Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Czy w twoim hotelu dobrze rozmawia się przez...

Artykuły serwisu


Czy w twoim hotelu dobrze rozmawia się przez telefon?


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Niektóre hotele mają tą umiejętność. Wiele nie. Umiejętności rozmawiania przez telefon nie są na najwyższym miejscu na liście priorytetów w wielu hotelach, ale jaki jest koszt dla satysfakcji gościa i powracającej klienteli?

Telefon jest łącznikiem ze światem zewnętrznym. Dla większości klientów jest to ich pierwsze wrażenie o hotelu. Wydaje się – może tylko mi – że ogólnie etykieta obsługi telefonu w naszym przemyśle mogłyby być trochę bardziej „przeszlifowana”.

Czy kiedy gość dzwoni do twojego hotelu, odpowiadający głos jest radosny i zachęcający? Czy ten głos – głos twojego hotelu dla tego gościa - w tym momencie brzmi jakby ktoś spieszył się i jakby ta rozmowa przeszkadzała, czy może brzmi, jakby ta rozmowa była najważniejszą rzeczą w tym momencie?

Jeżeli dzwoniący prosi o przełączenie, czy odpowiedzią jest „Z przyjemnością Panią przełączę” czy raczej głos mówi „Tak. Jasne. Oczywiście” lub gorzej - jedynie “klik” bez żadnego komentarza?

Kiedy twój gość dzwoni do działu sprzedaży, czy wita go mechaniczny głos automatycznej sekretarki? Czy wyobrażasz sobie dzwonienie do hotelu, chcąc zarezerwować jakiś pokój i wysłuchujesz nagrania? Czy może twój gość łączy się z radosną, prawdziwą osobą, która działa, jakby ta rozmowa oznaczała wszystko (a czasami to właśnie oznacza). Poczta głosowa w biurze sprzedaży powinna być używana jedynie drugorzędnie – a nie jako główny środek dla klientów pozostawiających wiadomość.

Kiedy gość prosi o budzenie czy głos po drugiej stronie słuchawki odzwierciedla, jakie to jest ważne? Czy kiedykolwiek spóźniłeś się na samolot ponieważ nie nikt cię nie obudził? Czy kiedykolwiek musiałeś uspokajać gościa, który zetknął się z taką sytuacją?

Kiedy gość dzwoni do jakiegoś pracownika w twoim hotelu, aby poprosić o cokolwiek – dodatkową poduszkę, zamówić śniadanie, zapytać jak wykonać rozmowę międzynarodową, jak oni są traktowani? Czy twoi pracownicy brzmią radośnie, chętni do pomocy i przekraczania oczekiwań? Lub może brzmią, jakby śpieszyli się i ta rozmowa była nieważna, przyziemna lub zwyczajna.

Przedstawiam kilka zasad dobrej obsługi gościa i odpowiedniej etykiety telefonicznej.

- Zaprowadź standardy, jak należy odpowiadać na telefony. Szkol według tych standardów, umacniaj je i upewnij się, że są wydrukowane i umieszczone w każdym dziale odpowiedzialnym za telefony w hotelu. One powinny przekazywać cztery części: 1) powitanie 2) nazwę działu 3) identyfikację osoby odpowiadającej na telefon 4) zaoferowanie pomocy. Na przykład „Dobry wieczór. Recepcja. Tu mówi Edgar. W czym mogę pomóc?” Nie musisz ustalać scenariusza dla twoich pracowników. Pozwól im używać osobiście swoich własnych słów, ale musisz zapewnić, że wszystkie cztery elementy zostały włączone w ich potok słów. Przedstawiam jeden z aksjomatów Turnera mający tutaj zastosowanie: „Momenty prawdy, jeżeli pozostaną poza kontrolą, zniżą się na poziom mierny” To oznacza, że jeżeli pozostawisz etykietę telefoniczną przypadkowi, zazwyczaj osiągniesz coś, ale nie doskonałość.

- Wypróbuj tych standardów dla budzenia gości. Kiedy gość dzwoni, aby zamówić budzenie przez telefon, operator czy recepcjonista powinien zawsze powtórzyć numer pokoju gościa i godzinę budzenia. To daje gościowi poczucie komfortu, że informacja została przyjęta i odpowiednio zrozumiana. Operator czy recepcjonista powinien zawsze pożegnać gościa słowem „dobranoc”. To zamyka rozmowę w przyjazny sposób, podobnie pożegnałbyś swojego gościa, który zatrzymałby się na noc w twoim domu.

- Co z tymi standardami dla room service? Telefony odnoszące się do room service’u powinny zawsze zamknąć się dla przyjmującego zamówienie - najpierw powtórzeniem zamówienia gościa i numeru pokoju. Potem przyjmujący zamówienie powinien podać bieżący czas i powiedzieć gościowi, kiedy dotrze jego zamówienie. To jest bardziej konkretne niż zwykłe powiedzenie gościowi, ile zamówienie zabierze czasu i da gościowi lepszy punkt odniesienia, przy określeniu przedziału czasu i przewidzeniu dostawy zamówienia.

- Tutaj mamy następny standard dla próśb gościa. Upewnij się , że prośba gościa została odnotowana i śledź czas, kiedy nadeszła rozmowa. Egzekwuj standard, że ktokolwiek spełnia telefoniczną prośbę gościa, operator lub recepcjonista oddzwania, aby upewnić się, że zamówienie zostało dostarczone. A potem, aby upewnić się, zadzwoń do gościa i zapytaj czy wszystko zostało dostarczone odpowiednio i zgodnie z ich życzeniem. Jaką to sprawia gościowi przyjemność!

- Kolejny aksjomat Turnera. „Ludzie nie zawsze robią to, czego oczekujesz, ale zrobią to, co ty kontrolujesz”. Więc zadzwoń często do swojego hotelu i jego różnych działów. Może już to robisz i założę się, że kiedy ktoś nieodpowiednio obsługuje telefon, dajesz jej/jemu o tym znać. Ale jest tutaj pewne tarcie (i to jest o wiele bardziej potężne): Daj im znać, że zauważasz, kiedy robią to również poprawnie! Wręcz wzmacniaj pozytywne zachowanie a otrzymasz je dużo częściej.

- Telefony ze wskazówkami na temat kierunków dojazdu. To jedno może cię napawać strachem. Zadzwoń do swojego hotelu (lub ktoś niech to zrobi dla ciebie, jeżeli twój głos prawdopodobnie zostanie rozpoznany… a jeżeli nie jest rozpoznany przez członka twojej załogi, dobrze… to inny problem i inny newsletter). Poproś o kierunek dojazdu z lotniska i z innej głównej drogi dojazdowej. Słuchaj, jaki rodzaj odpowiedzi otrzymujesz. Nie każdy wie, jak dawać wskazówki, co odnosi się do tego - dlaczego powinieneś zapisać je i umieścić obok stanowiska obsługującego telefony przychodzące. Zapisz kierunki dojazdów od lotniska i głównych dróg, nachodzących z przeciwnych kierunków. Nie pozostawiaj czegoś przypadkowi. Twoi klienci docenią otrzymanie jasnych, zwięzłych i dokładnych kierunków. Twoja załoga doceni nie stawianie ich w trudnej sytuacji.

- Telefony z rezerwacją. Czy wysłuchujesz ich? Czy poświęcasz czas stojąc obok pracownika rezerwacji czy recepcji, kiedy on przyjmuje rezerwację od gościa? Nie? Dlaczego nie? Te rozmowy to są pieniądze w kasie; najważniejsze ze wszystkich telefonów – klient który chce przyjechać do twojego hotelu i daje ci za to pieniądze! Czy twój pracownik jest przyjazny i miły? Czy jest uprzejmy i radosny? Czy informacje na temat rezerwacji są przyjmowane w klarowny, zwięzły sposób? Czy wyjaśniona polityka gwarancji i anulacji? Czy twój pracownik okazuje dumę i pewność dla twojego produktu? Czy przekazano numer potwierdzenia? Czy podziękowano dzwoniącemu za zrobienie rezerwacji? Prawda jest taka, że te małe elementy udanej rozmowy z rezerwacją są nieobecne w 50% czasu w hotelach, które osobiście przebadaliśmy.

Dobra obsługa telefoniczna nie jest trudna, ale kluczową rolę odgrywają tutaj rzeczy małe, ustalenie standardów i zapewnienie o tym załogi – a przecież z tego żyjesz.

Fakt odnotowany przez American Hotel and Lodging Association:
Ponad 65% klientów nie zrobi ponownie biznesu z firmą, tylko z powodu, w jaki zostali potraktowani, a nie z powodu samego produktu.

Dale Turner


© Copyright Dale Turner
Tytuł artykułu w oryginale “Does Your Hotel Give Good Phone”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Dale Turner - były Prezes Turn Key Hotel Advisors - grupy konsultingowej specjalizującej się w obszarze zarządzania hotelami oraz nowoczesnymi technologiami wspierającymi branżę, autor licznych artykułów w magazynach branżowych

Kontakt:
Dale Turner
email:
daleturner@mindspring.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji