jedynie wtedy, kiedy przeszedł pomyślnie próbę z wnikliwym klientem, a utrzymanie czystości jest obowiązkiem każdego. Sam nie zrób błędu, jeżeli ustaliłeś taki przykład i sam przechodzisz obok kawałek śmiecia w lobby.

Zasada numer 7: Mamy pytania. Mamy odpowiedzi.

Rodzaje pytań, jakie klienci zadają twoim recepcjonistom, wszystkie były zadane już wcześniej. „Jadę do was od lotniska. Jak mam się kierować do waszego hotelu?”, “W jakiej sali mamy spotkanie?” „Od której godziny serwowane są śniadania w restauracji?”

Miej odpowiedzi na te pytania. Upewnij się, że wszyscy pracownicy mają dostęp do hotelowego rozkładu sal i mają czas, aby sprawdzić odpowiedzi. Stwórz w recepcji Książkę Odpowiedzi - z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Dostarcz wydruk kierunków od hotelu do najpowszechniejszych punktów orientacyjnych, włączając lotnisko, pobliskie restauracje, kina i centra handlowe. Nie pozwól, aby odpowiedzi „Nie wiem” były jedną z opcji w twojej recepcji. Co więcej, nie pozwól na wyrażanie postawy „Nie dbam o to”.

Dale Turner



Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji