Czwartek 21 Wrzesień 2017

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Gastronomia » Jak budować dobre relacje z klientami w branży...

Artykuły serwisu


Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej


Dodano: 2016-07-04

Drukuj


Budowanie zaufania i trwałej relacji z gościem restauracji możemy rozpocząć jeszcze zanim ten przekroczy próg naszego lokalu. Jak postępować, aby zyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się stałymi bywalcami?

Przyciągnij nowych gości…

Czasami najprostsze sposoby okazują się najlepsze. Ciekawa nazwa, zwracający uwagę szyld lub tablica z wyeksponowaną ofertą dnia może być pierwszym punktem, w którym klient dowie się o naszym lokalu i wytworzy pewne skojarzenia z nim związane. Warto zatem już w tym momencie zadbać o to, aby o nas nie zapomniał – dobrze widoczne menu, kupony rabatowe dostępne na wyciągnięcie ręki dla przechodniów lub ulotki z ofertą i adresem strony internetowej będą świetną zachętą do poznania restauracji bliżej. Pamiętajmy, że zaciekawiony klient, mimo, iż może nie odwiedzi naszego lokalu w danym dniu, będzie chciał dowiedzieć się o nas więcej – i prawdopodobnie wybierze do tego celu Internet. To właśnie on jest jednym z najważniejszych kanałów, dzięki którym możemy komunikować się z klientami. Stanowi najprostszą i najpopularniejszą drogę, poprzez którą goście szukają szerszych informacji na temat serwowanej w lokalu kuchni czy godzin otwarcia. Dlatego aktualna i przejrzysta strona internetowa to podstawa strategii marketingowej.

Czytaj dalej


REKLAMA



Jak przywitać nowych klientów, którzy goszczą w progach naszej restauracji po raz pierwszy? Warto zrobić na nich dobre wrażenie i zadbać o nich w szczególny sposób. Świetnym pomysłem będzie powitalny poczęstunek, lampka wina do zamówionej kolacji lub zainteresowanie się tym jak dowiedzieli się o naszym lokalu. Nawet drobny gest sprawi, że poczują się wyjątkowo i docenią indywidualne podejście.

… i ich zatrzymaj!
Częstym błędem restauratorów jest niedocenianie wpływu jaki ma na odbiór lokalu jego obsługa. Dobrze przeszkolony, uprzejmy i nienachalny personel jest jednym z najcenniejszych elementów tworzących odpowiednią atmosferę lokalu. To właśnie kelnerzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi i stanowią wizytówkę restauracji. Bardzo trudno jest odzyskać zaufanie klientów, na których obsługa wywarła negatywne wrażenie. Dlatego tak ważne jest, aby wzbudzić w gościach przeświadczenie, że są mile widziani, bardzo chętnie przywitamy ich ponownie i postaramy się, aby każda kolejna wizyta była lepsza od poprzedniej.

Karty lojalnościowe, zaproszenia na wydarzenia organizowane w lokalu, specjalne promocje dla stałych klientów to tylko niektóre sposoby, aby zachęcić gości do regularnych odwiedzin. Jeśli poczują się w naszej restauracji swobodnie i będą pewni jakości zarówno kuchni jak i obsługi, nie zawahają się zarekomendować ją swoim znajomym lub odwiedzić  ponownie w większym gronie, na przykład z rodziną lub przyjaciółmi – komentuje Wojciech Wójcik z Multigastro.pl.

Prowadzenie restauracji wymaga ciągłego wsłuchiwania się w potrzeby klientów – nie możemy zapominać o tym , że aby stworzyć efektywny dialog z gośćmi musimy realnie zaangażować ich w życie restauracji. Planujemy wprowadzić nowe danie do menu? Zaproponujmy klientom małe porcje w formie starterów i zapytajmy o ich opinie. Nie tylko uzyskamy cenne informacje, które pozwolą nam ulepszać ofertę, ale sprawimy, że goście poczują, iż tworzą lokal razem z nami.


Komentarze:

Będę musiała wypróbować te rady jak już otworzę mój lokal. Wkrótce otwieram małą restauracje w centrum Rzeszowa, mam nadzieje, że spodoba się klientom. Kupowałam u Was zarówno piec konwekcyjny https://multigastro.pl/piece-konwekcyjno-parowe, jak i masę drobnego wyposażenia do kuchni i jestem bardzo zadowolona. :)


karolinad (dodano 2016-09-15, 12:05:02)

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Można zrobić to prościej – 3 niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu gastronomicznego ...więcej»

Saszetki, sticki i mini słoiki – zalety produktów porcjowanych ...więcej»

Pięć najczęstszych błędów restauratorów ...więcej»

Sommelier – zawód przyszłości? ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Nowe menu Hiltona z systemem kolorowego kodowania ...więcej»

Muzeum w Koneserze to wspaniały ukłon wykonawców w stronę...

2017-08-27, 18:22:27 ~Marek

Koneser to dla Pragi bardzo duża szansa. Jego komercyjna...

2017-08-25, 21:10:09 ~makler

Z takim wyrokiem się zgadzam ALE jest inny problem -...

2017-08-23, 09:19:19 ~TU... .

Koneser będzie miał naprawdę bogatą ofertę zarówno...

2017-05-28, 14:23:48 ~smakosz

Polecamy również przewodniki Stayfolonger na stronach...

2017-05-24, 16:28:23 ~Agata

Bardzo dziękuję za ten artykuł. Nie ma to jak przeczytać...

2017-05-18, 15:23:01 ~Budrys

Problem występuje nie tylko z nazwami hotel, motel czy...

2017-05-03, 15:36:59 ~Mentis

Te gofry są niesamowite mają charakter i swoją tradycje. Co...

2017-04-10, 09:41:19 ~Monika

Przecież IHG sprzedało Hiltonowi budynek gdzie mieści się...

2017-03-22, 14:59:51 ~Maciekk

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji