Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Równomierna obsługa gości biznesowych i...

Artykuły serwisu


Równomierna obsługa gości biznesowych i wypoczynkowych w twoim hotelu


Dodano: 2011-03-31

Drukuj


Oto ciekawy materiał, który jednocześnie powinien usatysfakcjonować obie strony twojego biznesu.

Wiele hoteli to naprawdę dwa obiekty w jednym. Jeden obsługuje gości przebywających w nim wypoczynkowo. Na grupę tę składają się pojedynczy goście, podróżujący emeryci i rodziny z małymi dziećmi. Drugi obiekt zajmuje się gośćmi biznesowymi. Grupa ta obejmuje gości zatrzymujących się w hotelu na krótki pobyt, małe grupy wyznaczające sobie hotel jako miejsce spotkania, no i konferencje liczące setki osób.

Czasami te dwie płaszczyzny działalności mogą stawać ze sobą w konflikcie. Jeżeli w hotelu odbywa się zebranie pracownicze omawiające poważne problemy budżetowe, a jednocześnie grupka małych dzieci urządza sobie krzykliwą zabawę tuż przy sali konferencyjnej, to taka sytuacja może być bardzo rozpraszająca i denerwująca dla gości biznesowych. Z drugiej natomiast strony, jeżeli w hotelu zjawia się rodzina po całym, męczącym dniu zwiedzania okolicy i pragnie zrelaksować się odświeżającą kąpielą w basenie, to będzie bardzo rozczarowana dowiadując się, że basen jest zamknięty z powodu wynajęcia go do wyłącznego użytku grupie uczestników odbywającej się właśnie w mieście konwencji.

Aby uniknąć antagonizowania tych dwu grup podróżnych o rozbieżnych interesach, musisz umiejętnie manipulować, sterować i równoważyć odbywające się w twoim hotelu zdarzenia. W idealnym wszechświecie hotelarskim, twoi goście biznesowi korzystaliby z twojego hotelu w dni robocze, podczas gdy goście wypoczynkowi przebywaliby w nim w czasie weekendów. Mimo, że do pewnego stopnia dzieje się tak naprawdę, to w zależności od lokalizacji twojego obiektu raczej częściej, niż rzadziej muszą pojawić się kolidujące ze sobą wydarzenia. Dzieje się tak szczególnie w kurortach wypoczynkowych i ośrodkach miejskich, gdzie każdego dnia tygodnia możesz gościć całą zróżnicowaną gamę gości.


Oto kilka porad, które pomogą ci w zadowoleniu wypoczynkowych i biznesowych gości, aby zagwarantować maksymalne obłożenie ze strony obu segmentów przebywających w hotelu turystów:

Umieszczaj gości biznesowych w jednej, natomiast gości wypoczynkowych w drugiej strefie hotelu.

Jeżeli musisz zaspokajać potrzeby niekompatybilnych segmentów rynkowych w tym samym czasie, dokładnie przeanalizuj w jaki sposób ci różni goście korzystają z hotelu i w jakich częściach hotelu przebywają w różnych porach dnia.

Na przykład, jeżeli gościsz rodziny często korzystające z hotelowego basenu, a sale konferencyjne zlokalizowane są zarówno w sąsiedztwie, jak i z dala od basenu, rezerwuj pokoje konferencyjne położone najdalej od basenu w godzinach poświęcanych na zabawę. Kiedy zaobserwujesz, że hałas na basenie przycicha – zazwyczaj w środku dnia, gdy hotel usytuowany jest w mieście, a goście zajęci są zwiedzaniem – możesz bez obawy wykorzystywać wszystkie swoje pomieszczenia konferencyjne. Sytuacje takie wymagają jednak umiejętnego sterowania i planowania.

Zwróć uwagę jednocześnie, że niektóre udogodnienia hotelowe są wrażliwe na lokalizację, zaś inne nie. Pokój gier na przykład, nie jest wrażliwy na lokalizację – możesz umieścić go praktycznie wszędzie, bo przy precyzyjnym i widocznym oznakowaniu, goście którzy pragną oddać się tej rozrywce znajdą go z łatwością. Jeżeli dysponujesz takim pomieszczeniem, umieść go z dala od pomieszczeń konferencyjnych. To samo dotyczy spa; ci dorośli goście, którzy chcą się zrelaksować i poddać kuracji nie życzyliby sobie wysłuchiwania dzwonków i gwizdków wydobywających się z bilardów czy fliperów.

Kreatywnie zaplanuj strukturę usług F & B

Jeżeli zaobserwujesz, że goście biznesowi i rodziny przebywające w hotelu korzystają w tym samym czasie z hotelowej restauracji, to może nadszedł już czas na uruchomienie drugiego takiego lokalu. Oczywiście, aby taki pomysł zrealizować musi zaistnieć w odpowiednim stopniu zapotrzebowanie na te usługi i konieczne też będzie wygospodarowanie stosownej przestrzeni. Jedna z restauracji mogłaby być bardziej nastawiona na obsługę gości biznesowych, ekskluzywną i np. specjalizującą się w stekach czy potrawach z owoców morza. Druga byłaby bardziej atrakcyjna dla wypoczywających rodzin, oferująca specjalności kuchni dla dzieci, po przystępnych cenach i/lub świadcząca usługi bufetowe.

Jeżeli nie jesteś w stanie otworzyć drugiej restauracji, rozważ utworzenie cichej części hotelowego lobby, w której zlokalizowany byłby bar. Zaproponuj w nim wymyślne, ekstrawaganckie drinki – nawet twoje firmowe receptury – i umiarkowane ceny zachęcające uczestników spotkań i gości biznesowych.

Możesz również stosować promocje w określonych porach dnia przyciągające wybrane, różne grupy osób. Zaproponuj przykładowo akcję „dzieci jedzą za darmo” w godzinach od 17 do 19. Po 19 zaoferuj wina lub piwne specjały, kiedy spodziewasz się gościć biznesmenów na kolacji w twojej restauracji.

Inną opcją jest zachęcanie gości przebywających w hotelu na pracowniczych konferencjach do spożywania przekąsek i posiłków bezpośrednio w takich pokojach narad. Jeżeli martwisz się o to, że goście będą się tłoczyć w twojej restauracji co nieuchronnie prowadzić musi do powstawania konfliktów, zaoferuj posiłki i przekąski po specjalnie wynegocjowanych cenach dla gości biorących udział w konwencjach i konferencjach. Skłoń swój dział cateringu do pomocy przy budowaniu kreatywnych propozycji dla gości konferencyjnych, tak by mieli poczucie, że traktowani są ze szczególną troską.

Korzystaj z pomysłowych promocji room service

Przydziel pracownikom room service jeszcze trudniejsze zadania do realizacji. Jeżeli wciąż jeszcze dostrzegasz konflikty pomiędzy gośćmi biznesowymi a wypoczynkowymi,  zdarzającymi się w restauracji, zaprojektuj wewnątrz pokojowe promocje ukierunkowane na rodziny. Na przykład, zaproponuj pakiet zawierający makaron i ser oraz półprodukty do samodzielnego przygotowania deseru lodowego – jak również bezpłatnego filmu DVD – dla spożywania posiłku w pokoju. Pozwoli to na zatrzymanie gości wypoczywających z rodzinami w swoich hotelowych pokojach, tak by goście biznesowi mogli cieszyć się spokojnym posiłkiem w restauracji. Rodziny będą także miały poczucie specjalnego traktowania, ponieważ troszczysz się przecież o ich potrzeby.

Szczególnie rodziny z małymi dziećmi docenią takie pakiety. Rodzice z nastolatkami mogą bezpiecznie zostawić swoje dzieci w pokoju jedzące posiłek i oglądające film, i pójść na dół do restauracji, aby spokojnie spożyć swój posiłek. Udostępnij rodzicom talony na bezpłatne drinki. Wypromujesz w ten sposób za jednym razem posiłki spożywane w hotelowych pokojach, a także w restauracji, która będzie mogła gościć przede wszystkim osoby dorosłe spożywające posiłki w spokojnej atmosferze.

Powyższe sugestie powinny pomóc ci w równomiernej obsłudze różnego rodzaju gości i spokojnej ich koegzystencji, przy jednoczesnym korzystaniu ze wszystkiego, co twój hotel ma do zaoferowania.

Mark van Hartesvelt


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji