Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Nowe taktyki email marketingu do wykorzystania...

Artykuły serwisu


Nowe taktyki email marketingu do wykorzystania przez hotele


Dodano: 2011-02-21

Drukuj


Wraz ze wzrostem marketingu emailowego bombardującym skrzynki odbiorcze użytkowników internetu nadszedł też czas na działania bardziej inteligentne i kreatywne w zakresie stosowania tej marketingowej metody. Oto kilka pomysłów do przemyślenia, które pomogą przy wygenerowaniu paru innych sposobów postrzegania tego medium.

Promuj opinie gości
Dzisiejsi podróżni przykładają więcej wagi do treści generowanej przez użytkowników niż było tak kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że poświęcają więcej czasu na przeglądanie stron takich jak TripAdvisor, aby przekonać się jaka jest opinia innych osób na temat twojego obiektu i wykorzystania tej wiedzy jako podstawy do podejmowania decyzji w sprawie dokonania rezerwacji w twoim obiekcie. Jako hotelowi marketerzy wykorzystujący technikę poczty elektronicznej powinniście być może zadać już pytanie swoim gościom, jakie były ich wrażenia po pobycie w hotelu i wykorzystać te opinie do zbudowania bardziej ukierunkowanej taktyki informacyjnej, jak również do zwiększenia ich lojalności w stosunku do marki.

W jaki sposób to działa? Aby zbudować bazę danych z opinii gości zainstaluj zautomatyzowany system wysyłający wiadomości z prośbą o opinię gościa w sprawie twojego hotelu, w terminie dwóch tygodni po zakończonym pobycie. Daje ci to możliwość ustanowienia powiązań na kilku różnych poziomach. Po pierwsze otrzymasz trochę szczerych komentarzy co do twojego funkcjonowania jako hotelarza, a po drugie dowiesz się więcej na temat indywidualnych cech osobowościowych, które mogą ci pomóc w umiejętnym ukierunkowywaniu i dystrybuowaniu wiadomości mailowych w przyszłości. Dopytywanie gości o ich opinie po ich pobycie w hotelu może również przyczynić się do podniesienia lojalności do marki ponieważ swoim działaniem demonstrujesz, że troszczysz się o ich doświadczenia w swoim hotelu.

Analizuj dane internetowe
Czy jako hotelarze macie wiedzę na temat tego, ilu gości straciliście, wtedy kiedy próbowali dokonać rezerwacji w internecie? Czy wycofali się, kiedy zaczęło im się wydawać, że proces rezerwacji wymaga zbyt wielu etapów? Co robicie, aby próbować do nich dotrzeć, zanim postanowią o całkowitym wycofaniu się z procesu rezerwacji? Jest to punkt, w którym można zastosować wyniki z analizy sieci wraz z akcją mailową we wzajemnym powiązaniu ze sobą. Powiedzmy, że gość dociera do twojej hotelowej strony internetowej i porzuca rozpoczętą transakcję przed jej zakończeniem. Możesz skorzystać ze swoich danych analitycznych i błyskawicznie wysłać email z prośbą o powrót na stronę i ponowienie próby lub zarekomendować mu skorzystanie z opcji pomocy na stronie. Badania pokazują, że twoja obecność we właściwym czasie i dotarcie do klienta w chwili wystąpienia takiej potrzeby zwiększa wskaźnik konwersji.

Badaj swoje bazy danych
Przejrzyj ponownie swoją emailową bazę danych i nie zakładaj, że wszystkich możesz traktować tak samo. Z pewnością powinieneś przewidzieć różne poziomy zaangażowania. W celu dalszego przyciągania i generowania korzystniejszych zwrotów z inwestycji będziesz potrzebował indywidualizacji przekazów tekstowych, które winny trafiać do specyficznych segmentów rynku. Oto gdzie powinieneś zacząć te działania. Spróbuj rozdzielić swoje listy na trzy osobne grupy, każda z przyporządkowanymi specyficznymi celami skorelowanymi z mentalnym nastawieniem gości.

• Nowi goście: odbiorcy emaili, którzy wyrazili nieco ochoty do komunikacji. Będziesz musiał zbudować technikę przekazów tekstowych witających ich jako nowych gości i zapewnić im dostęp do użytecznych informacji i promocji przydatnych w trakcie pierwszego pobytu w twoim hotelu.
• Stali goście: goście, którzy już aktywnie związali się z marką. Przebywali w obiekcie wiele razy, zapisali się na newsletter i otrzymywali informacje z okazji specjalnych promocji. Grupa ta wymaga emaili, które są bardziej nastawione na transakcje. Komunikat powinien koncentrować się na ofertach cross-sellingu lub upsellingu i specjalnych promocjach obejmujących lokalnych klientów.
• Utraceni goście: Osoby, które przestały otwierać i klikać na twoje wiadomości, którzy przestali bywać w twoim hotelu. Ta grupa wymaga przeprowadzenia badań identyfikujących powody braku zaangażowania, bodźców zachęcających do ponownego odwiedzania strony internetowej i promocji pobudzających do dokonywania rezerwacji w przyszłości.

Spróbuj przewidzieć, kiedy użytkownik sprawdza swoją skrzynkę odbiorczą
Kiedy jest najlepsza pora na wysłanie emaila? Pytanie to zawsze było w centrum zainteresowań hotelowych marketerów. Czy wtorek byłby odpowiedniejszy, niż czwartek? Sądzę, że każdy ma w tym przedmiocie swój punkt widzenia, ale to nic ponadto, że jest to tylko punkt widzenia. Obecnie możemy skorzystać z pomocy technologii, która analizuje zachowania odbiorcy i przewiduje idealny czas wysłania maila na każdy z adresów umieszczonych na liście mailowej. System dostarcza następnie wiadomość do skrzynki odbiorczej gościa w ściśle określonym dniu i porze dnia, kiedy jest najbardziej prawdopodobne, że odbiorca sprawdzi swoją pocztę. Poprzez zredukowanie prawdopodobieństwa zagubienia maila zwiększasz swoje szanse na podwyższenie wskaźnika konwersji.

Miejmy nadzieję, że powyższe porady pomogą ci dostrzec emailowy marketing w inny sposób, przed nowym sezonem. Rzecz nie polega tylko na umiejętnościach w przygotowaniu znakomitej oferty i wysłaniu jej w świat, ale także na wykorzystaniu tego narzędzia w bardziej ‘społecznościowy sposób’. Zastosuj je w sposób użyteczny dla twoich gości. Bądź zawsze tam, gdzie będą cię potrzebować goście, a w naturalny sposób zwiększysz ilość rezerwacji dla twojego hotelu.

Cris Coupler


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji