Strona główna » Gastronomia » Jak budować dobre relacje z klientami w branży...

Artykuły serwisu


Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej


Dodano: 2016-07-04

Drukuj


Budowanie zaufania i trwałej relacji z gościem restauracji możemy rozpocząć jeszcze zanim ten przekroczy próg naszego lokalu. Jak postępować, aby zyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się stałymi bywalcami?

Przyciągnij nowych gości…

Czasami najprostsze sposoby okazują się najlepsze. Ciekawa nazwa, zwracający uwagę szyld lub tablica z wyeksponowaną ofertą dnia może być pierwszym punktem, w którym klient dowie się o naszym lokalu i wytworzy pewne skojarzenia z nim związane. Warto zatem już w tym momencie zadbać o to, aby o nas nie zapomniał – dobrze widoczne menu, kupony rabatowe dostępne na wyciągnięcie ręki dla przechodniów lub ulotki z ofertą i adresem strony internetowej będą świetną zachętą do poznania restauracji bliżej. Pamiętajmy, że zaciekawiony klient, mimo, iż może nie odwiedzi naszego lokalu w danym dniu, będzie chciał dowiedzieć się o nas więcej – i prawdopodobnie wybierze do tego celu Internet. To właśnie on jest jednym z najważniejszych kanałów, dzięki którym możemy komunikować się z klientami. Stanowi najprostszą i najpopularniejszą drogę, poprzez którą goście szukają szerszych informacji na temat serwowanej w lokalu kuchni czy godzin otwarcia. Dlatego aktualna i przejrzysta strona internetowa to podstawa strategii marketingowej.



Jak przywitać nowych klientów, którzy goszczą w progach naszej restauracji po raz pierwszy? Warto zrobić na nich dobre wrażenie i zadbać o nich w szczególny sposób. Świetnym pomysłem będzie powitalny poczęstunek, lampka wina do zamówionej kolacji lub zainteresowanie się tym jak dowiedzieli się o naszym lokalu. Nawet drobny gest sprawi, że poczują się wyjątkowo i docenią indywidualne podejście.

… i ich zatrzymaj!
Częstym błędem restauratorów jest niedocenianie wpływu jaki ma na odbiór lokalu jego obsługa. Dobrze przeszkolony, uprzejmy i nienachalny personel jest jednym z najcenniejszych elementów tworzących odpowiednią atmosferę lokalu. To właśnie kelnerzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi i stanowią wizytówkę restauracji. Bardzo trudno jest odzyskać zaufanie klientów, na których obsługa wywarła negatywne wrażenie. Dlatego tak ważne jest, aby wzbudzić w gościach przeświadczenie, że są mile widziani, bardzo chętnie przywitamy ich ponownie i postaramy się, aby każda kolejna wizyta była lepsza od poprzedniej.

Karty lojalnościowe, zaproszenia na wydarzenia organizowane w lokalu, specjalne promocje dla stałych klientów to tylko niektóre sposoby, aby zachęcić gości do regularnych odwiedzin. Jeśli poczują się w naszej restauracji swobodnie i będą pewni jakości zarówno kuchni jak i obsługi, nie zawahają się zarekomendować ją swoim znajomym lub odwiedzić  ponownie w większym gronie, na przykład z rodziną lub przyjaciółmi – komentuje Wojciech Wójcik z Multigastro.pl.

Prowadzenie restauracji wymaga ciągłego wsłuchiwania się w potrzeby klientów – nie możemy zapominać o tym , że aby stworzyć efektywny dialog z gośćmi musimy realnie zaangażować ich w życie restauracji. Planujemy wprowadzić nowe danie do menu? Zaproponujmy klientom małe porcje w formie starterów i zapytajmy o ich opinie. Nie tylko uzyskamy cenne informacje, które pozwolą nam ulepszać ofertę, ale sprawimy, że goście poczują, iż tworzą lokal razem z nami.


Komentarze:

Będę musiała wypróbować te rady jak już otworzę mój lokal. Wkrótce otwieram małą restauracje w centrum Rzeszowa, mam nadzieje, że spodoba się klientom. Kupowałam u Was zarówno piec konwekcyjny https://multigastro.pl/piece-konwekcyjno-parowe, jak i masę drobnego wyposażenia do kuchni i jestem bardzo zadowolona. :)


karolinad (dodano 2016-09-15, 12:05:02)

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Można zrobić to prościej – 3 niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu gastronomicznego ...więcej»

Saszetki, sticki i mini słoiki – zalety produktów porcjowanych ...więcej»

Pięć najczęstszych błędów restauratorów ...więcej»

Sommelier – zawód przyszłości? ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Dziękujemy firmie Kotaniec za owocną współpracę:)...

2017-11-17, 13:13:59 ~Hurtum.pl

Koneser to niewątpliwie naprawdę wielki sukces Pragi i...

2017-10-26, 21:44:33 ~zdrowy

Muzeum polskiej wódki w Koneserze to będzie na prawdę duża...

2017-09-21, 17:48:53 ~Mądrala

....Kosmetyki toaletowe marki Hermes są w Polsce tylko w...

2017-09-21, 13:38:15 ~MPH

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji