Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Generuj więcej przychodów czyniąc ze szkolenia...

Artykuły serwisu


Generuj więcej przychodów czyniąc ze szkolenia obowiązek dla wszystkich


Dodano: 2011-02-03

Drukuj


W okresie ostatnich kilku lat charakteryzujących się rekordowymi profitami, wiele hoteli i firm hotelarskich zainwestowało duże środki w podniesienie wewnętrznego i korporacyjnego poziomu zasobów szkoleniowych. Obecnie, kiedy znajdujemy się w warunkach trudnego, nisko dochodowego rynku, bez trudu można zaobserwować, jakie przedsiębiorstwa autentycznie pojmują i wierzą w wartość bieżących szkoleń w przeciwieństwie do tych, którzy zawsze je traktowali jak grę pozorów.

Jako partner-dostawca programów szkoleniowych i środków rozwojowych dla przemysłu hotelowego z zainteresowaniem obserwuję nazwy hoteli, firm hotelarskich i organizacji branżowych, które niezmiennie inwestują w rozwój osobowościowy swoich pracowników. Z tego co słyszę od moich kolegów i konkurentów, wydaje się, że to firmy z górnej półki wewnątrz wszystkich organizacji, segmentów rynku i lokalizacji ciągle jeszcze zapewniają nam pełne ręce roboty w okresie tego największego zastoju gospodarczego w historii przemysłu.

Nie dzieje się tak dlatego, że te znakomite firmy z górnej półki uważają, że szkolenie jest przyjemną rzeczą. Powód tego jest jak najbardziej prozaiczny, jako że wizjonerscy liderzy zdają sobie sprawę z namacalnego zwrotu z inwestycji (ROI), jaki można osiągnąć poprzez szkolenia, jeżeli są właściwie wprowadzane w życie i kontynuowane.


Na nieszczęście jednak, to co słyszę w przekroju całego przemysłu, to zbyt wiele firm zaczyna na ślepo ciąć koszty na szkolenia i rozwój w każdych okolicznościach. W zależności od rodzaju organizacji lub przedsiębiorstwa sytuacja kształtuje się następująco:
• Stanowiska hotelowych szkoleniowców są nie obsadzono lub eliminowane
• Cięcia w budżecie na szkolenia okresowe
• Nowo zatrudnieni pracownicy są wystawiani na zmiany przed właściwie przeprowadzonym przez kierownika instruktażem stanowiskowym
• Brak dostępu do nowych, szkoleniowych zasobów multimedialnych, takich jak DVD, niewykorzystywane przez menedżerów i personel możliwości uczestniczenia w seminariach internetowych i korzystania z narzędzi do nauczania
• Cięcia w budżecie dla menedżerów i liderów na uczestniczenie w konferencjach i wydarzeniach organizowanych przez firmy zarządzające lub przez hotelowe marki
• Redukcja w zakresie technicznego wyposażenia wydarzeń i konferencji; często rezygnuje się również z edukacyjnych dorocznych i szkoleniowych konferencji
• Obniżenie jakości doświadczeń edukacyjnych oferowanych na corocznych konferencjach dla stowarzyszeń, marek i innych grup handlowych

Zrozumiałą jest sytuacja, że w obliczu drastycznego, nieoczekiwanego spadku dochodów, absolutnie trzeba dokonać pewnych cięć w wydatkach, a nigdy nie jest przyjemne podejmowanie decyzji, w jakim miejscu te koszty należałoby ograniczyć. Z pewnością na rynkach, na jakich działają hotele w dzisiejszych czasach, nawet budżety szkoleniowe trzeba zredukować. Nie jest to jednakże czas na rozpatrywanie paradygmatu „porzucania statku” postrzegającego wszystkie wydatki przeznaczane na szkolenia jako niepotrzebny balast, którego należy się pozbyć, aby utrzymać statek na powierzchni.

Zamiast tego, to właśnie w takich czasach musimy pamiętać, że szkolenia są odpowiedzialnością każdego dyrektora, każdego kierownika i każdego lidera, każdego miesiąca, każdego dnia i na każdej zmianie roboczej. Z pewnością z idealną sytuacją mielibyśmy do czynienia wtedy, kiedy moglibyśmy zatrudniać menedżera do spraw szkoleń lub dyrektora inspirującego, organizującego i kierującego szkoleniami i rozwojem w twoim przedsiębiorstwie. Interesujące jest to, że firmy z górnej półki korzystające z zewnętrznych zasobów szkoleniowych zatrudniają również na pełen lub na część etatu własnego instruktora szkoleń. Kilka z nich utworzyło nawet dodatkowe stanowiska szkoleniowe w tym recesyjnym okresie. Inne znalazły sposoby, aby utrzymać te stanowiska za wszelką cenę, nawet jeżeli ci pracownicy mieliby okresowo pracować w innych działach, aby przetrwać najtrudniejsze miesiące zastoju gospodarczego.

Jednakże, nawet w firmach, które zatrudniają tytularnych menedżerów do spraw szkoleń lub dyrektorów za to odpowiedzialnych, istnieje zrozumienie dla tego, że szkolenie jest procesem, a nie tytułem, stanowiskiem czy zakresem obowiązków. Przeciwnie, szkolenie postrzegane jest tam jako najlepsza podstawowa praktyka niezbędna do utrzymania bieżącej drogi ku doskonałości w odróżnieniu od programu do wypełnienia warsztatów, w których musimy wziąć udział lub zaświadczenia, które musimy zdobyć. Najlepsi menedżerowie szkoleń wiedzą o tym dobrze i widzą siebie jako centralne ogniwo informacji i zasobów. Niezależnie od tego czy jesteś tytularnym hotelowym instruktorem szkoleniowym, szefem działu, zastępcą dyrektora lub kierownikiem zmiany, możesz skorzystać z niektórych pomysłów na dokonywanie szkolenia każdego tygodnia, każdego dnia, na każdej zmianie roboczej:

• Przewidując okresowe spadki w działalności biznesowej, zaplanuj sformalizowane, warsztatowe szkolenia właśnie w takich okresach
• Nawet w okresach szczytu, zawsze da się znaleźć wolniejsze chwile w „w cyklu obsługowym”, w trakcie których personel ma dające się przewidzieć ‘luźniejsze’ okresy czasu. Jest to wspaniała okazja do zaplanowania niektórych ze stanowiskowych szkoleń,
• Czasami poziom biznesu spada nieoczekiwanie, w trakcie takich okresów nie zawsze jest możliwe wysłanie pracowników wcześniej do domu. Jeżeli tak, to zaimprowizuj naprędce zorganizowane spotkania szkoleniowe
• Prowadź zindywidualizowane instruktaże dla pracowników pierwszej linii bezpośrednio w ich miejscu pracy, pomiędzy transakcjami w trakcie pracy
• Wspieraj pracowników w tym, co wykonują dobrze i koncentruj się na tym, co mogłoby być wykonywane w sposób jeszcze bardziej efektywny
• Rozprowadzaj kopie przedruku artykułów z publikacji takich jak ta, aby je przedyskutować / ocenić na zebraniu pracowniczym
• Sprawdź efektywne kosztowo multimedia (DVD i video) z zasobów Educational Institute i serii Sunrise Basic Training.
• Wspieraj tematy szkoleniowe poprzez ich prezentacją na stanowiskach pracy, które mogą być zabawne wraz z prostymi programami przetwarzania tekstów
• Znajdź sposoby cięcia kosztów bez konieczności wyeliminowania uczestnictwa w konferencjach lub innych wydarzeniach Rezerwuj miejsca odpowiednio wcześnie, aby zmniejszyć koszty rejestracji. Największymi kosztami w ujęciu historycznym są koszty biletów lotniczych i koszty przejazdu, które mogą być zracjonalizowane, o ile planujesz wydarzenia z wyprzedzeniem
• Jeżeli reprezentujesz firmę hotelarską lub stowarzyszenie, jest to znakomita okazja pokazania wartości swoim udziałowcom poprzez znalezienie sposobu dalszego oferowania edukacyjnych i szkoleniowych wydarzeń na przyszłych spotkaniach.

Poprzez uczynienie ze szkoleń generujących przychody, części zakresu odpowiedzialności każdego menadżera i lidera, możesz zagwarantować sobie, że pracownicy pierwszej linii wykorzystają każdą sposobność zwiększenia sprzedaży, zredukują niepotrzebne koszty i ostatecznie zmaksymalizują zyski w czasie obecnych trudności ekonomicznych. Najlepsza część jest jeszcze przed wami, kiedy zacznie się wychodzenie z kryzysu, bo twój dobrze wyszkolony zespół będzie już w pełni gotowy do optymalizowania zysku, kiedy popyt poszybuje w górę.

Douglas Kennedy


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji