Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » 111 pomysłów dla hotelowego marketingu na 2011...

Artykuły serwisu


111 pomysłów dla hotelowego marketingu na 2011 rok


Dodano: 2011-05-06

Drukuj


Poniżej przedstawiam podsumowanie w formie 111 marketingowych pomysłów do rozważenia i ewentualnego wykorzystania w 2011 roku.

Planowanie i strategia
• Celem numer 1 marketingu jest utrzymanie klientów. Skoncentruj się na tym, zanim zaczniesz zdobywać nowe rynki.
• Przeczytaj ‘Stosunek konsjerża do marketingu zawartości’ (The concierge approach to content marketing)
• Dlaczego ty? Dlaczego teraz?
• Personalizacja jest trendem rozwojowym – wykorzystuj ją tam, gdzie możesz
• Sporządź listę czynności do zaniechania
• Upewnij się czy zapisałeś się na moją subskrypcję świeżych pomysłów dostarczanych ci każdego tygodnia (jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś).
• Talent jest wszystkim, o co chodzi. Przeznacz wszystkie środki jakie możesz (a potem jeszcze trochę) na rekrutację, utrzymanie i wynagradzanie najlepszych pracowników.
• Czy masz listę gwiazdorów, których chcesz zatrudnić? Zawsze rób casting. (Dobre wpisy na blogu Setha Godina)
• Prowadź rekrutację z klubów
• Oferuj nowym pracownikom 2000 $ zanim zaczną pracę
• Czy jesteś przygotowany na to, że 75% twoich inicjatyw nie powiedzie się?
• „Najważniejszą cechą innowacyjności w dzisiejszych czasach nie jest kreatywność, ale oryginalność” ( „The most important trait for innovation today isn’t creativity, but curiosity.” – Mihaly Csikszentmihalyi
• Systematyczność jest wszystkim
• Wszyscy jesteśmy inwestorami giełdowymi
• Zamieść listę sugestii klienta w akcji
• Przeczytaj „Szczyt” („Peak”) Chipa Conley’a


Media społecznościowe
• Wyznacz ambasadora mediów społecznościowych do działania na tym obszarze w twoim imieniu
• Budując zespół ds. mediów społecznościowych, wybierz do niego pracowników reprezentujących każdy dział: zarząd, marketing, PR, rozwój produktu, obsługa klienta, itd. „Pracownicy mogą przejąć przesłanie marki, zlokalizować je i wzbogacić o cechy osobowościowe.” – Claire Elias / STA Travel
• Przeczytaj mój artykuł: - „Więcej o układzie konta: 29 sposobów optymalizacji profili w mediach społecznościowych.” (Beyond account setup: 29 ways to optimize your social media profiles).
• Nie próbuj kupować zwolenników mediów społecznościowych. Unikaj „kampanijnego” nastawienia mentalnego i przyjmij do wiadomości, że tworzenie związków dla internetowej społeczności trwa latami.
• Jednowierszowa recepta na sukces w mediach społecznościowych: Osobista historia prawdziwej osoby, która kocha, to co robi.
• Przekształć gości w autorów zawartości profilu
• Przekształć twoich lokalnych fanów w osobistości internetowe
• Wyposaż każdy obiekt w video kamery Flip
• Upewnij się o stworzeniu humanistycznej tożsamości stojącej za twoim korporacyjnym profilem w mediach społecznościowych.
• Nie zlecaj firmie zewnętrznej prowadzenie obsługi Twittera
• Powtarzaj swoje tweety z ważną zawartością (w innym przypadku użytkownicy mogą się z nią rozminąć)
• Postaraj się wykorzystywać Twittera do uzyskiwania referencji. Zachowaj pozytywne tweety jako bazę wiadomości, do których będziesz się mógł w przyszłości odnosić
• Korzystaj z usługi TwitterSheep, aby dowiedzieć się, co interesuje twoich zwolenników.
• Utwórz zbiór podstawowych informacji z Twittera zawierający dane kontaktowe i sprzedażowe
• W mediach społecznościowych nie musisz zawsze przedstawiać ofert sprzedażowych, aby zarobić dużo pieniędzy – możesz raz na jakiś czas przechodzić na adres forum Off-topic, aby automatyczne rozesłać swoją ofertę użytkownikom tego forum
• Wypróbuj niektóre z aplikacji komunikacyjnych ze strony Involver umożliwiające powiększenie bazy twoich fanów
• Pomyśl dwa razy zanim zdecydujesz się reklamować swój adres URL na Facebooku – buduje to jedynie markę Facebooka i powoduje, że w coraz większym stopniu jesteś od niego uzależniony. Zamiast tego skieruj ruch do strony docelowej na swojej stronie internetowej.
• Bądź kreatywny w zakresie sposobu dzielenia się fotografiami na Facebooku
• Wykorzystuj LinkedIn do generowania potencjalnych klientów zainteresowanych współpracą
• Jeżeli otwierasz nowy hotel rozważ możliwość korzystania z grupy na Flickr dla zbudowania rozgłosu przed premierą działalności
• Media społecznościowe są największą grupą zainteresowań jaka kiedykolwiek istniała
• Ucz się na przykładzie Fairmont i pozwól aby to twoi zwolennicy z mediów społecznościowych stworzyli następny pakiet promocyjny
• Społeczny ROI (zwrot z inwestycji) wynika z nowego podejścia do marketingu, a niekoniecznie ze sprzedaży
• Wyszukiwarki Google i Bing potwierdziły, że wpisy na Twitterze / Facebooku pomagają w pozycjonowaniu strony
• Zapoznaj się z podstawami CRM – zarządzania relacjami z klientami
• Rozpocznij obserwację najlepszych hoteli na Facebooku, takich jak Joie de Vivre
• Śledź najlepsze hotele na Twitterze, takie jak: @FairmontHotels, @Kimpton, @ApexHotels
• Naucz się od Fierro Hotels jak korzystać z platformy mikroblogowej Tumblr: InsideBuenosAires.com i WeLoveFierro.com

Strona internetowa
• Ważny komunikat Boba Regnerusa ‘Nie świętuj startu strony – Don’t celebrate the launch’ zamieszczony na jego blogu
• Bądź kompatybilny z nową funkcją Google’a – Natychmiastowy Podgląd – ‘Instant Preview’
• Buduj zawartość strony w drodze partnerstwa z innymi firmami, mediami itd.
• Kup dla swojego hotelu domenę z nazwą .TV i stwórz na niej kanał video
• Bierz przykład z dobrze zaprojektowanych stron internetowych i zastanów się, dlaczego tak dobrze działają
• Postaraj się zoptymalizować strony docelowe wokół tego ‘kogo’ znasz, a nie wokół tego ‘o czym’ wiesz (Połączenia z grupami zainteresowań takimi jak Facebook umożliwiają osobisty kontakt z firmą)
• Przyciągaj ruch na stronę poprzez kontakt z byłymi gośćmi
• Upewnij się, abyś zrobił 3 rzeczy w 3 sekundy: 1) strona musi się szybko ładować 2) musisz zachwycić użytkowników wizualne 3) musisz zdobyć ich zaangażowanie
• Korzystaj z przygotowanej listy podstawowych czynności przy przeprojektowywaniu strony
• Wykorzystaj wrażliwe punkty internetowego kontaktu z klientem, kiedy prosisz o jego współdziałanie
• Kreatywnie korzystaj z filmów video w całym cyklu uzyskiwania przychodów
• Pomyśl o wykorzystaniu kamer internetowych tak jak robi to Starwood na stronie RoomWithAView.com
• Optymalizacja wyszukiwania jest ważniejsza niż kiedykolwiek, ale zmieniły się jej zasady. Naucz się ich i zaadaptuj do swoich potrzeb.
• Zapoznaj się jak funkcja wyglądu docelowej strony Googlea wpływa na twój marketing
• Korzystaj z funkcji internetowych rozmów na żywo w celi finalizowania większej ilości sprzedaży
• Zachowaj konsekwencję (we wszystkim) na wszystkich kanałach rezerwacyjnych
• Ułatwiaj bezpośrednią rezerwację poprzez weryfikację bezpieczeństwa na stronie, oferując usługi wielojęzykowe i pomoc w rozliczeniach walutowych
• Przeczytaj ‘Mów po ludzku ( Speak human ) Erica Karjaluoto

Urządzenia przenośne
• Stwórz stronę internetową przyjazną dla mobilnych urządzeń, aby uniknąć problemów programowych
• Uświadom sobie, że 81% (w porównaniu z 19%) woli korzystać z mobilnych stron internetowych niż z mobilnych aplikacji przy poszukiwaniu produktów i cen (badanie eMarketer 2010)
• Upewnij się, że nie prezentujesz mobilnej reklamy, a następnie przekierowujesz ruch do miejsca na swojej stronie, która nie jest przyjazna-mobilnie.
• Korzystaj z kwadratowych kodów kreskowych QR (quick response) do łączenia online / offline (Przykład zastosowania w Tailor Made Hotel)
• 4 ważne rzeczy, które można zrobić z urządzeniami przenośnymi dla klientów: dowiedzieć się, rozpoznać, wynagrodzić, spersonalizować
• Nie odniesiesz sukcesu w obszarze urządzeń mobilnych już przy pierwszej próbie ich wykorzystania. Eksperymentuj – naucz się poprzez praktykę.
• Wielką szansa dla urządzeń mobilnych jest wynagradzanie lojalności
• Przejrzyj strategię łączenia internetowych grup społecznościowych z tradycyjnym programem lojalnościowym na TopGuest.
• Wykreowanie świetnych mobilnych doświadczeń wymaga od ciebie wyjścia na zewnątrz i współdziałania z otoczeniem. Nie projektuj dla kącika.

Zarządzanie reputacją
• Śledzenie internetowej reputacji nie powinno wiązać się jedynie z gromadzeniem opinii. Korzystaj z narzędzia, które daje ci wyobrażenie o trendach i wzorach.
• Polecam ci korzystanie z usług analitycznego narzędzia ReviewPro (Dlaczego ja to robię)
• Połącz internetową reputację z bonusami dla personelu
• Uświadom sobie, że 86% klientów wykorzystuje opinie jako decydujący czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowej
• Niezadowolony klient informował kiedyś o tym 3 osoby, obecnie zaś mówi o tym do 3 milionów użytkowników. Podkreśla to konieczność szybkiego uchwycenia i rozwiązania problemu.
• Pocieszeniem może być to, że większość – a dokładnie dwie trzecie – internetowych opinii jest pozytywna (badanie Keller Fay Group)
• Rozbuduj zaufanie klientów poprzez monitorowanie, gromadzenie i powtórne publikowanie pozytywnych opinii
• Poszukiwanie wzmianek o twoim biznesie w internecie może czasami dostarczyć ci fantastycznego materiału promocyjnego
• Wysyłaj emaile z podziękowaniami dla gości po zakończonym pobycie zachęcając jednocześnie do zamieszczania opinii w sieci.
• Bądź kreatywnym w sposobie pozyskiwania opinii. Umieszczając np. banner reklamowy na stronie logującej do twojej sieci bezprzewodowego internetu
• „Zbudowanie reputacji wymaga 20 lat, a do jej zrujnowania wystarczy 5 minut. Jeżeli o tym pomyślisz to postarasz się to zrobić inaczej.” – Warren Buffett

Reklama
• Przeprowadź kampanię ambasadora marki w mediach społecznościowych (przykłady ze strony Mashable)
• Pozwól klientowi napisać tekst swojej następnej reklamy
• Eksperymentuj z mocnymi przekazami komunikującymi o podjęciu ryzyka związanego z udzielaniem  gwarancji, korzystnego dla klienta
• Korzystaj z docelowej reklamy behawioralnej w płatnych kanałach i gdzie indziej
• Bannery reklamowe ulegają szybkiej ewolucji
• Partner ze stronami internetowymi, które przyciągnęły już klientów zdecydował się na odwiedziny w twoim regionie
• Dokonuj wymiany barterowej w zamian za reklamę

Email
• Media społecznościowe nie wyparły emaili ze sprzedaży (Popatrz tylko na Groupon)
• Upewnij się co do wykorzystywania z dobrych stron docelowych
• Dodaj trochę wskaźników bezpieczeństwa (jak wzorcowy mail zaprezentowany na zrzucie z ekranu) dla zwiększenia wskaźnika emailowych subskrypcji
• Dokonaj podziału swojej listy mailowej według osób (a nie tylko historii zakupowej)
• Stwórz centrum preferencji, aby pomóc subskrybentom w otrzymywaniu bardziej istotnych emaili
• Marketing za przyzwoleniem nie jest wieczny

Obsługa
• Obsługa klienta jest nowym marketingiem
• Zapoznaj się z trendem ‘Brand Butler’
• Poproś gości o zarekomendowanie twojej firmy przyjaciołom
• Stwórz doświadczenie zakupowe ukierunkowane na klienta
• Przemyśl powtórnie proces przyjmowania gości do hotelu
• Reakcje wobec klientów w czasie rzeczywistym są decydującym elementem w sieci społecznościowej. Zorganizuj systemy o procedury dostarczające skoordynowanych w czasie informacji i wsparcia dla twoich gości.
• Wypróbuj obsługę typu CoTweet w zakresie wsparcia w odpowiedzialności pomiędzy członkami personelu
• Przeczytaj ‘Ekonomię doświadczenia (Experience Economy) Josepha Pine’a i Jamesa Gilmore’a

Udogodnienia i Technologia
• Kiepskie doświadczenie z hotelową siecią bezprzewodowego internetu wpływa na 36 procent turystów biznesowych w zakresie podjęcia decyzji co do przyszłych rezerwacji w danym obiekcie
• iPady to najbardziej pożądane techniczne udogodnienia, jakich poszukują hotelowi goście (wg sondażu w USA Today)
• Rozważ zastosowanie wirtualnej technologii konferencyjnej jak sposobu powiększania zysku przy mniejszym wolumenie turystyki biznesowej

Prasa i media
• Rozsyłaj wydania wiadomości mediów społecznościowych
• Korzystaj z PitchEngine – narzędzia do budowania PR w mediach społecznościowych
• Zacznij oferować więcej unikatowych hotelowych udogodnień, które spowodują rozgłos wśród gości
• Słuchaj rozmów na PR 2.0

Wskaźniki pomiarowe i analityka
• Uświadom sobie, że rezerwacje turystyczne nie są zazwyczaj procesem liniowym
• Dowiedz się, w jaki sposób Barbara Pezzi usprawnia swój marketing poprzez segmentację analityczną
• Korzystaj z wybranych funkcji narzędzia Google Analytics
• Media społecznościowe powinny skrócić twój cykl sprzedaży. Kontroluj liczbę potencjalnych klientów, koszt na pozyskanie potencjalnego klienta, stopień konwersji w kanale i czas finalizowania transakcji, aby mierzyć poprawę w obszarze sprzedaży.

Josiah Mackenzie


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji