Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Biznes toczy się dalej... Porady dla hotelowej...

Artykuły serwisu


Biznes toczy się dalej... Porady dla hotelowej sprzedaży w warunkach niepewnego rynku


Dodano: 2011-05-18

Drukuj


W warunkach trudnego rynku, każdy sprzedany nocleg ma znaczenie. Mimo, że obecny spadek koniunktury może się wydawać bardziej bolesny niż w przeszłości, to biznes toczy się dalej i musisz się do takich warunków przystosować. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na uczynienie twojego biznesu silnym i trwałym.

W warunkach trudnego rynku, każdy sprzedany nocleg ma znaczenie

W dzisiejszych czasach, kiedy prowadzimy walkę o osiągnięcie najlepszej sprzedaży w naszych hotelach, trzeba sobie zadać pytanie czy w dalszym ciągu wprowadzamy do biznesu promocje i wydajemy pieniądze na reklamę, podczas gdy klienci przestali po prostu podróżować? Czy reklamujemy się tak, jak robiliśmy to wcześniej? A może przyczailiśmy się, przeczekujemy burzę i inwestujemy, kiedy sytuacja normalnieje?

Obserwowaliśmy niekorzystne cykle w trakcie Wojny w Zatoce i po 9 listopada, kiedy te hotele, które prowadziły aktywną sprzedaż były pierwszymi, które odczuły pozytywny wpływ wzrostu gospodarczego. Być może dokonały one niezbędnych cięć w wydatkach na reklamę lub obszarach specjalnych budżetu marketingowego, ale podejmowane wysiłki w sferze sprzedaży i promocji pozostały aktywne oferując nowe okazje ukierunkowane na pozyskiwanie klientów.

Sprzedaż bezpośrednia i osobiste zaangażowanie

Zainicjuj wykonywanie rozmów telefonicznych do swoich klientów z podziękowaniem za ich pobyt w hotelu, a także w celu zorientowania się, czy można w jakiś sposób zmodernizować swoją ofertę w celu wzbogacenia pozytywnych doświadczeń przyszłych klientów.

• Hotele mogą się dużo nauczyć w zakresie obsługi klienta od innych gałęzi przemysłu, które rutynowo wykonują telefony grzecznościowe i praktykują zindywidualizowaną penetrację rynku. „Zauważyliśmy, że zwróciliście jakieś materiały we wrześniu więc chcielibyśmy się tylko upewnić, że tym razem jesteście zadowoleni i otrzymaliście wszystkie zamawiane artykuły. Pamiętajcie również, że koszty wysyłki wszystkich artykułów zastępczych są bezpłatne, tak więc jeżeli życzycie sobie zmiany zamówienia, po prostu dajcie nam o tym znać, a my załatwimy wszelkie sprawy związane z wysyłką.” Twoi klienci z pewnością wystawią ci pozytywne rekomendacje wśród swoich znajomych, kiedy zdobędziesz się na podobny jak wyżej sposób postępowania.

• Zbuduj osobiste relacje ze swoimi klientami. Przestań posługiwać się pocztą elektroniczną, a zamiast tego podnieś słuchawkę telefonu, aby osobiście porozmawiać ze swoimi klientami. Powiedz o tym, co prawidłowo funkcjonowało, a co nie, w przeszłości i w jaki sposób zamierzasz to usprawnić w przyszłym roku. Klienci z pewnością docenią to nieoczekiwane zainteresowanie z twojej strony.

• Nadszedł obecnie czas na to, aby działy operacyjne również wykazywały się przystosowaniem do akcji sprzedażowej. Każdy kierownik w twoim hotelu powinien podejmować wszelkie możliwe wysiłki sprzedażowe. Naucz ich, w jaki sposób zadawać pytania dostawcom w celu zasięgania informacji o tym, gdzie zatrzymują się szefowie ich przedsiębiorstw kiedy przebywają w twoim mieście. Gdzie organizują swoje spotkania biznesowe i przyjęcia okolicznościowe? Zaoferuj bodźce za każdy rodzaj biznesu wygenerowany przez menedżerów operacyjnych.

Zintensyfikuj wysiłki w obszarze public relations

Biznes hotelowy zawsze pozostanie biznesem skoncentrowanym na ludzi, istotnie zależnym od osobistych relacji z klientami. W czasie, gdy ludzie mediów bombardowani są ofertami z wszystkich stron, można sądzić, że zorganizowanie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami mediów jest już zużytym narzędziem public relations. Jednakże wizyty dziennikarzy ciągle jeszcze są wartościową taktyką, która może stworzyć podwaliny pod budowę relacji i gromadzenie istotnych materiałów promocyjnych.

• Rozważ zaproszenie publicystów turystycznych na krótki pobyt w twoim hotelu i wypróbowanie (lub ponowne wypróbowanie) twojego produktu poprzez bezpośrednie doświadczenie – i skorzystaj z owoców materiałów opublikowanych po tym pobycie. Doubletree Hotel w Annapolis zorganizował wycieczkę prasową po tym, jak ponownie uruchomił swoją działalność pod nową flagą i po gruntownej renowacji. Ostatecznie, podjęte kroki przyniosły rezultat w postaci publikacji pokaźnego materiału redakcyjnego na rynku miast będących zagłębiem konsumenckim dla tego hotelu. Właściciele hotelu zacieśnili współpracę z lokalnym oddziałem organizacji turystycznej CVB (Convention and Vistors Bureau), aby zorganizować imprezy dla gości z mediów, a owoce tej akcji zebrało również miasto.

• Różnorakie biura konwencyjne i turystyczne także organizują imprezy nakierowane na zainteresowanie mediów – albo poprzez wizyty w ośrodkach medialnych na różnych rynkach geograficznych albo adresowanych do specyficznych, niszowych mediów. Współpraca z tymi biurami zawsze jest dobrym pomysłem.

Wprowadź pakiety uwypuklające udogodnienia w twoim hotelu

W miarę jak zmieniają się wzorce turystyczne, sprzedaż, public relations i hotelowe relacje marketingowe powinny zostać zmodyfikowane i dostosowane do specyficznych potrzeb współczesnego turysty. Media są nie tylko zainteresowane relacjonowaniem sezonowych promocji, oferujących znaczne oszczędności, ale również przedstawianiem pakietów promujących określony lifestyle lub trend.

• Na przykład, rozważ popularność podróżowania z ulubionymi zwierzątkami domowymi. Różne hotelowe marki zaprezentowały powitalne psie dywaniki zawierające kreatywne udogodnienia i pakiety. W ich skład wchodzi cała gama produktów, od powitalnych zestawów dla zwierzęcych ulubieńców i specjalnych pokoi ułatwiających mieszkanie z psem, do posiłków dla zwierząt dostępnych za pośrednictwem room service i innych wygód dla zwierząt.

Wprowadź promocje wynagradzające gości

Stwórz promocje i pakiety z wartościami dodanymi, dostosowanymi do publikacji w prasie i umieść je na swojej stronie internetowej, a następnie przekazuj je mediom w systemie „wire service”. Może ci to przynieść nawet więcej rezultatów niż wydrukowana reklama.

• The Ramada Mall of America w Minneapolis i Holiday Inn Express w Boynton Beach oferują “wewnątrz-stanowe stawki dla lokalnych rezydentów”, aby zachęcić miejscowych mieszkańców do wizyt w ich obiektach w czasie weekendów. Ponadto, nowy Hotel Indigo Chicago w Vernon Hills, ulokował swój kryty basen na pozycji miejsca weekendowych wypadów na lokalnym rynku. Hotel ten wykorzystywał również lokalne radio do wypromowania swej nazwy, wykreował „stawki dla lokalnych rezydentów” i zachęcił ludność miejscową do odwiedzania swojego obiektu.

• Nowy High Peaks Resort w Lake Placid pomaga turystom korzystającym z linii lotniczych w odbieraniu ich bagażu, bez pobierania za tę usługę dodatkowych opłat, aby zachęcić ich w ten sposób do wybierania tego hotelu i pozbycia się kłopotów związanych z osobistym bagażem podróżnym.

Bądź kreatywny na swojej stronie i w marketingu internetowym

Blogi społecznościowe umożliwiają hotelom częstszą komunikację ze swoimi klientami, uzyskiwanie wyższego rankingu, ponoszenie mniejszych kosztów i wyższy zwrot z inwestycji (ROI).

• Korzystaj z mediów społecznościowych w celu zwiększania powierzchni swojej strony internetowej. Stwórz własny blog z aktualnymi wpisami informacyjnymi zamieszczanymi na stronach internetowych z linkami zwrotnymi do twojego hotelu. Jeżeli goście klikną na twój link, będą się mogli dowiedzieć czegoś na temat oferowanych przez hotel pakietów, jak również skorzystać ze specjalnych stawek. Umożliwi to również hotelowi poszerzenie swojej bazy danych, która z kolei, może być wykorzystywana do emailowych kampanii marketingowych.

• Jeżeli hotel zlokalizowany jest w miejscach, które mogą być narażone na huragany, burze tropikalne lub inne niekorzystne zjawiska, wykorzystaj to medium do częstego aktualizowania bieżących danych o hotelu, tak by goście mieli rozeznanie w zakresie bezpieczeństwa w docelowym miejscu ich ewentualnej podróży, bądź byli przygotowani na czasowe niedogodności, itp.

Przeprowadzaj telefoniczne rozmowy z innymi biznesami w twojej własnej społeczności

Rób interesy w swojej własnej społeczności rezerwując przygotowanie przyjęć weselnych, zjazdów rodzinnych i spotkań kościelnych.

• Hotel z ograniczoną obsługą położony na południowym wschodzie Stanów Zjednoczonych wysłał ostatnio swojego Dyrektora Naczelnego, Dyrektora Sprzedaży i członków Zarządu, aby odwiedzili ponad 200 sklepów detalicznych, biur nieruchomości i biur prawniczych, w ciągu zaledwie trzech dni. Każdy sklep lub kierownik biura otrzymał kosz z ciasteczkami i prospektami promującymi różnego rodzaju stawki i pakiety. Otrzymali oni również zaproszenia na koktajl party przy hotelowym basenie w następnym tygodniu. Około 40 osób wzięło udział w przyjęciu, a jeden z gości niezwłocznie zarezerwował pokoje na weselne przyjęcie w miesiącu przypadającym poza sezonowym szczytem!

Podtrzymuj motywację swojego zespołu sprzedażowego

Motywowanie zespołów sprzedaży jest istotne, szczególnie w warunkach trudnego rynku, kiedy pracownicy sprzedaży częściej stykają się z odmowami, niż ze sfinalizowanymi kontraktami ze strony klientów, którzy postanowili zaoszczędzić na funduszach przeznaczonych na spotkania i wyjazdy służbowe.

• Franczyzowy hotel na Środkowym Zachodzie wprowadził ostatnio następujący bodziec: Ilość indywidualnych rozmów sprzedażowych w każdym miesiącu równa się 100 rozmowom telemarketingowym. Dyrektor ds. Sprzedaży wezwał pracowników do zwiększenia liczby tych rozmów o 25 %. Każda osoba, która spełni to wymaganie, albo je przekroczy otrzyma 4 wolne dni w trakcie tygodnia, w którym wypada święto ku czci poległych żołnierzy – Memorial Day. Wszyscy pracownicy zrealizowali wskazany im cel, zarezerwowali dodatkowe usługi i bawili się nawet na dłużej trwającym wypoczynku!

Niezależnie od tego czy twój hotel zlokalizowany jest na obszarze metropolitalnym, czy w obszarze podmiejskim, czy jest kurortem czy obiektem linii lotniczych, czy też korzystasz z usług marketingu korporacyjnego twojej franczyzy lub grupy hotelowej (a w szczególności kiedy zarządzasz niezależnym hotelem), upewnij się, czy stosujesz kreatywne pomysły w sprzedaży swoich produktów przyczyniając się do tego, aby o twoim hotelu było głośno w czasie obecnego kryzysu.

Po ustaniu tych niekorzystnych zjawisk gospodarczych znajdziesz się na szczycie drabinki rynkowej w swojej branży.

Leora Lanz


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji