Poniedziałek 24 Kwiecień 2017

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa

Artykuły serwisu


Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa


Dodano: 2013-02-19

Drukuj


  

1. Głównym celem tej turystyki jest zwiększenie efektywności pracy, jest ona również nagrodą za osiągnięte wyniki i realizację zadań. Chodzi o turystykę:
A. biznesową.
B. motywacyjną.
C. kulturalną.
D. alternatywną.

2. Sommelier to osoba odpowiedzialna w restauracji za:
A. bufet.
B. salę.
C. wina i napoje.
D. obsługę kelnerską.

3. Krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych, to:
A. turystyka.
B. hotelarstwo.
C. usługi hotelarskie.
D. usługi turystyczne.

4. Hotel stosuje taryfę cenową OB co oznacza, że w cenę wkalkulowano
:
A. wyłącznie nocleg.
B. nocleg z jednym posiłkiem.
C. nocleg z dwoma posiłkami.
D. nocleg z trzema posiłkami.

5. Pokojowa w trakcie sprzątania pokoju może umieścić na klamce od strony korytarza wywieszkę"
A. "room service"
B. „maid in room"
C. „please do not disturb"
D. "please make up room".

6. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych obiekt hotelarski posiadający co najmniej 7 pokoi, świadczący dla swoich klientów całodzienne wyżywienie, to:
A. motel
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. schronisko młodzieżowe

7. Usługowy charakter produktu turystycznego przesądzają jego cechy:
A. niemożność wytwarzania na zapas
B. elastyczność dochodowa
C. brak możliwości wcześniejszej weryfikacji jakości
D. wszystkie powyższe

8. Kategoryzacją nie zostały objęte:
A. kempingi
B. domy wczasowe
C. domy wycieczkowe.
D. schroniska młodzieżowe

9. W związku z rozbudową kolei żelaznych w Europie w XIX w. wprowadzono typ hoteli dworcowych, które nazywano:
A. pandokia
B. agoria
C. portyki
D. terminus

10. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni to
A. HOTREC
B. HO-RE-CA
C. PFCC
D. IHRA

11. Zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do określonego rodzaju oraz nadanie kategorii następuje na wniosek:
A. wojewody
B. PZH
C. marszałka województwa
D. przedsiębiorcy prowadzącego działalność

12. Nowelizacja Rozporządzenia dotyczącego minimalnych wymagań kategoryzacyjnych z dnia 16 listopada 2011r. dotyczyła m.in. możliwości przyjęcia przez recepcjonistę od gościa zapłaty za usługi świadczone przez zakład hotelarski w postaci karty płatniczej
A. w hotelach 1* i 2* jeśli mają powyżej 50 j.m.
B. w hotelach kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach kategorii 3* i 4*
D. w hotelach kategorii 4* i 5*

13. Wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 60 jednostek mieszkalnych.
A. 58 m2
B. 55 m2
C. 35 m2
D. 23 m2

14. Punkt poboru wody znajdujący się przy stanowisku obozowania obowiązuje na kempingu kategorii:

A. 4,3,2,1*
B. I-II
C. I-III
D. 4 i 3*

15. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki we wszystkich kategoriach h
oteli wymagany jest:
A. telefon i fax dostępny dla gości w recepcji
B. oddzielny dźwig towarowo-osobowy
C. dostęp do Internetu w pokojach
D. parking strzeżony.

16. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki, suszarka do włosów powinna znajdować się w pokoju hotelowym w hotelu:
A. każdej kategorii.
B. kategorii 4* i 5*
C. kategorii 3*, 4* i 5*
D. kategorii 2*, 3* 4* i 5*

17. Do usług wykraczających poza minimum kategoryzacyjne świadczonych gościom w hotelu miejskim kategorii 4* zalicza się:
A. zmianę pościeli i ręczników codziennie lub na życzenie gości.
B. możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym.
C. sejf w pokoju hotelowym.
D. sprzedaż kosmetyków i środków higieny osobistej.

18. Dla domów wycieczkowych wyróżnia się:

A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
D. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.

19. Obowiązek meldunkowy wynika z:
A. Ustawy o ochronie danych osobowych
B. Ustawy o meldunku gości hotelowych
C. Ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
D. Ustawy o ewidencji działalności gospodarczej.

20. Częścią składową regulaminu hotelowego nie jest:
A. określenie doby hotelowej.
B. tryb przedłużania pobytu.
C. zakaz użyczania pokoju osobom trzecim.
D. wyposażenie pokoju hotelowego.

21. Niezbędnymi danymi zawartymi w karcie meldunkowej są:
A. narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony pobyt, seria i numer dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa.
B. imię i nazwisko, narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony czas pobytu, numer pokoju, podpis gościa.
C. imię i nazwisko, narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony czas pobytu, seria i numer dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa.
D. narodowość, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony czas pobytu, seria i numer dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa imię i nazwisko.

22. Za rzecz wniesioną do hotelu uważa się:
A. świnkę morską pozostawioną w jednostce mieszkalnej.
B. samochód pozostawiony na parkingu hotelowym.
C. walizki pozostawione w samochodzie.
D. biżuterię umieszczoną w depozycie hotelowym.

23. Hotel z ograniczonymi usługami oraz serwisem, który oferuje tylko nocleg i śniadanie, to:
A. hotel boutique
B. hotel garni
C. hotel apartamentowy
D. hotel sanatoryjny.

24. Specjalność czeskiej kuchni to:
A. chaczapuri.
B. wieprzowina z duszoną fasolą.
C. knedliki.
D. placek z mąki kukurydzianej.

25. W pensjonacie sprzedano 2 pokoje w cenie jednostkowej 400zł, 2 pokoje w cenie jednostkowej 300zł i 2 pokoje w cenie jednostkowej 200 zł. Jaką wartość będzie miał wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju?
A. 200,00 zł
B. 250,00 zł
C. 300,00 zł
D. 350,00 zł

26.Hotel „Kraków” dysponuje 160 stałymi miejscami noclegowymi oraz 20 miejscami na dostawkach. Aktualnie z eksploatacji wyłączono 40 miejsc noclegowych. Potencjał usługowy obiektu wynosi:
A. 120 miejsc noclegowych.
B. 160 miejsc noclegowych.
C. 140 miejsc noclegowych.
D. 100 miejsc noclegowych.

27. Które z działań hotelu podejmowane jest w ramach promocji sprzedaży?
A. Wyremontowanie hotelu.
B. Rozdawanie folderów gościom.
C. Udzielanie zniżek na kolejny przyjazd do hotelu.
D. Nawiązanie współpracy z agencją reklamową.

28. W ramach strategii produktu można zaproponować:
A. umieszczenie reklamy na portalu społecznościowym.
B. zorganizowanie systemu rezerwacji miejsc.
C. zastosowanie obniżonych cen dla emerytów.
D. poszerzenie asortymentu świadczonych usług.

29. Który z instrumentów marketingu zastosował hotel umieszczając billboard informujący o ofercie na drodze dojazdowej do miejscowości?
A. Cenę.
B. Produkt.
C. Promocję.
D. Dystrybucję.

30. Wieczorem do hotelu przybył gość o statusie „walk- in”. Po niespełna godzinie chce zmienić pokój twierdząc, że zaszła pomyłka i skierowano go do pokoju, który nie został sprzątnięty przed jego przyjazdem. Jaka powinna być Twoja reakcja?

A. Rozumiem, ale dziś już nie możemy nic zrobić, bo nie ma pokojowych. Jutro z samego rana na pewno ktoś się tym zajmie. A teraz zapraszam do tego pokoju.
B. Bardzo mi przykro i przepraszam za pomyłkę. Natychmiast zmienię pokój i poproszę kogoś o przeniesienie bagaży. Pana natomiast zapraszam na kawę na koszt hotelu.
C. Trudno mi to zrozumieć. Nikt nie zgłaszał nigdy nam żadnej uwagi co do czystości pokoi, ale oczywiście mogę zmienić Panu pokój.
D. Natychmiast poproszę kierownika hotelu, bo widzę, że kolejny raz Pani Marysia nie dopilnowała swoich obowiązków. Na pewno z Panem tę sprawę wyjaśni.

31. W procedurze obsługi VIP nie występuje etap
:
A. powitania gościa przez dyrektora hotelu.
B. zameldowania gościa przy ladzie recepcyjnej.
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę witającą.
D. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut.

32. Jak nazywa się przedstawiony dokument?
A. Karta meldunkowa.
B. Karta pobytu.
C. Wyciąg z grafiku pokoi.
D. Voucher.

33. Gość chce zamówić w restauracji hotelowej ciepłą przekąskę i wi
no. Kelner powinien zaproponować klientowi:
A. schab w galarecie, wino białe słodkie.
B. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne.
C. indyka w maladze, wino czerwone deserowe.
D. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne.

34. Jaki dokument reguluje kwestie porządkowe związane z pobytem gościa w hotelu?

A. Regulamin pracy.
B. Regulamin bhp.
C. Regulamin hotelowy.
D. Karta meldunkowa.

35. BAR, w ujęciu marketingowym to
A. najlepsza dostępna stawka, zgodna z polityką revenue management hotelu.
B. taryfa hotelowa obejmująca śniadanie kontynentalne i obiadokolację.
C. wskaźnik rentowności hotelu, oparty o analizę porównawczą.
D. posezonowa zniżka cen, związana z nabywcą.

36. Miejsca siedzące dla gości, przygotowane są na przyjęciu typu
A. bankiet amerykański.
B. cocktail-party.
C. lampka wina.
D. aperitif.

37. Przedstawiony znak graficzny jest logiem
:
A. POT
B. PIT
C. PZH
D. WTO

38. Karta Frankfurcka to
:
A. karta wyjazdu za granicę.
B. karta zastępująca wizę w przypadku zgubienia paszportu za granicą.
C. karta określająca wysokość odszkodowania dla klientów w razie nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży.
D. karta wyjazdowa dla autokarów niskopodwoziowych.

39. Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości — czynne całą dobę jest obligatoryjne w:

A. hotelach, motelach, 5-1 *.
B. hotelach i motelach 5-4 *.
C. hotelach, motelach 5-2 *.
D. hotelach, motelach 5-3 *.

40. Termin „overstays” oznacza:

A. przebukowanie w hotelu.
B. gości, którzy przedłużają pobyt w obiekcie.
C. rezerwacje online.
D. gości powracających do hotelu tzn. stałych gości.

41. Obowiązującą w Polsce podstawą prawną odpowiedzialności odszkodowawczej hotelu za rzeczy wniesione przez gości jest:

A. Kodeks Karny.
B. Umowa Hotelowa.
C. Kodeks Pracy.
D. Kodeks Cywilny.

42. Nalewanie zupy z wazy przez kelnera odbywa się:

A. z lewej strony konsumenta.
B. z prawej strony konsumenta.
C. jest to obojętne.
D. od czoła stołu.

43. Gość hotelowy zakłóca ciszę nocną, hałasując w pokoju, co powinien zrobić w tej sytuacji recepcjonista:

A. wezwać ochronę hotelu w celu wyproszenia gościa z pokoju.
B. zapukać do drzwi w celu obserwacji reakcji gościa.
C. należy wezwać policję.
D. telefonicznie lub osobiście prosić gościa o zachowanie ciszy.

44. W celu bezpiecznej obsługi urządzeń technicznych w obiektach hotelarskich należy:
A. nie włączać ich w miejscach do tego nie przeznaczonych.
B. dokonać oględzin w celu sprawdzenia stanu technicznego urządzenia.
C. dokonywać okresowych badań technicznych urządzeń.
D. wszystkie odpowiedzi są poprawne.

45. SWOT to
:
A. karta zastępująca wizę.
B. analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa.
C. wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych.
D. nazwa łańcucha hotelowego.

46. Przedstawionym na zdjęciu piktogramem należy oznakować w hotelu kierunek:
A. drogi przeciwpożarowej w prawo.
B. do wyjścia na teren rekreacyjny w lewo.
C. do wyjścia ewakuacyjnego w lewo.
D. drogi ewakuacyjnej, do wyjścia w prawo.

47. W ramach akcji ratowniczo-gaśniczej w hotelu nie należy
:
A. zamykać okien i drzwi.
B. korzystać z wind zamiast schodów.
C. posługiwać się podręcznym sprzętem gaśniczym przed przybyciem straży pożarnej.
D. poruszać się w pozycji pochylonej przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych.

48. Kodeks Etyki Hotelarza opracowany został przez:
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Polską Izbę Hotelarstwa.
C. Polską Organizację Turystyczną.
D. Prezydenta Polski.

49. Kiedy hotel może odmówić przyjęcia rzeczy do depozytu?

A. musi przyjąć zawsze.
B. gdy hotel nie ma depozytu.
C. gdy jest to rzecz zbyt duża.
D. gdy nie jest to hotel, a inny obiekt hotelarski, wtedy może nie przyjąć rzeczy do depozytu.

50. W razie pożaru w hotelu recepcjonista/tka oprócz straży powinien/powinna powiadomić o tym fakcie
:
A. rodzinę i pracowników.
B. kierownictwo.
C. pracowników, gości hotelowych i kierownictwo.
D. pracowników tylko.


Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Nowe menu Hiltona z systemem kolorowego kodowania ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Te gofry są niesamowite mają charakter i swoją tradycje. Co...

2017-04-10, 09:41:19 ~Monika

Przecież IHG sprzedało Hiltonowi budynek gdzie mieści się...

2017-03-22, 14:59:51 ~Maciekk

Koneser i pomysł na Muzeum Polskiej Wódki to naprawdę...

2017-03-20, 20:39:44 ~mlody022

Bardzo potrzebna i słuszna inicjatywa:)

2017-03-16, 20:31:48 ~Hanna Burno

No dobrze, że wstawili okna i zrobili elewację. Jakoś to...

2017-03-15, 13:17:31 ~M

lepiej póżno niż wcale-myślenie ma przyszłość!

2017-02-07, 18:07:51 ~rympał

Byłem tam z żoną 04.01.2017 r , coś wspaniałego , długo nie...

2017-01-29, 14:05:23 ~pasek

Z przyjemnością czytam i podziwiam zmiany zachodzące na...

2017-01-25, 22:55:32 ~Student

Ten Hotel w Kościelisku zdecydowanie daje radę. Z czystym...

2016-12-28, 00:09:29 ~sin

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji