Strona główna » Gastronomia » Niewidoczni? Co zrobić, aby klienci przestali o...

Artykuły serwisu


Niewidoczni? Co zrobić, aby klienci przestali o was zapominać lub was ignorować


Dodano: 2013-11-06

Drukuj


O ile nie jesteście ikoną jakiegoś wielkiego biznesu lub konkretny klient nie odwiedził was co najmniej 5 razy, to większość ludzi nie zapamiętuje waszej biznesowej nazwy...

Prawdziwa historia: Dwie osoby w kawiarni. Jedna z nich rozmawia przez telefon. Spogląda na swojego znajomego i pyta „Jak się nazywa ta kawiarnia?”, a znajomy nie ma pojęcia! Co gorsza, wewnątrz kawiarni nie było niczego, co mogłoby tę nazwę przypomnieć – żadnych znaków, nic na stolikach lub uniformach personelu. Powtarzalność biznesu z pewnością została utracona!

Zanim zaczniecie wydawać grube pieniądze na kosztowne promocje, sprawdźcie czy oznakowaliście wszystkie drobne, indywidualne, promocyjne przedmioty w waszych własnych czterech ścianach. Moglibyście podwoić swój biznes, jeżeli wszyscy klienci powróciliby do was chociaż raz!



Zwiększcie częstotliwość możliwości dostrzeżenia waszej biznesowej nazwy:
-  Nazwa lokalu na ścianie lub w menu – uczyńcie z nich część wystroju waszego obiektu,
-  Nazwa umieszczona na markizach i frontowych oknach – jeżeli nazwa będzie wyeksponowana tylko na markizach, to ludzie przechodzący lub przejeżdżający koło lokalu mogą jej nie zauważyć,
-  Nazwa z boku i z tyłu waszych firmowych samochodów – w napisie powinien być adres waszej strony internetowej, aby można było was później łatwo odszukać,
-  Nazwa i szczegóły kontaktowe na etykietach produktów zabieranych przez klienta do domu,
-  Wizytówki dla klientów. Upewnijcie się, aby dodawano je do każdego rachunku,
-  Pamiątkowe menu przy kasie, nawet jeżeli jest to tylko próbka,
- Generowanie automatycznych odpowiedzi na każdy e-mail. Odpowiedź jest udzielana w trybie natychmiastowym i może brzmieć na przykład tak: Dziękujemy za zapytanie – postaramy się skontaktować z Panią / Panem możliwie jak najszybciej. Pamiętajcie, że wszystkie nasze menu znajdują się w internecie na stronie wvw.naszastrona.com, itd.,
·  Nazwa biznesowa na uniformach personelu – równie ważna jak nazwisko pracownika,
·  Widoczny adres strony internetowej – takiej wielkości jak wspomniana wyżej nazwa firmy. Jeżeli nie jest zbyt logiczny np. hgc.com zamiast HillsideGolfClub.com naprawcie to poprzez zarejestrowanie jeszcze jednego łatwiejszego adresu, z których oba będą przekierowywały klientów do tej samej strony. Jeżeli podacie pisownię adresu wielkimi literami jak w powyższym przykładzie będzie on łatwiejszy do zapamiętania, a nie wpłynie na prawidłowość procedury wyszukiwania.
·  Nazwa firmy używana w nazwach poszczególnych potraw w menu, np. w Cafe Troppo mamy Troppo Burger i Troppo Trifle  – charakterystyczne i zapamiętywane.
·   No i oczywiście twoja strona powinna pojawiać się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania – wiele biznesów wciąż ma z tym problemy.

Zindywidualizujcie kontakty dla wzmocnienia zapamiętywalności:
·  Wręczaj pisemne podziękowanie umieszczone na etykietach lub rachunkach,
·  Indywidualne podejście i znakomita obsługa ( tego nie trzeba oczywiście tłumaczyć),
·   Osobiste podziękowania: „Dziękujemy Panie Burgin” – kiedy zwracamy komuś kartę kredytową lub kiedy przedstawiamy szczegóły rachunku przy kasie. Jeżeli linie lotnicze Qantas mogą tak robić, kiedy przyjmują 200 osób na pokład, to wy możecie to również zrobić!
·   Prawdziwe twarze w galerii umieszczonej na stronie internetowej – zadowolony personel i zadowoleni klienci, a ponadto właściciele biznesu i kierownicy wraz z krótkimi notkami biograficznymi.

Profitable Hospitality


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji