Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Nigdy nie wiesz kogo obsługujesz

Artykuły serwisu


Nigdy nie wiesz kogo obsługujesz


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Kiedy gospodarka ma się słabo, ludzie zaciskają pasa i patrzą dwa razy na każdego wydawanego grosza. Przemysł restauratorski odczuwa to równie poważnie jak domy towarowe, a może nawet jeszcze mocniej. Wydatki na stołowanie się poza domem większość z nas obcina w pierwszej kolejności, kiedy obserwujemy nasz budżet. Czy to oznacza, że to osłabia nasze umiejętności obsługi klienta? Absolutnie nie! Wierzę, że nie stać cię, aby pozwolić ludziom jeść w twojej restauracji tylko raz, aby wykazać, że oni nie wrócą, ani w najbliższej przyszłości ani kiedy ich pieniądze popłyną łatwiej.

Może mógłbyś teraz wziąć pod uwagę zainwestowanie w szkolenie załogi, która chciałaby utrzymać swoją pracę i ciągle robić pieniądze. Pomóż im stworzyć przyszłych klientów z kilku, których teraz masz. Gospodarka i nasza reakcja na nią są jak kran: woda teraz kapie. Ale kran znowu zostanie odkręcony. Pytanie tylko „Gdzie popłynie woda?” Czy chcesz, aby popłynęła do twojego biznesu?

Ostatnio w artykule w The Rocky Mountain News zatytułowanym „Mądre firmy stawiają klienta na pierwszym miejscu” napisanym przez Harley Macka, nakreślono opowieść o tym jak Herbert Marcus, jeden z założycieli Neiman Marcus, doceniał swoich klientów. Jego syn, Stanley Marcus, później opowiedział całą historię:

“Klientka zniszczyła sukienkę, którą oczywiście nosiła i głośno żądała zwrotu pieniędzy. Kiedy Stanley wydawał się odporny na żądania, jego ojciec upomniał go i stwierdził, aby bez zadawania pytań zwrócić kobiecie pieniądze. Później Stanley sprzeczał się z ojcem, że kobieta miała znoszoną i zużytą sukienkę i że producent nie zapłaci za nią. Jego ojciec odpowiedział wówczas, że klienta nie prowadzi interesów z producentem, ona robi biznes z Neimanem Marcusem. A on nie chce stracić klienta przez głupią sukienkę za 175$.

Kilka lat później ktoś skalkulował, że kobieta wydała ponad 500 tyś. $ u Neimana Marcusa. Klienci może nie zawsze mają rację, ale dobrym pomysłem jest pozwolić im myśleć, że tak jest”.

To może nie wydawać się praktyczne dla właściciela restauracji z gościem, który zjadł już całe danie z talerza, kiedy zapytany czy wszystko było przygotowane dla jego satysfakcji zaraz po zaserwowaniu potrawy. Tak, są różnice, ale czy powinieneś traktować twoich gości inaczej niż tych w domach towarowych? Nie mówię, że restauracje powinny adoptować tą politykę. To jest zagadka i tylko indywidualny właściciel / menedżer może określić poprawną odpowiedź dla swojego biznesu.

Ale pozwólcie mi przedstawić inną sytuację. Ostatnio uczestniczyłam w przyjęciu weselnym w Oklahoma City. Wesele i większość gości ulokowani byli w dobrze znanym hotelu, znanym ze swojej wyjątkowej jakości w obsłudze klienta. Muszę zauważyć, że fizycznie był to naprawdę atrakcyjny budynek. Mogę zrozumieć, dlaczego moi przyjaciele wybrali ten szczególny hotel do zorganizowania wesela. Urok skończył się jednak wraz z marmurową podłogą, drewnianymi wykończeniami i pięknymi draperiami.

Wśród wielu innych rzeczy, które były katastrofalne tak jak obsługa klienta, to jedno wydarzenie rzuciło mi się w oczy ponieważ był to typowy przykład oceniania kogoś z wyglądu – co stworzyło podstawę dla tego artykułu. Wujek panny młodej i jego żona przyjechali z małego miasteczka w Teksasie. Nazwę ich Jerry i Marilyn. Jerry i jego żona są skromni z wyglądu i prawdopodobnie w wieku około 65 lat. Kiedy przyjechali po południu przed ślubem, swoją bardzo drogą, wypolerowaną, czarną Corvettą, służący niecierpliwie oczekiwali na okazję wskoczenia za kierownicę samochodu i przejechania nim 100 jardów na parking.

Marilyn zauważyła członka rodziny i poszła porozmawiać z nim w lobby, podczas gdy Jerry cofnął się do lady czekając, aby zwrócono na niego uwagę. Pracownicy hotelowi pomagali innym gościom. A kiedy zakończyli ich obsługiwać, nie zauważyli już innego gościa wartego ich uwagi. Widzieli oni jedynie „konserwatora”, ubranego w ciemne robocze spodnie, trzewiki i niebieską koszulę w paski z wyhaftowanym imieniem Jerry. Więc zignorowali go.

Teraz Jerry jest bystrym człowiekiem, biznesmenem. Posiada firmę, która maluje odrzutowce. Nie jest to duża firma, taka z listy Fortune 500, ale jest on zadowolony z tego co robi. Uwielbia jeździć swoją Corvettą i jest mu wygodnie nosić swoje robocze ciuchy, gdziekolwiek jedzie. Jak powiedziałam, Jerry jest bystrym człowiekiem i zrozumiał, co się tam wydarzyło. Podszedł więc do lady i zapytał czy mógłby się zameldować. Trochę zezłościł się, ale chętnie odpuścił sobie ich ignorancję. Jednak osoba, którą wybrał do rozmowy zachowywała się jakby był szalony, aby myśleć, że stać go na nocleg w hotelu, takim jak ten. Sceptycznie rozpoczęła proces meldowania.

To jest zasadniczo koniec historii. Możesz być pewien, że nikt nie przeprosił za ignorowanie go. Z zadowoleniem jednak przyjęto od niego pieniądze. Według Jerrego, i wierzę mu, hotel ten w przyszłości nie otrzyma już od niego żadnych pieniędzy.

Jerry nie poskarżył się dyrekcji hotelu. Nie sądził, że zrobiłoby to cokolwiek dobrego. Z kim on porozmawiał? Swoją rodziną, innymi gośćmi, włączając mnie, wszystkimi, którzy rozmawiali na temat hotelu. My wszyscy z pewnością powiedzieliśmy o tym innym ludziom. Tragedią dla hotelu jest to, że jest on nie tylko położony w Oklahoma City. Należy on do międzynarodowego łańcuch. Ludzie przyjechali na ten ślub z całych Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Statystyki pokazują, że zamiast składania skarg bezpośrednio do organizacji, 96% niezadowolonych klientów powie o tym średnio dziewięciu innym ludziom.

Nigdy nie wiesz, kogo obsługujesz. Wygląd może być mylący. Kiedy obsługujesz przyjęcie z okazji 65 rocznicy, wiesz kto jest gospodarzem, czy to jednostka czy firma. Zawsze pamiętaj, że reszta ludzi, nieokreśleni jak może się wydawać, wszyscy mają imiona, kariery, wpływ na innych, i mogą mieć powody i środki, aby pewnego dnia zapłacić za swoje własne przyjęcie. Niechlujna fryzura czy garnitur wyglądający na tani nie powinny określać osoby jako gorszej, która nie ma znaczenia lub wpływu. Oprócz bycia nadzwyczaj niegrzecznym dla kogoś, kto jest gościem i nie zasługuje, aby być zignorowanym, możesz stracić przyszłą możliwość zarobienia pieniędzy i promowania swojego biznesu.

Odsyłam do mojej własnej tabeli ze wskaźnikami.

Kilka zaskakujących faktów odnośnie powodów dlaczego restauracje tracą klientów:
- śmierć klienta – 1 %
- przeprowadzka – 3%
- pod wpływem przyjaciół – 5%
- zwabiony przez konkurencję – 9%
- niezadowolony z produktu – 14%
- odwrócił się z powody postawy obojętności części pracowników firmy – 68%

Czy stać cię, aby mieć załogę kelnerską wykazującą obojętny stosunek wobec twoich gości?

Susie Ross


© Copyright Susie Ross, Waiter Training
Tytuł artykułu w oryginale "You Never Know Whom You Are Serving"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Susie Ross – założycielka firmy Waiter Training, 15-letnią karierę w branży restauratorskiej, rozpoczynała jako kelner, obecnie instruktor szkoleń z obsługi kelnerskiej łączących elementy zabawy, komunikacji i aktorstwa, autorka podręczników szkoleniowych. Podkreśla, że najważniejsza w tym zawodzie jest kreatywność oraz sugestywna sprzedaż.

Kontakt:
Susie Ross
Waiter Training
email:
susan@waiter-training.com
www.waiter-training.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji