Środa 22 Listopad 2017

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dla gości biznesowych najważniejsza jest...

Artykuły serwisu


Dla gości biznesowych najważniejsza jest lokalizacja hotelu


Dodano: 2016-09-18

Drukuj


Lokalizacja, cena oraz wyposażenie to najważniejsze powody decydujące o wyborze hotelu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród klientów polskiej sieci Hotele Diament. Na pierwszy z wymienionych czynników najczęściej wskazywała najliczniejsza grupa badanych, jaką okazali się goście biznesowi, korzystający z usług hotelowych głównie ze względu na podróże służbowe.

Aż 74 procent gości, ankietowanych przez Hotele Diament przyznało, że głównym czynnikiem, jaki zadecydował w ich przypadku o wyborze hotelu, była jego lokalizacja. Na drugim miejscu wśród wymienianych powodów uplasowała się cena (wskazało na nią 42 proc. ankietowanych). Aż 33 procent odpowiedzi dotyczyło także wyposażenia. Badani wskazywali w tym przypadku zarówno na wyposażenie pokoi, jak i infrastrukturę hotelową: baseny, sauny, parkingi i SPA. Wśród powodów, które zadecydowały o wyborze hotelu, wymienianych przez gości sieci, znalazły się również wcześniejsze pozytywne doświadczenia, a także poziom usług gastronomicznych.

Czytaj dalej


REKLAMA




Zapytani o cel pobytu w obiekcie należącym do sieci hotelowej, ankietowani najczęściej wymieniali powody biznesowe i służbowe – tak odpowiadała ponad połowa (54 procent) badanych. Drugim w kolejności, wskazywanym w badaniu powodem okazał się wypoczynek (33 procent odpowiedzi). Innymi motywami, jakie wymieniali ankietowani, były także sprawy prywatne i rodzinne, związane z nauką oraz uczestnictwem w wydarzeniach kulturalnych. Wśród badanych gości – to właśnie biznesowi najczęściej wskazywali na znaczenie lokalizacji. W dalszej kolejności wymieniali oni także inne powody: odpowiedni stosunek ceny do jakości, a także wyposażenie pokoi czy udogodnienia w hotelu.

– Goście biznesowi to wymagająca grupa odwiedzających. Wyniki naszego badania wskazują, że najistotniejsze w podróży służbowej jest dla nich położenie hotelu. Muszą przede wszystkim szybko i bezproblemowo docierać do ważnych, biznesowych punktów na mapie miasta. Ten czynnik uważają za najważniejszy i chcą za niego zapłacić rozsądną, rynkową cenę. To dla nas istotne informacje, pozwalające na właściwe kształtowanie obecnej i przyszłej oferty hotelowej – komentuje Katarzyna Kściuczyk, Kierownik Działu Marketingu sieci Hotele Diament.

Jak wskazują eksperci, turyści biznesowi chętnie wybierają hotele sieciowe, a rezerwując je, korzystają z narzędzi online i mobilnych. W ciągu kilku sekund są dzięki nim w stanie ocenić lokalizację hotelu, jego odległość od najważniejszych dla nich punktów i opracować plan poruszania się po mieście. Szybko też, za pośrednictwem internetu, porównują ofertę i lokalizację z innymi, konkurencyjnymi hotelami. Odpowiednie umiejscowienie hotelu jest dla gości biznesowych istotne z wielu powodów. To przede wszystkim oszczędność czasu, ale także pieniędzy – daje bowiem szansę na zoptymalizowanie całkowitego kosztu podróży służbowej. W dobie idei work-life balance, goście biznesowi, których wizyty w hotelach są najczęściej krótkie (jedno- lub kilkudniowe) cenią także to, że dzięki odpowiedniemu usytuowaniu hotelu, mogą sprawnie wykorzystać wolne chwile i zapoznać się z charakterem czy też ofertą kulturalno-gastronomiczną odwiedzanego miasta.

***

Wyniki badania opracowano na podstawie ankiet przeprowadzonych losowo wśród prawie 500 gości Hoteli Diament, którzy korzystali z usług sieci w okresie 05.2015-05.2016.


Komentarze:

Celebryci inwestują w hotelarstwo ...więcej»

Ślub w plenerze – o czym warto pamiętać planując taką uroczystość? ...więcej»

Jak dbać o wizerunek obiektu? ...więcej»

Jak nie organizować konferencji? 4 najczęściej popełniane błędy ...więcej»

Jak wzmocnić sprzedaż usług hotelowych? ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Nowe menu Hiltona z systemem kolorowego kodowania ...więcej»

Koneser to niewątpliwie naprawdę wielki sukces Pragi i...

2017-10-26, 21:44:33 ~zdrowy

Muzeum polskiej wódki w Koneserze to będzie na prawdę duża...

2017-09-21, 17:48:53 ~Mądrala

....Kosmetyki toaletowe marki Hermes są w Polsce tylko w...

2017-09-21, 13:38:15 ~MPH

Muzeum w Koneserze to wspaniały ukłon wykonawców w stronę...

2017-08-27, 18:22:27 ~Marek

Koneser to dla Pragi bardzo duża szansa. Jego komercyjna...

2017-08-25, 21:10:09 ~makler

Z takim wyrokiem się zgadzam ALE jest inny problem -...

2017-08-23, 09:19:19 ~TU... .

Koneser będzie miał naprawdę bogatą ofertę zarówno...

2017-05-28, 14:23:48 ~smakosz

Polecamy również przewodniki Stayfolonger na stronach...

2017-05-24, 16:28:23 ~Agata

Bardzo dziękuję za ten artykuł. Nie ma to jak przeczytać...

2017-05-18, 15:23:01 ~Budrys

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji