Internet jest najpotężniejszym zbiorem informacji, jaki został
stworzony przez ludzkość, ale czasami odnalezienie pewnej informacji, której
potrzebujesz może być zniechęcającym zadaniem. Internet, ze swoimi ciągle nowopowstałymi
64 milionami stron staje się prawdziwym mamutem do nawigacji.
Pośrednicy wcześniej niż inni wskoczyli w pościg o dominację w Internecie i
dzisiaj ciągle zwiększają swoje umiejętności i techniki. Strony hoteli
franchisingowych pracują nad zdobyciem większego udziału Internetu i codziennie
są usprawniane. Interesujące jest to, że osoby udzielające licencje nadal
włączają GDS oraz rezerwację głosem do swoich Internetowych obliczeń, aby
głosić przewagę nad stronami pośredników; co jest trochę mylące. Bitwa miedzy
nimi nadal trwa.
Aby wypromować swój hotel w Internecie, możesz nadal polegać na swojej firmie
macierzystej, jeżeli masz taką lub możesz polegać na bardziej doświadczonych
dostawcach-pośrednikach; lub możesz sobie pomóc, używając własnej strony
internetowej, aby wspomóc swój udział lokalnego rynku w Internecie.
Właściciele oraz kierownicy mniejszych hoteli, a zwłaszcza niezależnych małych
obiaktów zawsze szukają sposobów, aby współzawodniczyć w nowym świecie
marketingu elektronicznego, ale coraz trudniej idzie im znalezienie potrzebnych
źródeł. Jak ostatnio zaznaczył jeden z moich klientów „Mój hotel jest mały a ja
jestem otoczony przez większe sieciowe hotele, jak mogę być pewien, że uzyskam
swój sprawiedliwy udział w Internecie? Gdzie znajdę pomoc, której potrzebuję?”
Pomoc przyjdzie tędy. HotelIntrenetResources.com buduje bazę danych twórców
stron internetowych przyjaznych środowisku hotelowemu, firm hostingowych, firm
marketingu internetowego, wyszukiwarek rezerwacyjnych, narzędzi dla budowania
stron i wielu innych źródeł, aby ułatwić wam poszukiwanie. Ich strona powinna
działać od kwietnia i jest całkowicie bezpłatna zarówno dla społeczności
hotelowej, jak również dla tych zasobów internetowych, które zostaną
wyszczególnione w ich bazie danych.
Naszym marzeniem jest zobaczyć każdy niezależny hotel, obiekt typu Bed &
Breakfast czy hotel boutique, każdego rozmiaru, z własną stroną internetową.
Chcemy zniszczyć pogląd, że jest to drogi i skomplikowany proces. Istnieją
dostępne źródła, które zaprojektują, stworzą i utrzymają waszą stronę w
granicach budżetu. Najlepsze z nich zagwarantują nawet doskonały zwrot
inwestycji.
Jeżeli nie posiadasz własnej strony internetowej, na co czekasz? Internet jest
ciągle najtańszą sposobem, aby wypromować twój obiekt. Jeżeli rozejrzysz się
dookoła, znajdziesz w pobliżu wielu wykwalifikowanych twórców stron
internetowych, którzy sprawią, że rozpoczniesz działać w granicach swojego
budżetu; twórcy, którzy znają przemysł hotelowy oraz typ strony na potrzeby
twojego hotelu.
Jeżeli masz stronę internetowa i nie jest ona tylko miejscem rezerwacji, jak
miałeś nadzieję, została przeanalizowana przez eksperta, zanim rozważałeś
zatrudnienie „ekspertów od wyszukiwarek i dokonywania rezerwacji”, aby dodać
narzędzia i usprawnienia dla źle funkcjonującej strony. Analiza strony powinna
dostarczyć ci wskazówek dotyczących wszystkiego, co potrzebujesz zmienić, aby
sprawić, żeby twoja strona była w pełni wydajna. To bardzo przypomina
przyprowadzenie swojego samochodu do przeglądu, aby zobaczyć, co da się zrobić,
żeby działał lepiej.
Słabo zaprojektowana i/lub słabo zamieszczona strona nie może być usprawniona
tylko przy użyciu technologii wyszukiwania. Ostatnio, miałem klienta, którego
strona była tak bogata w elementy flash, że żadne wyszukiwarki nawet nie
zanotowałby ani nie zaindeksowały jego strony. Pomimo tego płacił innej firmie,
aby kontynuowała przedstawianie strony w wyszukiwarkach. Rezultatem tego było,
że przez wiele miesięcy nie otrzymał żadnych przekierowań z wyszukiwarek; nic
dziwnego.
Nie zrozum mnie źle, jego strona była piękna i bardzo rozrywkowa z pokazem
zdjęć, elementami flash, i skomplikowaną konstrukcją, ale miała jedynie kilku
odwiedzających i jeszcze mniej rezerwacji. Ostatnio przeprojektowaliśmy jego
stronę, aby było możliwe wyszukiwanie jej; otrzymała 23 skierowań z
wyszukiwarki – w pierwszym dniu publikacji; żadna magia, zwyczajne
przeprojektowanie strony przyjaznej wyszukiwarkom.
Jest kilka jasnych porad, aby rozwinąć swój wizerunek w sieci:
• Wybierz projektanta, który skupiony jest na robieniu rezerwacji na twojej
stronie. Unikaj tych, którzy są skupieni tylko na stworzeniu mistrzowskiego
projektu.
• Gdzie będzie zamieszczona twoja strona? Czy ich technologia będzie
odpowiednia dla projektu strony hotelu? Czy mają ograniczenia, co do
technologii projektu?
• Znajdź projektanta z doświadczeniem hotelowym lub który ma dostęp do kogoś z
takim doświadczeniem, aby współpracował z nim nad twoją stroną. Twoja strona
jest publikowana, aby sprzedawać pokoje; czy wiedzą jak się sprzedaje pokoje?
• Upewnij się, że projektant rozpoczyna z gotowym pomysłem; przepływ i
dokonywanie rezerwacji.
• Czy projektant wie, jak przygotować stronę mogącą być w pełni wyszukiwaną?
Wyszukiwarki są ciągle usprawniane i warunki wyszukiwania powinny być często
oceniane.
• Znajdź projektanta stron, który weźmie odpowiedzialność za rezultat.
• Znajdź projektanta, który posiada zdolności i wiedzę, aby być pomocnym w
wzmacnianiu rezultatów metod marketingowych, takich jak dwustronne linki,
wiadomości oraz inne techniki. Strona internetowa jest pracą w toku.
• Akceptuj jedynie rezerwacje i unikalnych odwiedzających jako pomiar sukcesu;
ilość „wejść” już nie jest uznawalnym kryterium.
Wiedza i narzędzia, jakie potrzebujesz są dostępne. Zacznij od analizy swojej
strony; sprawienie, aby twoja strona była bardziej wydajna może być najlepszą
małą inwestycją, jaką kiedykolwiek zrobiłeś.
Neil Salerno
© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Steps to Develop Your Hotel's Presence on the
Web"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.
Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w
wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus
Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i
marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday
Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western,
Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów
szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w
hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet,
autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing
coach.
Kontakt:
Neil Salerno
email: NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com
|